شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها در گرگان برگزار شد
دوشنبه، 10 خرداد 1395 - 10:24 کد خبر:23785
نخستين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها، مراكز آموزش عالي و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۲ كشور در گرگان برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، علي نجفي‌نژاد رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان ظهر امروز در جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها اظهار داشت: براي نخستين بار جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها، مراكز آموزش عالي و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه 2 كشور و تجليل از خبرنگاران برتر در در تالار خليج فارس دانشگاه پرديس منابع طبيعي گرگان برگزار شد .

وي افزود: در بخش روابط عمومي‌هاي برتر 245 اثر از روابط عمومي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه از اين تعداد امروز از 11 روابط عمومي برتر تجليل مي‌شود .

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان تصريح كرد: در بخش خبرنگاران نيز بيش از 100 اثر از خبرنگاران اين منطقه به دبيرخانه رسيد كه 8 اثر برتر امروز انتخاب و معرفي مي‌شوند .

نجفي‌نژاد گفت: اين جشنواره در بخش روابط عمومي در حوزه ارتباطات، ايده‌هاي نو، اطلاع‌رساني، روابط عمومي الكترونيك و پژوهش‌هاي كاربردي و در بخش خبرنگاران در حوزه عكس، خبر، تيتر و مصاحبه برگزار شد .

وي اظهار كرد: در اين جشنواره كارگاه آموزشي راهكارهاي تعامل روابط عمومي‌ها با رسانه‌هاي گروهي در سالن شهيد چمران با حضور مهدخت بروجردي مشاور وزير علوم و مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار و به افراد شركت‌كننده در كارگاه، گواهينامه اعطا مي‌شود .

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: امروز در دوره اي زندگي مي‌كنيم كه عصر ارتباطات نام دارد و هر روز موضوعات جديدي مانند دهكده جهاني و قهوه‌خانه جهاني مي‌شنويم كه اين نشان دهنده نزديكي فواصل ارتباطي است .

وي افزود: بيان موضوعاتي كه در كشور رخ مي‌دهد مي‌تواند نقش مهمي در پيشرفت كشور داشته باشد و يكي از شاخصه‌هايي كه كشورهاي توسعه يافته و كشورهاي توسعه نيافته را از هم متمايز مي‌كند به سرانه نشريات در آن كشورها مربوط مي‌شود .

مشاور وزير و مديركل روابط عمومي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري هم در اين همايش به ضرورت مستندسازي در روابط عمومي‌ها اشاره كرد و گفت: مستندسازي غايب بزرگ روابط عمومي‌ها است .

مهدخت بروجردي افزود : زماني يك روابط عمومي مي تواند به جايگاه خوبي برسد كه مدير ارشد آن سازمان نگاه خوبي به آن روابط عمومي داشته و جايگاه آن را قبول داشته باشد .

وي به هدف اصلي برگزاري اين جشنواره اشاره كرد و گفت: فلسفه اين جشنواره ايجاد انگيزه و بالندگي در عملكرد روابط عمومي‌هاست و قصد ما اين نيست كه يك دانشگاه را برنده و يك دانشگاه را بازنده اعلام كنيم

 

منبع: تسنيم