شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پژوهش: 5 درصد آگهي‌هاي اينترنتي جعلي است
یکشنبه، 9 خرداد 1395 - 15:21 کد خبر:23762
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كيفيت آگهي‌هاي ديجيتالي در مقايسه با سال گذشته به طور محسوسي ارتقاء يافته است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كيفيت آگهي‌هاي ديجيتالي در مقايسه با سال گذشته به طور محسوسي ارتقاء يافته است.

شركت فناوري Integral Ad Science كه در زمينه بررسي تبليغات آنلاين و حوزه‌هاي مربوط به آن فعاليت مي‌كند، در گزارش اخير خود، بر اشاره به اين موضوع خاطرنشان كرده كه در سه ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت زمان مشابه از سال گذشته، نرخ فريبكاري و ريسك برندها نيز در اين اكوسيستم كاهش داشته است.


به گزارش موسسه صبا ويژن به نقل از پايگاه Marketing Tech News، نتايج بررسي‌هاي Integral Ad Science نشان مي‌دهد كه 57 درصد آگهي‌ها جزو تبليغات «ديده شده» محسوب گشته در حالي كه فقط 5 درصد آگهي‌ها جعلي بوده است.

در همين دوره زماني، ريسك برند (Brand risk) هفت درصد گزارش شده است.

اخبار منتشر شده از JICWEBS نيز نشان مي‌دهد كه تقلب در آگهي‌هاي آنلاين سير نزولي دارد.

Niall Hogan يكي از مديران Integral Ad Science مي‌گويد گزارش‌ها حاكي از آن است كه در نيمه اول سال جاري، اقدامات صورت گرفته توسط نهادهايي همچون IAB و JICWEBS، به ارتقاء سطح آگاهي نسبت به كيفيت رسانه‌اي در تبليغات آنلاين كمك كرده است.

در گزارش سه ماهه جاري به موضوع ازدحام آگهي‌ها (Ad Clutter) نيز پرداخته شده است.

تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد كه در سه ماهه اول سال، 3.2 درصد از ميزان مشاهده (impression) تبليغات به صفحاتي تعلق دارد كه در آنها شش آگهي يا بيشتر درج شده است.

اگر چه سونامي آگهي‌ها براي تبليغات برنامه‌اي (programmatic) 3.5 درصد بوده ولي اين رقم براي تبليغات مستقيم ناشران 1.6 درصد گزارش شده است.

Scott Knoll مدير عامل Integral Ad Science مي‌گويد ارائه بنچمارك‌هاي سونامي تبليغات، آخرين سلاح ما براي تميز كردن اكوسيستم آگهي‌هاست.

يادآور مي‌شود گزارش فوق بر اساس تحليل و بررسي ميلياردها آگهي در بازه زماني سه ماه تهيه شده است.