شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات تلويزيوني با بودجه محدود
سه شنبه، 15 تیر 1395 - 10:37 کد خبر:24576
اگر شما هم د‌‌ر كسب‌و‌كار خود‌‌ با چالشي روبه‌رو هستيد‌‌، د‌‌ر صورت تمايل مشكل خود‌‌ را از طريق به سايت clinic.forsatnet.ir با ما د‌‌ر ميان بگذاريد‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همين بخش پيگيري كنيد‌‌.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، پرسش: مديريت يك آژانس تبليغاتي را بر عهده دارم. يكي از مشتريانم اصرار زيادي به استفاده از تبليغات تلويزيوني دارد اما بودجه‌اش محدود است و امكان توليد كار باكيفيت با اين بودجه فراهم نيست؛ در اين شرايط چه توصيه‌اي براي ما داريد؟

پاسخ كارشناس: معمولا مشتريان گمان مي‌كنند تبليغات تلويزيوني بيشتر از ساير تبليغات اثربخشي دارد اما اينطور نيست و هر رسانه‌اي نقاط ضعف و قوت خود را دارد. براي تشخيص اينكه چه رسانه‌اي براي تبليغات مناسب‌تر است بايد از تجربيات ديگران استفاده كنيد.

ابتدا شما بايد هزينه انتقال پيام به هر مخاطب را محاسبه كنيد. لازم است قبل از اينكه وارد عرصه تبليغات تلويزيوني شويد به چند نكته توجه داشته باشيد. ابتدا بايد گروه هدف را مشخص كنيد و بدانيد كه اين تبليغات براي چه مخاطباني طراحي مي‌شود.

در گام دوم سفارش‌دهنده آگهي بايد يك بودجه مناسب كه براساس مطالعه و كارشناسي انتخاب شده براي آگهي خود مشخص كند و به اين توجه داشته باشد كه تبليغات تلويزيوني همانقدر كه اثرگذارتر هستند داراي هزينه بالاتري نيز هستند.

بنابراين هزينه آگهي براساس تأثيرپذيري و نفوذ شبكه و مخاطباني كه هدف قرار مي‌گيرند متفاوت خواهد بود.

در گام سوم بايد تبليغات را در مقياس كوچك با هزينه كم محك بزنيد. شما مي‌توانيد پيشنهادهاي فروش را طوري تنظيم كنيد كه با سليقه گروهي از مخاطبان سازگارتر باشد و بيشترين نتيجه را بدهد و در نهايت مي‌توانيد تكنيك‌هاي مختلفي را براي جلب توجه مخاطبان به كار ببريد تا به ماندگاري اثر كمك كند. به‌عنوان مثال از نثر زيبا و روان يا نور، حركت و خطوط زيبا استفاده كنيد تا آگهي شما اثر‌گذاري و ماندگاري بيشتري را در ذهن مخاطبان داشته باشد.

 

منبع: فرصت امروز