شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي تجاري، راهكاري براي مديران پيشرو
پنجشنبه، 17 تیر 1395 - 15:26 کد خبر:24592
گسترش فضاهاي ارتباطي، رشد شبكه‌هاي اجتماعي، هر چه رقابتي شدن بازار عرضه كالا و خدمات، همه و همه دست به دست هم داده تا فضاي تبليغات و معرفي برندها دگرگون شود.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  زماني ابزارهاي توليد و عرضه محتواي جمعي، تنها روزنامه‌ها و راديو و تلويزيون بودند؛ حال اما تغييراتي چون رشد اينترنت و ضريب نفوذ آن و گسترش و هر چه كاربردي و البته همه‌گيرتر شدن تلفن‌هاي هوشمند، ابزارهاي عرضه و دريافت پيام‌هاي ارتباطي را هم بيشتر، متنوع‌تر و البته خلاقانه‌تر كرده‌اند.

اين همه نشان مي‌دهد كه حوزه معرفي برند كاملا تغيير كرده و اين موضوعي مهم و كليدي براي مديران سازمان‌ها، برندها و بنگاه‌هاي اقتصادي است.

زماني يك كمپين تبليغاتي، به آگهي‌هاي روزنامه‌ها و بيلبورهاي خياباني ختم مي‌شد اما اكنون با توجه به ابزارهاي جديدي چون تلگرام و اينستاگرام و محتواهايي در قالب اينفوگرافي، موشن‌گرافيك و فيلم‌هاي كوتاه تبليغاتي قابل ارايه در گوشي‌هاي همراه، شيوه ارايه پيام تبليغاتي داستان ديگري دارد.

معرفي برند در زمانه نو
كارشناسان ارتباطات معتقدند، تبليغات گسترده و بيش از قاعده در نهايت به افول توجه مخاطب و حتي افت فروش منجر مي‌شود.

راه‌كار پيش رو بهره بردن از الگوي برندهاي بزرگ است؛ راه‌كاري كه هم به اقناع مصرف‌كننده منجر مي‌شود و هم مستقيما بر فروش محصول اثر دارد.

برندهاي بزرگ و موفق از حضور در شبكه‌هاي مجازي به صورت مداوم بهره مي‌گيرند. انتشار خبرنامه‌هاي مجازي، طراحي اپليكيشن‌هاي كاربردي و توليد اينفوگرافيك‌هايي براي راهنمايي مصرف‌كنندگان، از جمله روش‌هايي ساده اما مقرون به صرفه هستند كه مي‌توانند يك برند را به پرچم‌دار بازار تبديل كند؛ وقتي صحبت از هزينه مي‌شود كافي است هزينه چنين كمپين‌هايي را با شيوه‌هاي سنتي‌تر مثل تبليغات محيطي مقايسه كرد.

روزگار «خبر»
توليد خبر و اطلاع‌رساني در قالب خبر، روي ديگر سكه معرفي برند در زمانه تازه است؛ شما روزانه در معرض تبليغات مستقيم برندهاي بزرگ قرار نداريد اما پيوسته مطالب و اخباري در مورد اين برندها مي‌خوانيد. واقعيت اين است كه انتشار خبر موجب خرسندي و افزايش وفاداري مشتريان نسبت به برندها مي‌شود و آن‌ها را به خريد دوباره تشويق مي‌كند. خبرسازي 9 كمك اساسي به برندها مي‌كند:

كمك اول خبرسازي، كاهش هزينه تبليغات است. روش‌هاي سنتي هزينه‌هاي بسيار بيشتري از توليد خبر دارند؛ وقتي صحبت از هزينه مي‌شود بدون شك به هزينه در قالب هزينه - فايده نگاه مي‌كنيم.

خبرسازي كمك مي‌كند كه برند بتواند شريكان تجاري قدرتمندي براي خود پيدا كند. برند پر خبر، برند قدرتمندي است و برند قدرتمند مي‌تواند شريك قدرتمند داشته باشد.

كمك سوم توليد خبر براي برندها، افزايش قدرت شبكه توزيع و فروش است. مردم كالايي را بيشتر مي‌خرند كه در موردش در رسانه‌ها مطلبي مثبت خوانده باشند.

افتتاح يك فروشگاه، عرضه محصول جديد و هر رويداد تجاري ديگر، زماني اثر نهايي خود را مي‌گذارد كه گروه هدف بتوانند در جريان اين رويداد قرار بگيرند؛ موثرترين و بهترين راه آگاهي‌بخشي از هر رويدادي هم بي‌شك توليد و انتشار خبر است.

توليد خبر به شناخته شدن بيشتر برند كمك مي‌كند و اين شناخت است كه به شما قدرت مي‌دهد كه به عنوان يك برند بتوانيد بر بازار تاثير بگذاريد؛ گرفتن نبض بازار، بدون شك سهم برند را از بازار بيشتر مي‌كند.

در سيستم جديد معرفي برند، توليد خبر به افزايش وفاداري مشتريان و جلب اعتماد آن‌ها ياري مي‌رساند.

توليد خبر از برند، حضور برند را در رسانه پر رنگ و موثر مي‌كند و حضور پر رنگ رسانه‌اي، برگ برنده بسيار بزرگي است.

روابط عمومي تجاري، راهكاري براي مديران پيشرو
تغييرات رسانه‌ها، تاثيرات خود را بر روابط عمومي گذاشته و امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي براي استفاده از ظرفيت‌هاي جديد مطرح است. الگوي تازه در معرفي برند عبارت از الگويي است كه هم از ظرفيت توليد خبر بهره مي‌برد و هم از آن در راه كارهاي محتوايي تازه خصوصا محتواي مناسب شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كند.

روابط عمومي تجاري ابزاري در خدمت مديران پيشرو روابط عمومي است كه برند خود را جهاني كنند.

منبع: ايسنا