شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تقويم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواك با سردبير شدن صالحيار و ريش گرو گذاردن سناتور مسعودي نزد شاه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 10:10 کد خبر:24610
در اين روز از تيرماه سال 1345 (جولاي 1966) سناتور عباس مسعودي بنيادگذار و ناشر وقت روزنامه اطلاعات در جمع تني چند از دبيران ميزهاي اين روزنامه گفت كه بالاخره با سپردن تعهد شخصي و ريش گرو گذاشتن نزد شاه اجازه گرفته است غلام (غلامحسين) صالحيار سردبير روزنامه شود.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در اين روز از تيرماه سال 1345 (جولاي 1966) سناتور عباس مسعودي بنيادگذار و ناشر وقت روزنامه اطلاعات در جمع تني چند از دبيران ميزهاي اين روزنامه گفت كه بالاخره با سپردن تعهد شخصي و ريش گرو گذاشتن نزد شاه اجازه گرفته است غلام (غلامحسين) صالحيار سردبير روزنامه شود. [صالحيار از يكي دو ماه قبل از آن عملا اين سمت را بر عهده داشت ولي ساواك مخالفت مي كرد و مي گفت چون صالحيار در جواني كمونيست بوده، مانند كمونيستهاي ديگر اين عقيده را از دست نداده و تا ابديت كمونيست است! و استدلال مي كرد كه يك كمونيست اگر با هفتاد آب هم شستشو داده شود باز كمونيست است.].


سناتور مسعودي در يك ميهماني خصوصي دربار، در ملاقاتي اتفاقي از شاه خواسته بود كه مانع مخالفت ساواك با اين انتصاب شود.


به اظهار مسعودي در جمع دبيران تحريريه روزنامه اطلاعات، شاه پس از شنيدن در خواست وي (سناتور مسعودي) همان استدلال ساواك را مطرح ساخته و گفته بود كه توده اي توده اي است. اين كمونيستها در هر شرايطي نيش خود را مي زنند، در لابلاي سطور روزنامه كار خودشان را مي كنند، اشعار «چه گوارا» را ترجمه و چاپ مي كنند، در داخل اخبار حوادث (شهري و جنايي) بدبختي ها را منعكس مي سازند تا بگويند حرفهاي من در نطق هايم درست نيست و ... و خبرهاي صفحات حوادث را طوري مي نويسند كه بدبختي مردم و دروغ بودن حرفهاي مرا ثابت كنند و ....


مسعودي گفته بود كه سرانجام مسئوليت كارهاي صالحيار در آينده را برعهده گرفتم كه تعهدي شاق بود و ريش گرو گذاشتم تا طلسم بكشد و مسئله حل شود و اين مطالب را هم در جمع شما گفتم كه مواظب باشيد زير ذره بين هستيد و چارچشمي شمارا مي پايند.


كجاست شاه كه ببيند روس ها هم كه 74 سال در محيط سوسياليستي پرورش يافته بودند (كمونيست خوانده مي شدند) به محض برگشت خوردن ورق، همه چيز را دفعتا به فراموشي سپردند و با پاگذاردن بر همه اصولي كه به آنان تدريس و تلقين شده بود به فساد دولتي، ثروت اندونزي، به بهاي فقر ديگران پرداختند و «يكشبه» برخي از ايشان ميلياردر شدند و هركس را كه بگويد بالاي چشمشان ابروست ترور مي كنند و يك جنايت از اين دست؛ قتل «پال خلبنيكوف» روزنامه نگار آمريكايي روس تبار در مسكو در نهم جولاي 2004 بود كه كتابي درباره «بوريس برزوفسكي» ميلياردر فراري روس نوشته و سرگرم بررسي ثروت بادآورده ميليادر هاي ديگر روس معروف به «پولدارهاي يكشبه» بود. وي به دست آدمكشان حرفه اي و به اصطلاح سازمان يافته يعني كساني كه كارشان كشتن افراد در برابر دريافت «وجه» است نابود شد.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com