شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آگهي هاي تبليغاتي مفيد در Google Map
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 10:51 کد خبر:25268
چنانچه از آن دسته كاربراني هستيد كه به صورت مداوم از خدمات گوگل مپ شركت گوگل استفاده مي كنيد حتماً از يك تجربه تعاملي و فراگير در زمينه استفاده از خدمات اين نرم افزار ارزشمند استقبال مي كنيد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، چنانچه از آن دسته كاربراني هستيد كه به صورت مداوم از خدمات گوگل مپ شركت گوگل استفاده مي كنيد حتماً از يك تجربه تعاملي و فراگير در زمينه استفاده از خدمات اين نرم افزار ارزشمند استقبال مي كنيد. بر اساس اخبار منتشر شده، شركت گوگل قصد دارد با ايجاد تغييراتي در مكانيزم پخش آگهي هاي تجاري در اپليكيشن گوگل مپ، تبليغات مذكور را هدفمند و تعاملي كرده و زمينه اثر گذاري آنها را فراهم كند.

در اين راستا شركت گوگل اعلام كرده است كه بعد از اين آگهي هاي تبليغاتي با توجه به مسير انتخاب شده از سوي كاربر در نرم افزار گوگل مپ براي وي به نمايش درخواهد آمد. به اين صورت كه آگهي تجاري آن دسته از فروشگاه هايي كه خواهان پخش تبليغات خود در نرم افزار گوگل مپ هستند چنانچه در مسير انتخابي كاربر قرار داشته باشند نمايان شده و به عنوان مثال با استفاده از مكانيزم مذكور، نزديك ترين رستوران يا كافي شاپ به كاربر معرفي خواهد شد و وي در صورت نياز، قادر خواهد بود تا به فروشگاه هاي آگهي دهنده مراجعه كند.

چنانچه شما خواهان استفاده از قابليت مذكور در اپليكيشن گوگل مپ هستيد بدون شك اطلاعيه اخير شركت گوگل، مبني بر تغيير مكانيزم آگهي هاي تجاري در گوگل مپ و تعاملي شدن تبليغات منتشر شده در آن، خبر مسرت بخشي براي تان خواهد بود.

بر اساس محتويات اعلاميه اخير شركت گوگل هدف نخست تغيير مكانيزم پخش تبليغات در نرم افزار گوگل مپ كمك به كسب و كارهاي محلي و روانه ساختن تعداد قابل توجهي از كاربران گوگل به مكان اين كسب و كارها است. به گفته گوگل، تغييرات صورت گرفته سبب مي شود تا در صورت نياز كاربران به خريد يا مراجعه به رستوران، موقعيت جغرافيايي آگهي دهندگان مشخص شده و از اين طريق ميزان فروش آنان به شكل قابل توجهي افزايش يابد.

ايجاد تغييرات مذكور از سوي گوگل بسيار بحث برانگيز بوده و بسياري از كارشناسان به اظهارنظر در اين باره پرداخته اند. اين افراد معتقدند تحول مكانيزم پخش تبليغات در اپليكيشن گوگل مپ هم به سود مشتريان و هم به سود كسب و كارها و بازاريابان است. تغييرات اخير نه تنها سبب يافتن مكاني مناسب براي مشتريان به منظور رفع نيازهاي شان است، بلكه موجب انتشار اطلاعات كسب و كارها و فروشگاه هاي آگهي دهنده در رابطه با كيفيت و نحوه ارائه خدمات آنها خواهد شد.

به عنوان مثال، چنانچه فردي با استفاده از نرم افزار گوگل مپ در حال رانندگي در بزرگراه بوده و مايل به نوشيدن قهوه باشد، مي تواند عبارت «نزديك ترين كافي شاپ به من» را در نوار جست وجوي گوگل مپ خود وارد كند. پس از انجام اين كار، مكان نزديك ترين كافي شاپ هاي آگهي دهنده به گوگل در مسير وي در صدر ليست كافي شاپ هاي موجود در مسير مشخص شده و كاربر قادرخواهد بود به نزديك ترين آنها مراجعه كند.

لازم به ذكر است عملكرد مكانيزم جديد پخش آگهي در گوگل مپ به اين صورت است كه در نتيجه جست وجوي صورت گرفته توسط كاربر، نخست موقعيت مكاني فروشگاه هاي آگهي دهنده مشخص شده و سپس موقعيت جغرافيايي ساير فروشگاه هاي مشابه در مسير به نمايش درخواهد آمد.

 

منبع: فرصت امروز