شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : زنان اغلب تمايلي به دريافت آگهي‌هاي زنانه ندارند
دوشنبه، 3 خرداد 1395 - 23:45 کد خبر:23610
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-بسياري از زنان كاربر اينترنت ترجيح مي‌دهند آگهي‌هايي دريافت كنند كه جنسيت در آن لحاظ نشده و به اصطلاح خنثي هستند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-بسياري از زنان كاربر اينترنت ترجيح مي‌دهند آگهي‌هايي دريافت كنند كه جنسيت در آن لحاظ نشده و به اصطلاح خنثي هستند.

شركت آمريكايي فلوئنت (Fluent) در تحقيقات اخير خود به اين نتيجه دست يافته است.

به گزارش موسسه صبا ويژن به نقل از وب‌سايت fluentco.com، شركت مزبور با نظرسنجي از 1443 كاربر زن در آمريكا دريافت كه 74 درصد اين عده، مايلند پيام‌هاي بازاريابي خنثي دريافت كنند.

اين در حالي است كه اغلب پاسخ‌دهندگان (73 درصد) گفته‌اند قبلاً پيام‌هايي كه به طور خاص مربوط به زنان است را دريافت كرده‌اند و فقط 27 درصد اين عده گفته‌اند كه هيچ گاه چنين پيام‌هايي را دريافت ننموده يا به ندرت دريافت كرده‌اند.

وقتي از اين افراد سوال شد كه آيا ترجيح مي‌دهند آگهي‌هاي زنانه دريافت كنند يا خير، فقط 26 درصد پاسخ مثبت دادند و گفتند پيام‌هاي زنانه را بيشتر مي‌پسندند.

اين موضوع نشان مي‌دهد بازارياب‌هايي كه مي‌خواهند پيام‌هاي شخصي شده براي زنان بفرستند، نبايد به فاكتور جنسيت بهاي بسياري بدهند.

در اين پژوهش همچنين مشخص شد كه كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال از قبيل شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و اعلان‌هاي موبايلي مي‌تواند بيش از كانال‌هاي سنتي نظير مطبوعات و تلويزيون، مخاطبان را به خريد تشويق كند.

كمتر از نيمي از پاسخ‌دهندگان به سوالات اين نظرسنجي (44 درصد) گفته‌اند تبليغات تلويزيوني در تصميم آنها براي خريد يك كالا يا سرويس تاثيرگذار بوده است.

روزنامه ها و مجلات، 35 درصد و آگهي‌هاي راديويي و بيلبوردها نيز 26 درصد بر اين تصميم اثر داشته است.

در اين نظرسنجي مشخص شد كه 30 درصد بانوان 18 تا 29 سال، برندها را در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال مي‌كنند، و 71 درصد اين عده گفته‌اند احتمال اين كه اين امر باعث شود آنها در نهايت محصول آن برند را خريداري كنند، بالاست.

بر اساس يافته‌هاي اين تحقيق، فيس‌بوك سردمدار شبكه‌هاي اجتماعي است و پس از آن نوبت به اينستاگرام، توييتر، پينترست و اسنپ‌چت مي‌رسد.