شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در سال گذشته، بازار تبليغات آنلاين در اروپا با 13.1 درصد رشد، 36.2 ميليارد يورو ارزش پيدا كرد و به اين ترتيب بر بازار 33.3 ميليارد يورويي تبليغات تلويزيوني پيشي گرفت.
به گزارش شارا به نقل از موسسه صبا ويژن به نقل از وبسايت research-live.com، در ده سال گذشته سود خالص به دست آمده از بازار تبليغات آنلاين به 30 ميليارد يورو رسيده است.
بنا به اعلام IAB Europe تمام بازارهاي فعال در اين حوزه از رشد مثبت برخوردار شدهاند:
20 بازار در دومين سال ورود به اين حوزه، شاهد رشد دو برابري درآمدها شدند؛
3 بازار بيش از 30 درصد رشد كردند؛
9 بازار رشد 20 درصدي و هشت بازار نيز رشد 10 درصدي را تجربه نمودند.
در اين بررسي، بازار تبليغات آنلاين به سه بخش تقسيم شده كه عبارتند از نيازمنديها و دايركتوريها، نمايش، و جستجو.
بخش نمايش رشد بهتري نسبت به دو حوزه ديگر داشته و در سال 2015 ارزش كلي اين بازار به 13.9 ميليارد يورو رسيده است.
ارزش بخش جستجو نيز با 12.6 درصد رشد، به 16.9 ميليارد يورو بالغ شده است.
اين بخش را سودآورترين فرمت در حوزه تبليغات ديجيتال به شمار آوردهاند.
بر اساس اين گزارش، موبايل و ويدئو موتور محركه بازار تبليغات آنلاين در اروپاست و در كشورهايي كه از لحاظ اكوسيستم موبايلي پيشرفته هستند (نظير انگليس و ايرلند) نزديك به 50 درصد آگهيهاي آنلاين بر روي ابزار موبايلي دريافت ميشود.
Townsend Feehan مدير عامل IAB Europe با اشاره به تاثيرگذاري روزافزون تبليغات ديجيتال در اقتصاد، ميگويد اين نتايج از موقعيت برتر تبليغات ديجيتالي در رسانههاي اروپا حكايت دارد.