شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري دومين همايش و جشن ملي ارتباطات و روابط عمومي
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1395 - 16:27 کد خبر:23410
دومين همايش و جشن بزرگ روز ملي ارتباطات و روابط عمومي صبح امروز سه شنبه ۲۸ ارديبهشت به همت انجمن متخصصان روابط عمومي، بنياد رودكي، دانشگاه جامع علمي كاربردي (فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران) و موسسه كارگزار روابط عمومي در تالار وحدت برگزار شد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دومين همايش و جشن بزرگ روز ملي ارتباطات و روابط عمومي صبح امروز سه شنبه ۲۸ ارديبهشت به همت انجمن متخصصان روابط عمومي، بنياد رودكي، دانشگاه جامع علمي كاربردي (فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران) و موسسه كارگزار روابط عمومي در تالار وحدت برگزار شد.

 

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي:

 روابط عمومي رفوگري نيست

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


به گزارش شارا، مهدي باقريان روز سه شنبه در دومين همايش و جشن بزرگ روز ملي ارتباطات و روابط عمومي كه به همت انجمن متخصصان روابط عمومي در تالار وحدت تهران برگزار شد، ضمن تبريك اين روز به دست اندركاران اين حرفه،‌ ابراز اميدواري كرد كه با همدلي، همزباني و همكاري يكديگر جايگاه اين حرفه در جامعه، سازمانها و نهادها نهادينه شود.

* ارائه بسته پيشنهادي به دولت: رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي همچنين در ادامه از ارائه بسته پيشنهادي اعتلاي روابط عمومي در ايران كه توسط اين انجمن تدوين و به هيات دولت ارائه شده طي سالهاي گذشته خبر داد و گفت: در بسته پيشنهادي ياد شده راه هاي برون رفت از چالش هاي روابط عمومي در كشور بيان شده است.

* تدوين منشور اخلاقي روابط عمومي: باقريان همچنين از تدوين منشور اخلاقي روابط عمومي در 12 بند به همت انجمن مطبوعش خبر داد و گفت: برخي از فعاليت‌هاي ما نه تنها هيچ كمكي به اعتلاي روابط عمومي نمي‌كند بلكه به بحران روابط عمومي دامن مي‌زند و در بعضي جاها به بحران مشروعيت روابط عمومي كشيده مي‌شود.
به گفته اين پيشكسوت عرصه روابط عمومي، در بعضي سخنراني‌ها و يادداشت ها شاهد آن هستيم كه بعضي از دوستان از تغيير نام روابط عمومي سخن مي گويند.

* تشكيل گروه كارشناسان براي تعريف جامع روابط عمومي: رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي يكي از كارهاي مهم انجام شده توسط اين انجمن را در 6 ماه گذشته، تشكيل گروه كارشناسي براي رسيدن به تعريف جامعي از روابط عمومي خواند.


باقريان، تعريف يدست آمده را اينگونه بيان كرد: روابط عمومي عبارت است از مديريت تعامل و تفاهم ميان سازمان و ذي‌نفعان كه به تضمين منافع مشترك و اعتماد متقابل مي انجامد و موجب افزايش اعتبار و رضايت طرفين مي شود.
 

به گفته باقريان اين انجمن شيوه نامه اعطاي اعتبارنامه متخصصان را طراحي كرده است كه در سال آينده آزمون اوليه در سطح ملي برگزار مي گردد.

معاون ارتباطات بين الملل دفتر رهبر معظم انقلاب:
روابط عمومي ها مشكلات واقعي مردم را به مسوولان منتقل كنند

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


عضو مجلس خبرگان رهبري به جايگاه مهم روابط عمومي ها در كشور و سازمان ها و نهادها اشاره كرد و گفت: روابط عمومي ها بايد مشكلات واقعي مردم را به مسوولان منتقل و آنچه واقعيت است منعكس كنند.

