شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ۵ افسانه‌ي رايج درباره‌ خلاقيت
شنبه، 1 خرداد 1395 - 23:50 کد خبر:23566
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كافي است واژه‌ي خلاقيت را به زبان بياوريد تا آدم‌ها در صندلي‌شان شروع به پيچ‌ و تاب خوردن بكنند. فكر آن حتي براي موفق‌ترين كارشناس‌ها اضطراب، ترس و ترديد مي‌آورد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كافي است واژه‌ي خلاقيت را به زبان بياوريد تا آدم‌ها در صندلي‌شان شروع به پيچ‌ و تاب خوردن بكنند. فكر آن حتي براي موفق‌ترين كارشناس‌ها اضطراب، ترس و ترديد مي‌آورد.


بياييد بعضي افسانه‌هاي رايج را درمورد خلاقيت بشناسيم و حقيقت پشت اين موضوع “مبهم” را كشف كنيم.

افسانه‌ي ۱: خلاقيت فقط در سطوح بالا مورد نياز است
حقيقت: در محيط كسب‌وكار امروز، خلاقيت‌ به كار همه مي‌آيد. سازمان‌هايي در اين دوره‌ي چالش‌برانگيز برنده مي‌شوند كه در همه‌ي سطوح چارت سازماني‌شان خلاقيت‌ را مهم‌ترين اولويت قرار مي‌دهند. ما بايد مفهوم خلاقيت‌ ‌روزمره را با آغوش باز بپذيريم: ايده‌هاي بديع و يافتن راه‌حل‌هاي خلاقانه براي مشكلات در همه‌ي محيط‌هاي كسب‌وكار، همه‌ي جلسه‌ها، تعامل با همه‌ي مشتري‌ها.


افسانه‌ي ۲: آدم‌ها بر اساس كاري كه انجام مي‌دهند خلاق هستند(يا نيستند)
حقيقت: كار شما هيچ ارتباطي با خلاقيت‌تان ندارد. آدم‌هايي هستند كه موسيقي‌دان‌هاي حرفه‌اي يك سمفوني مهم هستند و تكنسين‌هاي فوق‌العاده‌اي هستند اما ذره‌اي خلاقيت‌ به خرج نمي‌دهند. آمارپردازهايي هم هستند كه خلاقيت‌ خيره‌كننده‌اي دارند. اجازه ندهيد برچسب‌ها خلاقيت‌ را به شما ديكته كنند يا محدودتان كنند.


افسانه‌ي ۳: خلاقيت را نمي‌توان پرورش داد
حقيقت: همه‌ي ما به عنوان بشر، ظرفيت خلاقيت‌ شگفت‌آوري داريم؛ فقط بايد آن را پرورش بدهيم. سطح خلاقيت‌‌ شما در هنگام تولد تثبيت‌شده نيست. بلكه بايد خلاقيت‌ را مانند يك عضله‌ي قابل پرورش درنظر بگيريد. شما بدون اين‌كه در باشگاه عرق بريزيد نمي‌توانيد قهرمان بدن‌سازي شويد. به‌طور مشابه، براي توسعه دادن ظرفيت خلاقيت‌ بايد تمرين و تمركز داشته‌باشيد. پژوهش‌هاي علمي بسيار زيادي وجود دارند كه اثبات مي‌كنند مي‌توانيد در هر سني خلاقيت‌تان را پرورش بدهيد.


افسانه‌ي ۴: خلاقيت كار من نيست
حقيقت: امروزه، خلاقيت‌ كار همه است. براي اين‌كه سازمان‌تان از موفقيت دست پيدا كند، بايد خلاقيت‌ را در همه‌ي سطوح تحت كنترل‌تان دربياوريد. امروزه خلاقيت‌ فقط چيزي نيست كه “هنرمندان” به خرج مي‌دهند. خلاقيت‌ مي‌تواند براي همه‌ي عملكردهاي كاري مفيد باشد، و هيچ عملكردي نيست كه راه‌حل‌هاي خلاقانه، ايده‌هاي بديع براي آينده، با حتي يافتن راه‌هاي بهتر براي‌اش فايده‌اي نداشته‌باشد.


افسانه‌ي ۵: مهارت و تجربه‌ي فني‌ام كافي است
حقيقت: شايد در گذشته كافي بوده اما يقينا در آينده كافي نيست. رويكردهاي خلاف عرف، تفكر بديع و خيال‌پردازي در دنياي جديد كسب‌وكار… و زندگي ضروري هستند. تفاوت بين ترفيع گرفتن، به فروش رساندن، افزايش سرمايه، يا دست يافتن به همه‌ي ظرفيت‌تان وابسته به توانايي شما در پذيرش و پرورش خلاقيت‌ بالقوه‌تان است.

ما در اين حال و هواي خشن كسب‌وكار با چالش‌هاي بي‌سابقه‌اي مواجه هستيم. ريسك‌ها خيلي بيش‌تر از گذشته هستند اما فرصت‌هايي بيش‌تري هم وجود دارد. اگر اين افسانه‌ها را از ذهن‌تان پاك كنيد و خلاقيت‌تان را تحت كنترل دربياوريد، مي‌توانيد براي خودتان و شركت‌تان تفاوت ايجاد كنيد.

ترجمه تحريريه سايت كسب و كار بازده_مينا بنادكوكي
نويسنده:جاش لينكر
منبع: فوربس