شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، «حشمت الله حسيني» مدير روابط عمومي بانك ملي ايران گفت:يكي از عمده ترين فعاليت هايي كه در بانك ها صورت مي گيرد، مربوط به حوزه روابط عمومي است.
وي افزود: در روابط عمومي بانك ملي ايران كه از سابقه دارترين روابط عمومي ها در كشور به شمار مي آيد، توليد اطلاعات، محتوا و خبر در دستور كار است؛ اين اطلاعات به طور معمول به شكل هاي گوناگون از طريق سايت بانك، خبرگزاري ها و سايت هاي آزاد خبري با هدف تنوير افكار عمومي به اطلاع همگان رسانده مي شود.
وي خاطر نشان كرد، علاوه بر اين، با يك جامعه بزرگ مخاطبان داخلي هم روبرو هستيم كه ارتباطات و اطلاعات خاص خود را لازم دارند و حساسيت ها خاص خود را نيز دارند.
مدير روابط عمومي بانك ملي ايران گفت: مشكل عمده روابط عمومي بانك ها گستردگي و تنوع فعاليت ها و وظايف روابط عمومي و كار در محيطي است كه مي توان گفت با ساختار فكري روابط عمومي چندان در ارتباط نيست و ايجاد اين هماهنگي به زمان احتياج دارد.
وي افزود: عملكرد روابط عمومي بانك ها در مجموع موفق تر از ديگر روابط عمومي هاست و آنها به خصوص در بخش توليد محتوا، وب سايت و تبليغات خوب عمل مي كنند.
اين فعال حوزه روابط عمومي در عين حال اظهار داشت: يك محيط خشك مالي و حسابداري نظير بانك، براي توليد محتوا شرايط و مشكلات و ملاحظات خاص خود را دارد كه در نظر گرفتن اين الزامات اجتناب ناپذير است.
حسيني در ادامه از تلاش براي تغيير شاكله روابط عمومي در بانك ملي خبر داد و گفت: با توجه به گسترش فعاليت هاي ارتباطي و سرعت بسيار بالاي اطلاع رساني بويژه در شبكه هاي اجتماعي به نظر مي رسد مخاطبان و جامعه هدف از رسانه هاي همگاني قبلي به جاي جديدي كوچ كرده اند.
وي با تاكيد بر ضرورت روزآمد شدن روابط عمومي ها در فضاي جديد اطلاع رساني اظهار داشت: به نظر مي رسد ساختارهاي سنتي ديگر نمي تواند پاسخگو باشد و نياز امروز را برطرف كند.
به گفته حسيني، بانك ملي ايران امروز به دنبال تغيير ساختار هرمي روابط عمومي بانك به ساختار كارشناسي و بر مبناي تخصص و توليد محتوا است.
مدير روابط عمومي بانك ملي ايران تغيير در ساختار روابط عمومي نظام بانكي كشور را يادآور شد و گفت: نبايد در ارتباط با ارزيابي فعاليت هاي روابط عمومي در نظام بانكي و بويژه مقايسه بانك هاي دولتي و خصوصي، نقش بودجه را ناديده گرفت.
به اعتقاد حسيني، روابط عمومي در بانك ها در كنار مديريت بانك و با همكاري بخش هاي ديگر از جمله واحد آموزش حضوري خوب و موثر دارد و نقش خود را در كنار مشتريان و كاركنان خوب بازي كرده است.
وي يادآور شد كه روابط عمومي در بانك ها به يك واحد ستادي خلاصه نمي شود بلكه تك تك همكاران در پشت باجه ها و پيشخوان هاي شعبه ها بخشي از وظايف روابط عمومي ها را انجام مي دهند.
حسيني در ادامه به استفاده از ابزار نوين اطلاع رساني در روابط عمومي بانك ملي اشاره كرد و گفت: افزايش آگاهي كاركنان به عنوان ركن اصلي ارتباط با مردم نيز در دستور كار روابط عمومي بانك ملي قرار دارد.
وي يادآور شد: بانك ها در صدر توجه جامعه قرار دارند و گوناگوني سلايق و خواسته هاي مشتريان و لزوم پاسخگويي رضايت بخش به همه آنها كار دشوار و حساسي است كه به مدد تكنولوژي هاي جديد از سرعت بالايي برخوردار شده است.
حسيني گفت: روابط عمومي هاي بانك ها امروز به دنبال اين هستند كه خود را براي آگاهي رساني بيش از پيش و درست آماده كنند و بر همين اساس تغيير در كاركرد روابط عمومي بانك ها ضروري است.
مدير روابط عمومي بانك ملي ايران تاكيد كرد: ايجاد واحد پاسخگويي به نيازهاي مشتريان در حوزه فناوري اطلاعات بانكي از اساسي ترين كارهايي است كه بايد جدي گرفته شود.
منبع: ايرنا