شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شش ابزار براي پايش شهرت آنلاين
یکشنبه، 24 بهمن 1400 - 15:40 کد خبر:25034
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- معمولاً شما علاقمند به دانستن نظرات ديگران در مورد خود و كسب و كارتان هستيد. به عنوان كسب و كاري كوچك، پايش شهرت آنلاين حائز اهميت است. كسب اعتماد مشتريان ميتواند رونق يا ناكامي كسب و كار شما را رقم بزند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- معمولاً شما علاقمند به دانستن نظرات ديگران در مورد خود و كسب و كارتان هستيد. به عنوان كسب و كاري كوچك، پايش شهرت آنلاين حائز اهميت است. كسب اعتماد مشتريان ميتواند رونق يا ناكامي كسب و كار شما را رقم بزند.

بررسي‌هاي مثبت و بازاريابي كلامي معادل اعتماد است و اكثر افراد از سايت‌هاي آنلاين براي بررسي كسب و كار يا كسب نظر دوستان و آشنايان گله دارند. براي كسب و كار شما ضروري است كه آنچه كه مشتريان درباره آن مي‌گويند را پايش كند به گونه‌اي كه بتواند بررسي‌هاي مثبت را ترويج داده و درصدد جبران نظرات منفي برآيد.

اگرچه پايش گفته‌هاي افراد در مورد كسب و كار شما به نظر دشوار مي‌آيد، اما ابزارهاي رايگان يا كم‌هزينه‌اي براي كمك به شما در پايش شهرت آنلاين وجود دارد.

۱- گوگل آلرت (Google Alerts ) يا هشدارهاي گوگل
گوگل آلرت را مي‌‌توان جستجوي سفارشي گوگل دانست كه هنگامي كه مطالب جديد مرتبط با كلمات كليدي كه مشخص كرده‌ايد اضافه شد، به شما خبر دهد. اين سرويس به جستجو و جمع‌آوري اطلاعات از صفحات وب مرتبط، وبلاگ‌ها، جستجوها يا مقالات موجود در شبكه گوگل مي‌پردازد.

راه‌اندازي گوگل آلرت رايگان است و مي‌توان در چند مرحله اين كار را انجام داد. كافي است اصطلاحات جستجو را كه مي‌خواهيد در رابطه با آن به شما هشدار بدهد را وارد كنيد، نوع نتايجي كه مي‌خواهيد گوگل به شما بفرستد را انتخاب كنيد و سپس مشخص كنيد كه هرچند وقت يك بار مي‌خواهيد هشدارها را دريافت كنيد و اين هشدارها بايد كجا به شما ارائه شود.

۲- Naymz
Naymz ابزاري است كه به شما در رديابي و مديريت نفوذ اجتماعي‌تان كمك مي‌كند و ارتباط نزديكي با شهرت آنلاينتان دارد. هرچه نفوذ اجتماعي شما بيشتر باشد، ميزان شهرت‌تان مثبت‌تر است.

RepScore در واقع برنامه Naymz است كه نفوذ آنلاين شما در شبكه‌هاي مختلف اجتماعي و در مقايسه نسبي با ساير اعضاء مشخص مي‌كند. اين برنامه به ارزيابي تفكر همسالانتان نسبت به شما مي‌پردازد و همچنين مشخص مي‌كند كه سايرين به شما گوش مي‌كنند و با شما تعامل دارند يا خير و شما را به عنوان يك تاثيرگذار ارزشمند و منحصر به فرد خواهد ساخت. بدين صورت كه اين برنامه امتيازي بين يك تا ۹۹ به شما مي‌دهد و سطح نفوذ شما را به عنوان يك سازنده، موسس، عضو ارشد يا عضو نخبه در مقايسه با ساير اعضاي Naymz رتبه‌بندي مي‌كند.

۳- Yext
Yext سايتي مفيد براي زماني است كه بخواهيد فهرست‌هي آنلاين خود را در موقعيتي مديريتي نموده و سايت‌هايي (مانند صفحات زرد يا Yelp) را براي اطمينان از صحت اطلاعات ارسال شده بررسي كنيد.

ابزار PowerListings به شما نرخ خطاي اطلاعات ارسالي، جايي كه خطا رخ داده و جاهايي كه اطلاعات مربوط به كسب و كار شما اصلاً در آن نيامده را مي‌گويد و بنابراين مي‌توانيد آن را اصلاح كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه مشتريان ابزاري براي رسيدن به شما در اختيار دارند. شما بايد نام كسب و كارتان، شماره تلفن، آدرس و كد پستي را وارد كرده و اين برنامه تمام فهرست‌هاي محلي را جستجو كرده و به بررسي سايت‌ها در پايگاه داده خود مي‌پردازد.

۴- Hootsuite
Hootsuite ابزار مديريت رسانه اجتماعي است كه به شما امكان حفظ انواع شبكه‌هاي رسانه اجتماعي‌تان را در يك محل خواهد داد. شما قادر به برنامه‌ريزي پيام‌هاي آينده، گوش كردن و تعامل با فالوورهايتان هستيد و مي‌توانيد تحليل‌هاي رسانه اجتماعي را به منظور مشاهده نحوه درك محتوا و بهبود در مواردي كه مورد نياز است مشاهده كنيد.

شما مي‌توانيدبه سه پروفايل اجتماعي، زمانبندي پيام‌ها و دريافت گزارش تحليلي مبنا به رايگان متصل شويد. با وجود اين، اگر مايل به به روز رساني باشيد به ازاي پرداخت ماهيانه ۱۰ دلار، Hootsuite Pro به شما قابليت اتصال به ۵۰ پروفايل اجتماعي، زمانبندي پيام‌ها به صورت كلي و دريافت گزارش‌هاي تحليلي ارتقا يافته را خواهد دا

۵- Reputology
به ازاي حدود ۲۵ دلار در ماه، Reputology سايتي است كه تحليل‌هاي مربوط به مديريت خدمات مشتري را فراهم آورده و به شما ايميل‌هاي حساس زماني را در مورد هريك از تجربيات منفي مشتري ارسال خواهد كرد. اين برنامه، خلاصه گزارشي از بازخوردهاي مشتري را ارائه مي‌كند كه در پاسخ سريع به مشتريان و شناسايي حوزه‌هاي بهبود كسب و كار كمك خواهد كرد. همچنين تلفيق اين برنامه با Hootsuite و ساير ابزارهاي مديريت رسانه اي امكان‌پذير است.

۶- جعبه جستجوي شكايت (Complaint Search Box)
جعبه جستجوي شكايت كه توسط Go Fish Digital ايجاد شده، وب‌سايتي را براي انجام جستجوي تخصصي گوگل در بيش از ۴۰ وب‌سايت شكايت تنظيم نموده است. اين روشي آسان و سريع براي انجام جستجوهاي رايگان روزانه در حصول اطمينان از عدم تجربيات منفي مشتريان در رابطه با شما يا برندتان است.

۷- Bonus Tools
در حالي كه تمام ابزار ذكر شده مي‌تواند به شما در مديريت شهرت آنلاينتان كمك كند، گاهي اوقات نگهداشت روزانه شهرت آنلاين مي‌تواند به سادگي جستجوي نامتان در گوگل يا يك سايت رسانه اجتماعي باشد.

سعي كنيد از طريق هشتگ با برند خود ارتباط برقرار كنيد و فالوورها و مشتريانتان را نيز به استفاده از آن ترغيب كنيد. اين كار به شما امكان جستجو حتي زماني كه پايش برند را انجام نداده باشيد، خواهد داد.

ترجمه: دريك آنلاين