شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جلسه هم‌ انديشي نمايشگاه روابط‌ عمومي به ميزباني سازمان گسترش و نوسازي صنايع
دوشنبه، 19 مهر 1395 - 11:28 کد خبر:26243
جلسه هم‌ انديشي نمايشگاه روابط‌ عمومي به ميزباني سازمان گسترش و نوسازي صنايعنخستين جلسه هم‌ انديشي نمايشگاه روابط‌ عمومي صبح روز يكشنبه هفدهم مهرماه به ميزباني اداره ارتباطات سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و با حضور جمعي از اساتيد و مديران حوزه روابط‌ عمومي برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، در ابتداي اين نشست دكتر مجتبي نظري، مدير ارتباطات سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، ضمن عرض خير مقدم به حاضرين به ارايه گزارشي در خصوص فعاليت‌ هاي اين سازمان در حوزه‌ هاي مختلف پرداخت. وي در ادامه و در خصوص برگزاري نمايشگاه روابط‌ عمومي نيز گفت: بدون شك برگزاري نمايشگاه روابط‌ عمومي امري مهم و ضروري براي اين نهاد تاثير گذار در سازمان است و به نظر مي‌رسد برگزاري آن در كنار برنامه‌ اي علمي، تاثير گذاري بيشتري بر مخاطبان خواهد داشت.
سيد غلامرضا كاظمي‌ دينان، رييس شوراي سياست  ‌گذاري نما يشگاه روابط‌ عمومي ديگر سخنران اين جلسه بود كه با تشكر از شركت‌ كنندگان در اين جلسه از آنها خواست تا با در نظر گرفتن تمامي جوانب امر نسبت به ارايه راهكارهاي مناسب جهت برگزاري اين نمايشگاه اقدام نمايند.
كاظمي دينان در ادامه گفت: برگزاري نمايشگاه و گردهم ‌آيي روابط‌ عمومي ‌ها در فضايي مناسب، سبب تقويت بيش از پيش فعاليت‌ هاي اين نهاد خواهد شد.
در ادامه نيز علي شوقي‌ بنام، دبير نمايشگاه روابط‌ عمومي ضمن ارايه گزارشاتي در خصوص برنامه ‌ريزي ‌ها و مطالعات صورت‌ پذيرفته در مورد نحوه برگزاري اين نمايشگاه گفت: برنامه ‌ريزي‌ها درخصوص برگزاري اين نمايشگاه از دو سال پيش آغاز شده و اميدواريم بتوانيم با برگزاري آن گامي موثر در راستاي رشد و ارتقا روزافزون جامعه روابط‌ عمومي كشور برداريم.
اميرعباس تقي ‌پور، عضو شوراي سياستگذاري نمايشگاه از ديگران حاضرين در اين نشست بود.
وي در خصوص الزامات برگزاري اين نمايشگاه گفت: مديران و كارشناسان روابط‌ عمومي براي معرفي دستاوردهاي سازمان هاي متبوعشان و انجام اقدامات حرفه اي براي ارتباط مؤثر با مردم همواره در تلاش و تكاپو هستند و برگزاري نمايشگاه روابط عمومي فرصت مناسبي است تا ارائه كنندگان خدمات ارتباطي و تبليغاتي در حوزه هاي مختلف، توان و امكانات خود را به معرض ديد و قضاوت كارشناسان و علاقمندان قرار دهند.
دكتر داود زارعيان، مديركل روابط‌ عمومي شركت سهامي مخابرات ايران نيز كه در اين نشست حضور داشت، به بيان نكاتي در اين خصوص پرداخت.
وي گفت: برنامه ‌ريزي صحيح و اصولي و ايجاد كميته ‌هاي تخصصي در ابتداي كار به‌ منظور تقسيم مناسب وظايف، مي ‌تواند ضامن موفقيت برگزاري اين نمايشگاه باشد. دكتر زارعيان، خواستار جلب مشاركت خانواده بزرگ روابط عمومي در برپايي اين نمايشگاه شد.
آرش ظفري، مدير روابط‌ عمومي مركز ارتباطات شهرداري تهران به عنوان ديگر سخنران اين نشست گفت: بدون ترديد برگزاري نمايشگاهي در اين خصوص از اهميت فراواني برخوردار است كه در آن مي‌توان علاوه بر معرفي فعاليت‌ هاي صورت ‌پذيرفته در سازمان ‌ها به ارايه راهكارهاي مناسب در خصوص رفع نيازمندي‌ هاي آن‌ها نيز پرداخت.
در ادامه سميه محمدي، مدير روابط‌ عمومي شركت بيمه رازي ضمن بيان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاري اين نمايشگاه گفت: توجه به جايگاه رسانه ‌هاي مختلف در فعاليت ‌هاي روابط‌ عمومي از جمله نكات مهمي است كه مي ‌بايستي در اين نمايشگاه مورد توجه قرار گيرد. وي بر لزوم مشاركت رسانه ها در برگزاري نمايشگاه تأكيد كرد.
علي جهاني، مدير روابط‌ عمومي بانك صادرات ايران و از مدرسان اين رشته نيز ديگر شركت‌ كننده در اين نشست بود كه با اشاره به اهميت برگزاري نمايشگاهي علمي و تخصصي در اين حوزه افزود: در اين نمايشگاه مي‌ بايستي دو رويكرد فعاليت درون سازماني و برون‌ سازماني در روابط‌عمومي مد نظر قرار گيرد و با توجه به اين موارد به خلق موضوعات جديد پرداخت.
محمدرضا رضايي‌ منش، مديركل روابط‌ عمومي شركت واحد اتوبوسراني نيز، خواستار توجه به پتانسيل موجود در ساير استان‌ هاي كشور و توجه به موضوعاتي همچون ابزارهاي توسعه ارتباطات در اين نمايشگاه شد.
در ادامه علي گنجروي، مدير روابط‌ عمومي و امور بين ‌الملل فرمانداري تهران برگزاري نمايشگاه در اين برهه زماني را فرصتي مناسب براي فعالان روابط‌ عمومي دانست و گفت: به منظور فراهم آوردن شرايط مناسب و برنامه ‌ريزي صحيح، برگزاري اينگونه نشست‌ ها كمك شاياني در دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده پس از برگزاري نمايشگاه خواهد داشت.
غلامرضا ديوسالار، مشاور مديرعامل و مدير روابط‌ عمومي شركت صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي نيز در اين نشست به بيان نقطه نظرات خود پرداخت.
ديوسالار گفت: تشكيل كميته دانشجويي و استفاده از پتانسيل دانشجويان در اين نمايشگاه بسيار حايز اهميت است كه علاوه بر امكان استفاده از نيروهاي جوان، سبب بروز و شكل ‌گيري تفكرات جديد در حوزه روابط‌ عمومي خواهد شد.
علي مصريان، مدير ارتباطات گروه خودرو سازي ايران خودرو نيز به بيان نظرات و ارايه پيشنهادات خود در خصوص برگزاري نمايشگاه روابط‌ عمومي پرداخت.

 

منبع: عصر خبر