شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، در پاييز سال آينده ميلادي تمام نگاهها به توئيتر خواهد بود. براساس برنامهريزيهاي صورت گرفته توئيتر قصد دارد تا 10 مسابقه از بازيهاي ليگ ملي فوتبال آمريكا را بهصورت اينترنتي پخش كند. در اين رابطه بسياري از كارشناسان حوزه فناوري اطلاعات و شبكههاي اجتماعي معتقدند پخش اينترنتي مسابقات ليگ ملي فوتبال آمريكا توسط توئيتر ميتواند نتايجي دوگانه داشته باشد. اين اقدام از يك سو ميتواند گام بلندي در زمينه بدل شدن توئيتر به محلي براي تماشاي مسابقات ورزشي باشد يا در صورت عدم پخش مسابقات با كيفيت HD يك شكست تمام عيار براي توئيتر محسوب شود.
در اين راستا و در حاشيه جشنواره فيلمهاي تبليغاتي در كن، مديران توئيتر از نحوه پخش مسابقات مذكور و فروش فضاهاي تبليغاتي آن به بازاريابها و همچنين چگونگي پخش آگهيهاي بازرگاني در حين پخش زنده اينترنتي مسابقات ليگ ملي فوتبال آمريكا سخن گفتند.
در اين ميان آنچه سبب شد تا تمام نگاهها در صنعت تبليغات به سوي توئيتر معطوف شود، برنامه اين شركت براي كسب درآمد 50ميليون دلاري از تبليغاتي است كه در حين پخش بازيهاي NFL (ليگ ملي فوتبال آمريكا) پخش خواهد شد.
اعلام خبر مذكور از سوي توئيتر در حالي صورت ميگيرد كه يك منبع نزديك به اين شبكه اجتماعي در گفتوگو با خبرنگاران از به فروش رسيدن 60درصد از فضاي آگهي تجاري آن براي پخش بازيهاي ليگ ملي فوتبال خبر داد و اعلام كرد مديران توئيتر قصد دارند در نهايت 10 الي 15 بسته تبليغاتي را به فروش برسانند. گفتني است تاكنون شركتهاي Bud Light / Sony Pictures / Bank of America و Nestle's DiGiorno از قصد خود براي تبليغ در حين پخش اينترنتي بازيهاي NFL خبر دادند.
در همين ارتباط «آزانيا اندروز» مدير ارتباطات ديجيتال آمريكاي شمالي شركت Anheuser-Busch معتقد است: «ما سال گذشته همكاري بسيار موفقي با توئيتر داشتيم و مسابقات فوتبال شنبه شب فرصت بسيار مناسبي است تا بتوانيم در آن زمان و در حين پخش مسابقات حضور داشته باشيم.
از سوي ديگر «الياس پليشنر» كارشناس حوزه بازاريابي ديجيتال در شركت Sony Pictures انتظار دارد پخش اينترنتي بازيهاي ليگ ملي فوتبال آمريكا زمينه را براي ورود سيل عظيمي از تبليغات و بازاريابي همزمان فراهم خواهد كرد.
وي در اين رابطه ميگويد: «پخش مستقيم بازيهاي NFL بهصورت اينترنتي در شبكه توئيتر با توجه به فعاليت مخاطبان گسترده علاقهمند به حوزه سينما در اين وبسايت اين فرصت را در اختيار آژانسهاي تبليغاتي و بازاريابها قرار ميدهد تا از تمام ظرفيتها و امكانات موجود در جهت حضور در فضاهاي تبليغاتي توئيتر استفاده كنند.»
براساس مندرجات قرارداد توئيتر با NFL اين شبكه اجتماعي محبوب موظف شده است تا تمام بستههاي تبليغاتي موجود را به فروش برساند. با اين حال و بهرغم پرداخت 10ميليون دلار از سوي توئيتر براي پخش 10 مسابقه از ليگ ملي فوتبال آمريكا، هنوز جزئيات مربوط به سهم توئيتر از درآمدهاي تبليغاتي مشخص نيست. لازم به ذكر است كه مديران ليگ ملي فوتبال NFL از پاسخ به پرسش خبرنگاران در اين رابطه خودداري كردند.
در رابطه با بستههاي تبليغاتي موجود، مطابق اطلاعاتي كه در اختيار خبرنگاران قرار گرفته است توئيتر بستههاي تبليغاتي 2 تا 8ميليون دلاري براي ارائه به شركتهاي تجاري براي پخش در حين انجام مسابقات فوتبال آماده كرده است.
كاربران شبكه اجتماعي توئيتر به هنگام پخش مسابقات فوتبال قادر خواهند بود تا از قابليت تماشاي مسابقه در حالت full screen استفاده كرده يا صفحه نمايش ابزارهاي هوشمند خود را به دو قسمت تقسيم كنند به اين صورت كه يك بخش از تصوير توئيتهاي ارسالي را نمايش ميدهد و بخش ديگر به نمايش مسابقه فوتبال ميپردازد.
منبع: فرصت امروز