حجت الاسلام محسن قمي در همايش و جشن روز ملي روابط عمومي با تبريك روز ارتباطات و روابط عمومي و همچنين تبريك ميلاد در پيش امام زمان (عج) گفت: اوج ارتباطات در زمان ظهور آن حضرت پيدا خواهد شد. وي با اشاره به اين كه ارتباطات شخصيت، ارزش و فرهنگ توليد مي كند از آن به عنوان صنعت ارتباطات ياد كرد.


عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه نقش رسانه ها را مهم و تاثيرگذار و بي بديل عنوان كرد و گفت: رسانه ها با موجودي به نام انسان سر و كار دارند كه داراي فكر و انديشه است از اين رو هر چه زمان مي گذرد اين انسان تاكتيك ها و شيوه هاي رسانه ها را بهتر مي شناسد.


حجت الاسلام قمي با اشاره به اين كه 75 درصد رسانه ها در اختيار دنيا قرار دارند گفت: ما نبايد مايوس شويم چرا كه گاهي اوقات يك رسانه ما با توان و ظرفيتي كه دارد مي تواند چندين غول رسانه اي و ماهواره اي بزرگ را با حرفي كه براي گفتن دارد كنار بگذارد.


وي افزود: اگر انسان، حرف متفاوت، توام با منطق، استدلال و واقعيت داشته باشد مي تواند بسيار تاثيرگذار در دنيا باشد.


معاون ارتباطات بين الملل دفتر رهبر معظم انقلاب ارتباط با خدا را به عنوان لايه عميق خود انسان دانست و گفت: آن لايه هاي عميق و هسته هاي دروني همان خدا است لذا كساني مي توانند خوب ارتباط برقرار كنند كه با خدا ارتباط خوب داشته باشند.


قمي تصريح كرد: روابط عمومي ها بايد يادشان نرود كه ابتدا بايد با خودشان ارتباط داشته و خودشناسي كنند آنگاه اقدام به ارتباط با ديگران كنند.


عضو خبرگان رهبري ارتباط با خدا، ارتباط با مردم، ارتباط با خود را مهم ترين عامل يك روابط عمومي خوب، شايسته عنوان كرد و گفت: آموزه هاي ديني ما توصيه دارند تا در ارتباط با مردم براي آنها ارزش قائل شده و آنها را به شكل ابزار نگاه نكنيم لذا در روابط عمومي بايد با توجه به تعابير قرآني انسان ها را كريم بدانيم.

رييس شوراي شهر تهران:
مردمي كردن روابط عمومي ها از شاخص هاي مهم اين حرفه است

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 رييس شوراي شهر تهران به رسالت و مسئوليت خطير و جايگاه روابط عمومي ها در كشور اشاره كرد و گفت: يكي از شاخص هاي مهم اين حرفه مردمي كردن كارها است كه بايد در داخل روابط عمومي ها نهادينه شود.

مهدي چمران در همايش و جشن روز ملي روابط عمومي با تبريك روز روابط عمومي گفت: يكي از كارهاي ديگر روابط عمومي ها ارتباط تنگاتنگ بين دستگاه ها و مردم است چرا كه دستگاه ها و سازمان ها و نهادها ارتباط مستقيمي با مردم ندارند.


رييس شوراي عالي استان ها با بيان اينكه هيچ چيز بدون حضور مردم قابل حل و فصل نيست گفت: براي اينكه كارها و پروژه هاي ما در بخش ها و عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي تجلي پيدا كند؛ نيازمند حضور مردم در آن ها هستيم.


به گفته وي مردم ميهن اسلامي ما همواره ثابت كرده اند كه در همه صحنه ها و تمامي فراخوان هاي نظام و كشور حضور پرشكوه و مستمر داشته و دارند.


رييس شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اين جنگ كار ساده و سهلي نبود؛ اگر كشور ما برنده نهايي آن شد دليلش ارتباط خوب مردمي و لبيك آن ها براي حضور در اين جنگ بود.


به گفته چمران، امروز نيز مسائل فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و حتي آسيب هاي اجتماعي را اگر از نيروي مردمي استفاده و كمك بگيريم با برنامه ريزي درست و صحيح موفق و پيروز خواهيم شد.


وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد با حمايت و پشتيباني مسئولان و تلاش و پشتكار دست اندر كاران روابط عمومي در آينده نزديك شاهد ارتقا جايگاه اين حرفه در كشور باشيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري:
روابط عمومي ها در ارتباط با رسانه ها تبعيض قائل نشوند

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ارتباطات و روابط عمومي ها و رسانه ها امروزه در جهان جاي خودشان را باز كرده اند و ارتباط دو طرفه اي ميان آن ها برقرار شده، گفت: روابط عمومي ها در ارتباط با رسانه ها نبايد تبعيض قائل شوند و اطلاعات را به يك اندازه در اختيار همگان قرار دهند.

محسن اسماعيلي در همايش و جشن روز ملي روابط عمومي و ارتباطات با تبريك روز ارتباطات و روابط عمومي افزود: با اينكه ارتباطات امروز در جهان جاي خودش را باز كرده ولي متاسفانه كساني هستند كه اين مسئله را باور ندارند.

وي با تقدير از قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات گفت: اگرچه دو قرن دير اين قانون تصويب شده (در سال 88) ولي همين قانون هم اجرايي نمي شود.


به گفته اسماعيلي، فاجعه آنجا است كه بهره برداران آن نيز اين قانون را مطالبه نمي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: امروزه جهان طوري شده كه اگر جايي حرفي زده مي شود بلافاصله حرف و فيلم افراد در جهان و در فضاي مجازي منتشر مي شود و لذا بايد حواسمان جمع باشد كه در جهان شيشه اي چگونه صحبت و عمل مي كنيم.

اسماعيلي افزود: اطلاعات يك كالاي سليقه اي كه مخصوص روشنفكران، فرهيختگان و افراد خاصي باشد، نيست؛ اطلاعات كوپني هم نيست، لذا همه به آن دسترسي دارند.

به گفته وي چاره اي نداريم در جهان امروز به ظهور و بروز فناوري نوين ارتباطات به وجود آمده، اطلاعات را بدون هيچگونه تبعيض،‌صريح و جامع در اختيار كاربران قرار دهيم.

اين استاد دانشگاه تهران در بخش ديگري از سخنان خود به تدوين برنامه ششم توسعه اشاره كرد و گفت: در اين برنامه جايگاه روابط عمومي مشخص نيست؛ لذا از منتخبان مجلس مي خواهم يك بازنگري جدي در اين بخش انجام دهند تا روابط عمومي ها نيز در اين برنامه ديده شوند.

اسماعيلي به روابط عمومي ها نيز توصيه كرد پيشنهادات مشخص خودشان را براي انجام اصلاحات در اختيار هيات دولت قرار دهند تا آن ها در لايحه اصلاحي به مجلس ارائه دهند.

وي تاكيد كرد: ما نيازمند يك قانون جامع و كامل در عرصه روابط عمومي ها هستيم كه اميدوارم با قرار گرفتن جايگاه اين حرفه در برنامه ششم شاهد رشد و شكوفايي و وضعيت بهتر روابط عمومي ها در كشور باشيم.

منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي:
روابط‌عمومي‌ها و رسانه‌ها نبايد نردبان اهالي سياست باشند

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


مديرمسئول روزنامه ابتكار با اشاره به وظايف روابط عمومي‌ها كه يك وظيفه جامع درون و برون سازماني برعهده دارند، تصريح كرد: روابط‌عمومي‌ها و رسانه‌ها نبايد نردبان اهالي سياست باشند.
 

محمد علي وكيلي در همايش و جشن روز ملي روابط‌عمومي با تبريك روز ارتباطات به اهالي رسانه و دست‌اندركاران روابط‌عمومي‌ها و علوم ارتباطات گفت: جهان پيش از عصر رسانه ديوارهاي بتني و سخت شيشه‌اي داشت اما جهان پسا عصر اقتصاد و رسانه‌ها ديوارش شيشه‌اي و انشاءالله سقفش بتني است.


منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: توليد انبوه اطلاعات حق انتخاب انسان امروزي را بالا برده و دسترسي به منبع خبر را بيشتر كرده است،‌ لذا واسطه‌گري يا برش تفسيري خبر و انتخاب يك خبر با سليقه افراد و اشخاص كاري بيهوده است.


وكيلي تاكيد كرد: اگر رسانه‌ها و روابط‌عمومي‌ها نگاهشان همان نگاه سانسورچي‌هاي پيش از ارتباطات باشد، به طور يقين از قافله آگاهي عقب خواهيم ماند.


اين فعال رسانه‌اي كار روابط‌عمومي‌ها را حقيقت‌رساني، حقيقت‌يابي و واقع‌گرايي عنوان كرد و گفت:‌ باتوجه به فضاي گفتمان فعلي در جهان نبايد از كتمان واقعيات و آنچه رخ داده پرهيز كرد، چرا كه اگر ما اين كار را كنيم، ديگران بلافاصله واقعيات را در فضاهاي مجازي و در كمترين زمان منتشر خواهند كرد.


وي هنر روابط عمومي‌ها و رسانه‌ها را اين دانست كه بتوانند در زمان معين و مشخص اطلاعات را از درون به بيرون و از بيرون به درون سازمان منتقل كرده و يك پيام‌رسان خوب ميان سازمان و مردم باشند.


منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه تعريف و تشخيص روابط‌عمومي كاري پيچيده‌اي است و اين مهم كار روابط‌عمومي‌ها را سخت مي‌كند، ابراز اميدواري كرد: براي اين كه صداي شما در مجلس شوراي اسلامي باشيم و مطالبات جامع رسانه‌اي را دنبال كنيم، تلاش‌ ما اين است كه در فراكسيون رسانه بتوانيم كار ماندگاري را براي فعالان رسانه‌اي و روابط‌عمومي‌ها انجام دهيم.

نشان عالي روابط عمومي در دست منتخبان

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 همزمان با گراميداشت روز ارتباطات و هفته روابط عمومي، با حضور جمعي از مسئولان، نشان عالي اين حرفه به منتخبان در سال 94 اهدا شد.

در ادامه اين مراسم 4 نفر از برترين ها و فعالان عرصه روابط عمومي هاي كشور در سال 94 تجليل شدند.


اكبر نعمت الهي از وزارت نفت، حميد موفق بانك قوامين، حسن ربيعي اوقاف و امورخيريه و جواد قاسمي عضو هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران نشان عالي روابط عمومي را دريافت كردند.


همچنين بهران جمالي مدير عامل بنياد رودكي، سوسن تقي پور رييس دانشكده فرهنگ و هنر، مهران عرفاني مدير روابط عمومي شركت گسترش پاسارگاد، غلامرضا صالحي مدير روابط عمومي شوراي عالي استانها و مهدي وجداني مدير روابط عمومي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله منتخباني بودند كه از آنان تقدير به عمل آمد.


اركستر «فرهنگ و هنر» به صدا در آمد
 اركستر سمفونيك فرهنگ و هنر (مركز علمي - كاربردي فرهنگ و هنر واحد 46) در دومين همايش روز ملي روابط عمومي‌ها و ارتباطات در تالار وحدت روي صحنه رفت.
 
 در همايش روز ملي روابط عمومي و ارتباطات كه 28 ارديبهشت‌ماه در تالار وحدت با حضور هنرمندان و مديران و فعالان حوزه‌ي ارتباطات كشور برگزار شد، اركستر سمفونيك فرهنگ و هنر به خوانندگي وحيد تاج و مهدي آقامحمدي و به سرپرستي علي‌اكبر قرباني قطعاتي را اجرا كرد.
 
 «بهار دلكش»، «خاك مهرآيين» و «نازنين يار من» قطعاتي بودند كه در اين اجرا روي صحنه نواخته شدند.