شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط‌ عمومي در فضاي جديد اقتصاد ايران
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 - 11:04 کد خبر:22926
تا چند روز ديگر شهر زوريخ سوئيس، ميزبان فعالان بخش خصوصي ايران و اروپا خواهد بود و وضعيت روابط‌ عمومي در ايران و نقش و اهميت آن براي سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي خارجي، به‌عنوان يكي از موضوعات سخنراني‌هاي اين گردهمايي مطرح خواهد شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تا چند روز ديگر شهر زوريخ سوئيس، ميزبان فعالان بخش خصوصي ايران و اروپا خواهد بود و وضعيت روابط‌ عمومي در ايران و نقش و اهميت آن براي سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي خارجي، به‌عنوان يكي از موضوعات سخنراني‌هاي اين گردهمايي مطرح خواهد شد.

سومين گردهمايي ايران و اروپا روزهاي 14 و 15 ارديبهشت ماه، با تمركز بر قدرت بخشيدن به فعالان بخش خصوصي ايران براي ايجاد زمينه همكاري دوجانبه با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادي از كشورهاي اروپايي برگزار مي‌شود و تحليل وضعيت صنعت ارتباطات و جايگاه آن در تقويت بخش خصوصي، در كنار ديگر مباحث اقتصادي، موردبحث و بررسي قرار مي‌گيرد. آرش وفاداري مدرس و كارشناس روابط‌عمومي در اين‌باره توضيح داد: «اين گردهمايي فرصتي است تا فعالان بخش خصوصي ايران و اروپا، تجربيات اقتصادي خود را در صنايع مختلف درباره وضعيت امروز و رو به ‌رشد اقتصاد ايران با يكديگر به اشتراك بگذارند. در شرايط كنوني، فعالان اقتصادي با فرصت‌هاي جديدي روبه‌رو خواهند شد كه اهميت علم ارتباطات را در مباحث اقتصادي بيش از هر زمان ديگري روشن خواهد كرد. از اين‌رو ارتباطات و روابط‌عمومي، فرصت‌ها و چالش‌هاي آن در ارتباط با اقتصاد بخش خصوصي، از بخش‌هاي مهم گردهمايي ايران و اروپا به‌شمار مي‌رود

مديرعامل و بنيان‌گذار شركت ماناپيام با اشاره به اهميت گردهمايي ايران و اروپا و حضور سفيران سوئيس، سوئد، هلند، بلژيك و جمعي از مديران مطرح ايراني و اروپايي اظهار داشت: «در يك دهه اخير، شاهد رشد چشمگير ابزارهاي جديد ارتباطاتي در دنيا بوده‌ايم؛ در همين مسير، ايران نيز شاهد تغيير و تحولات بسياري در زمينه ارتباطات بوده و ذائقه مخاطبان به سمت بهره‌گيري از رسانه‌هاي جديد تغيير يافته است. آگاهي از اين وضعيت و شناسايي فرصت‌ها و ابزارهاي موجود براي بخش خصوصي ايران و دنيا، امري مهم است كه در جايگاه‌سازي و بقاي آن‌ها به‌ويژه در بازارهاي جديد نقش بسزايي دارد.» وفاداري همچنين در ادامه گفت: «ايران نيز مانند ساير كشورها از دانش و ابزارهاي ارتباطي براي تعامل بيشتر و بهتر با مخاطبان، بهره‌مند است. اما آنچه در همه جاي دنيا اتفاق مي‌افتد بومي‌سازي ابزارها و پيام‌هاي سازمان‌هاست و ايران هم از اين قاعده مستثني نيست. روابط عمومي در ايران در عين استقلال فكري و عملي تاكنون توانسته است امكانات مناسبي براي مخاطبان خود فراهم و نياز آن‌ها را برطرف كند كه اين موضوع براي بخش خصوصي ايران و همچنين شركت‌هاي خارجي داراي اهميت بسياري است

گفتني است در سومين گردهمايي ايران و اروپا در گراند هتل دالدر زوريخ، بيش از 50 نفر از مديران عالي‌رتبه اقتصادي از ايران و اروپا درباره توسعه سرمايه‌گذاري كشورهاي اروپايي با تمركز بر تجربه مشاركت اقتصادي دو طرف در حوزه‌هاي مختلفي همچون بانكداري، محيط‌زيست، حمل‌ونقل، انرژي و نفت و گاز و ‌منابع انساني سخنراني خواهند كرد. آرش وفاداري نيز به همراه اسكانيد مك‌گچين مديرعامل خاورميانه و آفريقايي شركت هيل‌نولتون - از بزرگ‌ترين شركت‌هاي مشاوره ارتباطات در دنيا- درباره صنعت ارتباطات صحبت خواهد كرد.

 

منبع: فرصت امروز