شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- طبق پيشبيني كارشناسان انتظار ميرود تا سال 2020 بازاريابي محتوا 186 درصد رشد نمايد.
به گزارش شارا به نقل از وب سايت Marketing Tech News، طبق مطالعات مشترك ياهو و موسسه Enders Analysis تخمين زده ميشود ارزش اين نوع بازاريابي در اروپا به 2.12 ميليارد يورو برسد.
اين رقم براي سال 2016، يك ميليارد يورو پيشبيني شده است.
اين امر ميتواند خبري خوش براي ناشران و توليدكنندگان محتواهاي سايبري به شمار رود.
بر اساس اين پژوهش، در سال 2020 بالغ بر 64 درصد تمام مدياهاي پولي ديده شده توسط ابزار همراه، به آميختهاي از تركيب بازاريابي محتوا و تبليغات محلي اختصاص خواهد يافت.
ارزش اين تركيب جادويي 10 ميليارد يورو تخمين زده ميشود.
احتمالاً در برخي كشورها از جمله انگليس اين رقم حتي از اين مقدار هم بيشتر است.
در بخش ديگري از اين مطالعه به معيارهاي موفقيت در بازاريابي محتوا از ديدگاه بازاريابها اشاره شده است.
در سال گذشته ميلادي بيش از 60 درصد بازاريابها گفتهاند كه ترافيك وبسايت مهمترين معيار در سنجش موفقيت يا شكست بازاريابي محتوا بوده است؛ و پس از آن نوبت به «نرخ تبديل» (بيش از 40 درصد) و «ميزان فروش» (بيش از 40 درصد) ميرسد.
بازاريابي محتوا فرمتي است كه در ابزار همراه از قبيل تلفن همراه، تبلت، فبلت و غيره به خوبي كاربرد دارد و همين امر به آژانسهاي تبليغاتي اجازه ميدهد كه با توجه به رواج استفاده از اسمارتفونها، بيش از پيش از اين اكوسيستم به نفع خود بهره ببرند.
به گزارش موسسه صبا ويژن، نيك هيو (Nick Hugh) از مديران ياهو، با اشاره به اين كه رشد بازاريابي محتوا نشاندهنده افزايش تمايل كاربران به استفاده از مديا است، ميگويد اين امر فرصت رو به رشدي براي ناشران، تبليغكنندگان و توليدكنندگان محتوا فراهم آورده است.
بازاريابي محتوا (كانتنت ماركتينگ) در يك تعريف ساده يعني بازاريابي به وسيله توليد و ارائه محتوا.