شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شماره جديد فصلنامه "كارگزار روابطعمومي" با صاحبامتيازي و سردبيري مهدي باقريان در 72 صفحه رنگي انتشار يافت.
سرمقاله شماره 38 فصلنامه كارگزار روابط عمومي به قلم مهدي باقريان، به موضوع "تعريف جديد روابط عمومي" مي باشد. در بخشي از اين سرمقاله آمده است: روابط عمومي عبارت است از "برنامه ريزي، ساخت و مديريت روابط سودمند متقابل مستمر ميان سازمان و ذينفعان به منظور تامين انتظارات آحاد جامعه".
اين تعريف، قالب مفيدي را براي توجه به عمل روابط عمومي فراهم مي كند؛ به اين معنا كه روابط عمومي مي خواهد به منظور توسعه روابط سودمند متقابل و در نهايت پاسخ به نيازهاي جامعه، دركي درست و مناسب از محيط اطراف و موقعيت و جايگاه خود بدست دهد. در واقع مي توان گفت اين تعريف بر جنبه هاي مختلف تفكر روابط عمومي معاصر تاكيد دارد و روابط ميان سازمان و محيط را مورد توجه مستمر قرار مي دهد.
در بخش مديريت مطالبي همچون «درآمدي بر مديريت موفق روابط عمومي» و «مديريت بحران و ارتباطات در شرايط بحران» به زيور طبع آراسته شده اند.
در بخش مديريت محتوا به "اهميت محتوا و نقش روابط عمومي در توليد محتـوا" به صورت كاربردي اشاره شده است. در بخش مقالات، نوشتار كاملي از دكتر حسن ربيعي با موضوع چشـم انداز مسـئوليت اجتمـاعي در سـازمان ها و شـركت ها به چشم مي خورد.
در ادامه به بخش آينده پژوهي مي رسيم كه با نوشتارهايي پيرامون «شرايط جديد روابط عمومي در فضاي مجازي» و «ضرورت نگرش آينـده نگـرانه در صنعت روابط عمـومي» آشنا مي شويم.
در پايان به فعاليت هاي روابط عمومي در «فولاد مباركه اصفهان»، مدل مديريت روابط عمومي «پتروشيمي فجر»، نگاهي به كارنامه اداره كل روابطعمومي و همكاريهاي بينالملل «بانك كشاورزي»، توسعه ارتباطات «شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب» و «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» مي پردازد، كه خواندن آن ها هم خالي از لطف نيست.