شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات ويدئويي، راهكار رسيدن به موفقيت جهاني
شنبه، 17 مهر 1395 - 12:07 کد خبر:26204
اكنون زمان آن است كه جهاني بينديشيد و به تبليغات ويدئويي خود در شبكه هاي اجتماعي فكر كنيد. در عصر موبايل، اين صفحه نمايش هاي كوچك مي توانند فروش شما را فراتر از آنچه فكر مي كنيد، ببرند. به اين آمار دقت كنيد؛ سال گذشته، تبليغات ديجيتال در اروپا نزديك به 13درصد افزايش يافته و چيزي كه مهم است اين است كه براي نخستين بار بازار تبليغات تلويزيوني را تحت الشعاع قرار داده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، اكنون زمان آن است كه جهاني بينديشيد و به تبليغات ويدئويي خود در شبكه هاي اجتماعي فكر كنيد. در عصر موبايل، اين صفحه نمايش هاي كوچك مي توانند فروش شما را فراتر از آنچه فكر مي كنيد،  ببرند. به اين آمار دقت كنيد؛ سال گذشته، تبليغات ديجيتال در اروپا نزديك به 13درصد افزايش يافته و چيزي كه مهم است اين است كه براي نخستين بار بازار تبليغات تلويزيوني را تحت الشعاع قرار داده است.

يكي از اين ابزارهاي ديجيتال، تبليغات ويدئويي است كه تجارب زيادي در اختيار مصرف كنندگان و فرصت هاي زيادي براي تبليغاتچي ها و مديران آژانس هاي تبليغاتي گذاشته است. يك رويكرد فراگير در اين زمينه در صورت صحيح بودن مي تواند ارتباط مشتري – برند را تغيير دهد. براي رسيدن به اين هدف در استراتژي تبليغات ويدئويي خود نكاتي را مدنظر قرار دهيد.

به مخاطبان فكر كنيد

آخرين پلتفرم تبليغات ديجيتال كه توسط داده هاي بزرگ هدايت مي شود، مديران تبليغات را قادر مي سازد تا مخاطباني با ويژگي هاي مختلف پيدا كنند. ويدئوهاي تبليغاتي كمك مي كنند كه به جاي رسيدن به گستره وسيع مخاطبان، به افرادي با ويژگي هاي جمعيت شناختي و سني مختلف دست يابند.

برندها با اين ابزار مي توانند براي مشتريان داستان سرايي و در ويدئوي خود تركيبي از نمودار و اشكال و تصاوير را استفاده كنند. اين نماي بصري دادن به پيام يكي از تمايزهاي تبليغات ويدئويي است كه همزمان با تصوير، صدا نيز با مخاطب همراهي كند؛ تمايزي كه در ديگر ابزارهاي تبليغاتي مانند چاپي و بيلبورد وجود ندارد.

محتواي مرتبط

رونالد اسكاف، مدير برند و استراتژيست فولكس واگن در كشور چين مي گويد: در حالي كه تكنولوژي فرصت هاي جديدي براي رسيدن به مصرف كنندگان مورد هدف ايجاد كرده است، تمركز بايد روي رسيدن به جامعه هدفي با محتواي مرتبط باشد. ارتباطات اولويت دهي شده با مردم مي تواند به شما كمك كند كه مخاطبي پيدا كنيد كه در هر زمان و هر مكان احساس دلبستگي شخصي به برند پيدا كند.

رويكرد جهاني براي معيارهاي خود اتخاذ كنيد

در ارزيابي مزاياي متدهاي ويدئويي تبليغاتي اينترنتي در مقابل متدهاي چاپي سنتي، گستردگي بازاريابي مصرف كننده شايان ذكر است كه متد سنتي محدوديت هاي جغرافيايي بسياري دارد و فقط در ناحيه محلي قابل مشاهده هستند و براي بازاريابي ملي نياز به صرف هزينه بسيار هنگفتي است.

در اين رابطه، تبليغات اينترنتي كاملا برعكس متد سنتي است و هيچ محدوديت فيزيكي و جغرافيايي ندارد. انجام گيري اين تبليغات به صورت كشوري يا حتي جهاني هيچ گونه محدوديتي ندارد و همه قادر به مشاهده اين آگهي ها هستند. براي هر مصرف كننده كه كامپيوتري داشته باشد (كه در اين عصر تقريبا شامل همه مصرف كنندگان مي شود) قابل دسترسي است.

آگهي ويدئويي خلاقانه بسازيد

هر موضوعي كه در ويدئوي خود بگنجانيد، به ارزش نشان تجاري تان اضافه شده و به نوعي رشد مي كند. چه اين ويدئوها تفريحي و خنده دار باشند و چه براي آگاهي و آموزش مردم ساخته شده باشند، مي توانند نقش مهمي در ساخت نشان تجاري شما ايفا كنند.

در ضمن به ياد داشته باشيد كه هرچقدر هم ويدئوهاي شما خلاقانه باشند، باز بايد به مخاطبان تان توجه كرده و سليقه شان را در نظر بگيريد. بايد بدانيد آنها به چه چيزهايي علاقه دارند و چه چيزي مي خواهند بدانند؟ اينها سوالاتي است كه بايد در هنگام ساخت ويدئو از خود بپرسيد.

تجارب همه جانبه

در عصر كنوني ويدئوهاي 360 درجه و واقعيت مجازي جاي تكنولوژي هاي قديمي را گرفته است و بايد از اين موارد در ساخت ويدئوي تجاري خود بهره بگيريد. اين موارد فرصت هاي زيادي براي برندها خلق مي كنند تا به وسيله آن حضور خود را در دنيا پررنگ تر كنند.

براي مثال سال جاري، رويكرد واقعيت مجازي يكي از محبوب ترين رويكردها براي برندها بود و دستگاه هاي واقعيت مجازي زيادي به منظور مشاهده ويدئوها و فيلم هاي مربوطه فروخته شد. آينده با سرعت زياد در حال نزديك شدن است و بايد خود را آماده رويكردهاي جديد آتي كرده و تجربه اي همه جانبه براي مخاطب خود ايجاد كنيد.

 

منبع: فرصت امروز