شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيا مي‌خواهيد روابط عمومي، ارتباطات و بازاريابي خود را به سطح بالايي برسانيد؟
جمعه، 9 مهر 1395 - 09:58 کد خبر:26044
اينكه از هر ابزار چه استفاده اي كنيد و بخواهيد در فاصله زماني خاص چه مسيري را طي كنيد مي تواند برنامه اي براي ارتقاي سطح روابط عمومي ، ارتباطات و بازاريابي شما باشد و حتما از برنامه مدون زماني براي توسعه آنها استفاده كنيد.

برنامه
اگر نمي‌دانيد در حال حركت به كدام سو هستيد، شما ممكن است هرگز به هدف خود نرسيد. درحالي‌كه تقريباً برنامه‌ريزي براي اسفند در ماه فروردين غيرممكن مي‌باشد، داشتن يك هدف مشخص تا پايان سال بسيار مهم است. شما بايد اهدافي گسترده و مبتني بر برنامه‌هاي بازاريابي و استراتژي‌هاي لازم را براي پياده‌سازي در هرماه از طريق وقايع خاص، پست‌هاي وبلاگ و كمپين مشخص كنيد.

وب‌سايت پاسخگو با وبلاگ ريسپانسيو
شما مي‌خواهيد مشتريان بدون توجه به‌اندازه�" صفحه‌نمايش آن‌ها، تجربه�" خوبي از وب‌سايت شركت داشته باشند. وب‌سايت با قابليت ريسپانسيو اجازه مي‌دهد تا تغيير در اندازه و وضوح با هراندازه ي صفحه‌نمايش لپ‌تاپ، آي‌فون، دستگاه‌هاي اندريد و كيندل مطابقت داشته باشد و دسترسي بيشتر و آسان‌تر به وب‌سايت در هر نقطه را فراهم مي‌سازد. داشتن يك وبلاگ به‌عنوان بخشي از وب‌سايت به ارزش آن مي‌افزايد. وبلاگ يك مكاني براي ارائه اطلاعات مفيد و يا راهنمايي‌هايي است كه ترافيك در وب‌سايت شما ايجاد خواهد كرد و شما را به‌عنوان يك منبع برجسته از اطلاعات نشان مي‌دهد.

اينستاگرام
اينستاگرام يك رسانه اجتماعي است. هر كسب‌ وكار، خواه كوچك يا بزرگ از اينستاگرام به‌عنوان مكاني براي نمايش داستان‌هاي منحصربه‌فرد خود از طريق تصاوير به مخاطبان گسترده استفاده مي‌كند. نمونه‌هايي از داستان‌هاي موفق را مي‌توان در وب‌سايت‌هاي كسب ‌وكار مشاهده كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر روي لينك https://business.instagram.com كليك كنيد.

توييتر
مانند اينستاگرم، توييتر روشي را براي ارتباط با يك جامعه بزرگ و متنوع فراهم مي‌كند. گروه‌ها، صفحات و افراد مربوط به كسب‌ وكار و هدف خود را دنبال كنيد. اين شامل مشتريان و رقباي كسب ‌وكار شما مي‌شود كه از عملكردشان خرسند هستيد و نيز خط‌مشي و ارتباطات شخصي خود را در دنياي كسب ‌وكار نشان مي‌دهد. آنچه توييتر را از اينستاگرام متمايز مي‌سازد اين است كه شما مي‌توانيد با اضافه كردن يك لينك به تويتر، بازديدكنندگان را به بازديد از سايت شركت تشويق نماييد.

پروفايل شخصي و صفحه شركت در لينكدين
صفحه شركت در لينكدين مكاني را براي پخش پيام فراهم مي‌كند، درحالي‌كه صفحه شخصي شما اجازه مي‌دهد تا روابط خود را با افرادي كه مي‌شناسيد و با آن‌ها كار مي‌كنيد گسترش دهيد.

بيانيه
ايجاد يك بيانيه براي كسب‌وكار خود، به‌طور چشمگيري باعث كوتاه شدن زمان بين رخ دادن رويدادها و اطلاع‌رساني آن به افراد مي‌شود. با يك بيانيه يكنواخت، خبرنگاران مي‌دانند از آن‌ها چه انتظاري داريد و زماني كه شما مطالب را ارسال مي‌كنيد، به آن‌ها اجازه مي‌دهيد به جذب اطلاعات به نحو احسن و به‌درستي پرداخته و به شما اطمينان مي‌دهند كه همان اطلاعات را در هر نسخه ارائه دهند.

