شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني در گردهمايي مديران روابط عمومي هاي ادارات اوقاف و امور خيريه سراسر كشور كه به ميزباني اصفهان در حال برگزاري است اظهار داشت: روابط عمومي ها سه وظيفه اصلي دارند كه شامل؛ تبليغات، اطلاع رساني و ايجاد ارتباط دوسويه با مخاطب مي باشد و هركدام از اين وظايف به تنهايي كافي و موثر نيست.
وي در ادامه تصريح كرد: همچنين روابط عمومي ها بايد برنامه ريزي مناسبي را در راستاي اعتماد سازي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به اهداف سازمان به خصوص ترويج فرهنگ وقف انجام دهند و در اين مسير حركت كنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف در ادامه افزود: يكي از نكات مهمي كه به عنوان كليد موفقيت رهبران و مديران نقش به سزايي دارد توانايي بازآفريني است كه به صورت دائم توسط آن ها انجام مي شود و هميشه با علم روز و تقويت مهارت هاي خود جهت پويايي گام برمي دارند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني ادامه داد: هدف نهايي تبليغات ايجاد تغيير در بينش، دانش و كنش مخاطب است كه با انتقال پيام و روش هاي تبليغاتي موثر و مناسب در جامعه ايجاد و محقق مي شود.
وي در ادامه تاكيد كرد: تبليغات صرفا ترويجي و اطلاع رساني براي فرهنگ سازي كافي نيست و بايد براي دستيابي به اين مهم از علم روز دنيا در حوزه تبليغات بهره برد و در جهت المان سازي و برنامه ريزي و فعاليت مناسب گام برداشت.
حجت الاسلام شرفخاني به فعاليت هاي 6 سال گذشته روابط عمومي هاي ادارات اوقاف و امور خيريه اشاره كرد و گفت: اكنون مرحله فعاليت هاي ترويجي به پايان رسيده و بايد گام هاي بعدي را در راستاي فرهنگ سازي براي توسعه سنت حسنه وقف و معرفي سازمان اوقاف به مردم برداشت.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف در پايان گفت: از اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان كه ميزبان اين گردهمايي است تشكر مي كنم و اميدوارم كه با پايان اين دوره بركات و دستاوردهاي مثبتي براي پيشبرد اهداف سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه روابط عمومي به دست آيد.
منبع: روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه