تلفن همراه: بيش از يك شعار در سال 2013
رونالد بچ
شارا، زهرا بابازادگان- در گذشته، تقريبا هيچ بودجه بازاريابي ديجيتال به ابتكارت بازاريابي تلفن همراه اختصاص نيافتند.
با نگاهي به چگونگي رشد روش هاي بازاريابي محلي در سال گذشته، با اطمينان مي توان گفت شركت هاي تجاري سرانجام دريافته اند كه انقلاب بازاريابي، تنها از طريق موبايل اتفاق خواهد افتاد.
در حالي كه اطلاعات ارايه شده توسط تحليلگران ديجيتال اي ماركتر آمريكا نشان داد كه ميزان دسترسي به وب از طريق رايانه هاي شخصي، دو برابر بيش از ميزان دسترسي از طريق استفاده از تلفن همراه است، در آفريقاي جنوبي و ديگر كشورهاي در حال توسعه تلفن همراه قاطعانه حرف اول را مي زند ولي ما در جهاني از شعارهاي بازاريابي بي معني زندگي مي كنيم. در حالي كه دنياي موبايل بزر گ است، يك اندازه مناسب همه نيست و بازارياب ها و مديران علامت هاي تجاري بايد درك كنند كه چگونه با استفاده مناسب از تلفن همراه، بازاريابي كنند
تلفن همراه سلطان است
متاسفانه در حالي كه شركت هاي تجاري مي دانند كه تلفن همراه سلطان است، بسياري از آنان هنوز از اين تكنولوژي استفاده نمي كنند. در آفريقاي جنوبي، آمار نفوذ گوشي هاي هوشمند رو به افزايش است. بر اساس يافته هاي تحليلگران محلي اينترنت، ورلد وايد وكس، 5/9 ميليون گوشي هوشمند در كشور مورد استفاده قرار مي گيرد كه شامل 4 درصد آيفون، 8 درصد اندرويد، 40 درصد نوكيا و 48 درصد گوشي بلك بري مي باشند. اما به خاطر داشته باشيد كه اين ها فقط نگاهي به گوشي هاي هوشمند دارند كه تنها بيست درصد از گوشي هاي همراه موجود در آفريقاي جنوبي مي باشد. با اين بخش عظيم هشتاد درصدي بازار تجاري مي توان از طريق تكنولوژي تلفن همراه ارتباط برقرار كرد. كه اغلب اين بخش عظيم به اين دليل ساده كه كارگزاران شركت هاي توسعه كارزارهاي تبليغاتي بازاريابي تلفن همراه تحقيقات خود را به طور مناسبي انجام نمي دهند ناديده گرفته مي شوند.
بله فرصت هاي پيش رو توسط تلفن هاي همراه بسيار زياد است و شركت هاي تجاري از اين موضوع آگاهند اما چيزي كه شركت هاي تجاري در پايان كار مي خواهند بازگشت واقعي سرمايه است. 2013 سالي خواهد بود كه تلفن همراه كارايي بازاريابي خود را ثابت كند.