فهرست رسانه‌ها و گزارشگران مورد هدف
براي پيدا كردن مشتريان خود در كجا تلاش مي‌كنيد و از طريق چه رسانه‌هايي آن‌ها را به‌راحتي پيدا خواهيد كرد؟ پاسخ به اين سؤالات با تحقيقات مشخص مي‌گردد. به مشتريان وفادار خود نگاه كنيد تا ببينيد كه در حال خواندن چه هستند و در چه جايي به سر مي‌برند. كدام روزنامه‌ها و مجلات بيشترين شباهت را به نوع مشتري دارند كه شما مي‌خواهيد به خود جلب كنيد. هنگامي‌كه شما خبرنگاران و رسانه‌هايي داريد كه از طريق آن‌ها داستان خود را به گوش مخاطبان علاقه‌مند به شنيدن آن مي‌رسانيد، مي‌توانيد اين ابزار را در چك‌ليست خود علامت بزنيد.

پرتره حرفه‌اي
اين ابزار يكي از ساده‌ترين ابزارها براي اضافه كردن مطالب به صفحهٌ خود با بيشترين تأثير مي‌باشد. يك پرتره حرفه‌اي به نظر آماده، خوب و حرفه‌اي مي‌رسد! اين اجازه مي‌دهد تا مشتريان بدانند كه شما در مورد چه‌كاري فعاليت داريد. با اينترنت، به ‌احتمال ‌زياد براي اولين بار نظر مشتريان شما برآورده نخواهد شد، اما از طريق وب‌سايت مي‌توانيد آن‌ها را جذب كنيد. اگر شما در حال حاضر يك پرتره حرفه‌اي نداريد، نياز است كه داشته باشيد و اگر شما اين كار را انجام دهيد، آيا همه‌چيز را در مورد خود صادقانه بيان مي‌كنيد؟ آيا اين پرتره به درك بهتر ديگران از نام تجاري حرفه شما كمك خواهد كرد؟ اگرنه، يك حرفه‌اي را استخدام كنيد كه مي‌تواند عكس را همانند واقعيت نشان دهد.

بازاريابي ايميل با ميل چيمپ
ميل چيمپ يك نرم‌افزار بازاريابي ايميل است كه از طريق آن شما مي‌توانيد قالب ايميل را طراحي، ذخيره و به تمام مشتريان خود ارسال كنيد درحالي‌كه همچنين مي‌توانيد موفقيت هر ايميل را از طريق صفحه تجزيه‌وتحليل آن اندازه‌گيري كنيد. با ديدن اين‌كه كدام ايميل‌ها بيشتر بازشده و كدام ايميل‌ها بيشتر افراد را به بازديد از وب‌سايت هدايت كرده‌اند، شما مي‌توانيد ايميل‌هاي بعدي را به ‌تناسب خواسته مشتريان خود طراحي كنيد.

گوگل آناليتيك
شعار گوگل آناليتيك تبديل بينش داده‌ها به عمل است. آناليتيك به دنبال جنبش در وب‌سايت شما با دادن اطلاعات دقيق در مورد آن فعاليت درسايت مي‌باشد: چه مدت هر شخص در سايت شما به‌طور متوسط باقي مي‌ماند، آيا آن‌ها قبلاً از وب‌سايت و موتور جستجو و يا سايت‌هايي كه به وب‌سايت شما منتهي مي‌شوند در زمان واقعي بازديد كرده‌اند!

آپارات
آپارات به عنوان بزرگ ترين و پرطرفدار ترين سايت اشتراك ويديو در ايران ، اين امكان را براي شركت ها، سازمان ها و شخصيت ها فراهم آورده است تا در آپارات، كانال هاي رسمي و تاييد شده ايجاد نمايند.
مزيت ايجاد يك كانال رسمي و تائيد شده، جذب مخاطبين جديد و ايجاد يك ارتباط تعاملي با آنها و جلوگيري از ايجاد صفحات غيرواقعي منتسب به شما و انتشار مطالب غيرموثق مي باشد.

تلگرام
كانال تلگرام يكي از جديدترين هاي شبكه هاي اجتماعي موبايلي و با قابليت هاي ويزه اي همچون چند مديره بودن، عدم نمايش اطلاعات كاربران، ارسال پست هاي چندرسانه اي به همراه متن و پيوند را دارا مي باشد كه مي تواند بعنوان ابزاري قوي در اختيار روابط عمومي ها قرار بگيرد!

نرم‌افزار ويرايشگر فيلم
يك گوشي هوشمند براي فيلم و عكس گرفتن به‌منظور حمايت از ارتباطات خود به‌طور آنلاين و در رسانه‌هاي اجتماعي ضروري است.

آيا همه اين ابزارها مفيد هستند؟
اينكه از هر ابزار چه استفاده اي كنيد و بخواهيد در فاصله زماني خاص چه مسيري را طي كنيد مي تواند برنامه اي براي ارتقاي سطح روابط عمومي ، ارتباطات و بازاريابي شما باشد و حتما از برنامه مدون زماني براي توسعه آنها استفاده كنيد. نبايد فراموش كنيم كه هيچ كدام از اين ابزارها به تنهايي و يا بدون توجه به نيازهاي مخاطب موفق نمي شود، براي رسيدن به هدف خود از تمام اين ابزارها استفاده كنيد.


 احمد عامري، كارشناس روابط عمومي