شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شش عادت مشترك مردمان موفق
یکشنبه، 11 آبان 1399 - 10:08 کد خبر:2277
بسياري از مردم نمي دانند وقت و زمان خود را چگونه برنامه ريزي كنند تا به همه كارهايشان برسند. در زندگي علاوه بر كار و بودن در كنار اعضاي خانواده، موارد ديگري نيز همچون تفريح، وقت گذراندن با دوستان، ارتباط برقرار كردن با افراد جديد، مطالعه، خواب و ... هم هستند كه بايد براي آنها وقت گذاشت. اما چگونه مي توان زمان را مديريت كرد؟ با انتخاب درست و اولويت بندي كارها، مي توان تا حدي موفق بود. در اينجا ۶ موردي را نام برده ايم كه افراد موفق انجام مي دهند.


 

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| چگونه مي توان زمان را مديريت كرد؟ با انتخاب درست و اولويت بندي كارها، مي توان تا حدي موفق بود. در اينجا ۶ موردي را نام برده ايم كه افراد موفق انجام مي دهند.

بسياري از مردم نمي دانند وقت و زمان خود را چگونه برنامه ريزي كنند تا به همه كارهايشان برسند. در زندگي علاوه بر كار و بودن در كنار اعضاي خانواده، موارد ديگري نيز همچون تفريح، وقت گذراندن با دوستان، ارتباط برقرار كردن با افراد جديد، مطالعه، خواب و ... هم هستند كه بايد براي آنها وقت گذاشت. اما چگونه مي توان زمان را مديريت كرد؟ با انتخاب درست و اولويت بندي كارها، مي توان تا حدي موفق بود. در اينجا ۶ موردي را نام برده ايم كه افراد موفق انجام مي دهند.
 

۱. كارهايتان را اولويت بندي كنيد
در مورد فعاليت هاي زندگي، به خود حق انتخاب بدهيد. با كمي تلاش مي توانيد درك عميقي به اين موضوع پيدا كنيد. بيشتر روي كارهايي تمركز كنيد كه شاد و سودآور و با سبك زندگي شما جور هستند. اگر به طور مثال، دوست داريد خانواده پر جمعيتي داشته باشيد بايد بدانيد كه بچه ها به توجه زياد نياز دارند و شما بايد نوعي از زندگي را انتخاب كنيد كه زمان زيادي براي حمايت از فرزندان داشته باشد. يا مثلا، مشاور فعال در زمينه موفقيت بيشتر دوست دارد با شركت هاي مختلف كار كند و اينكه مدير عامل يك شركت بزرگ باشد او را خوشحال و راضي نمي كند. بايد انتخاب هاي ما بر اساس سبك زندگي اي باشد كه آن را دوست داريم.

۲. اثرگذار باشيد
شما نمي توانيد همه كارها را به خوبي انجام دهيد. اصولا كارهايي را كه خوب انجام مي دهيد به شما حس لذت مي دهند و زمان كمتري نيز مي گيرند. سعي كنيد سراغ چيزهايي كه زمان زيادي از شما مي گيرند و از عهده تان خارج است نرويد. بيشتر انتخاب هاي خود را روي خواسته هايتان متمركز كنيد و به كارهايي كه خارج از حوزه علاقه منديتان است، نه بگوييد. با تدبير زندگي كنيد نه قراردادي.

۳. فعاليت هاي خود را يكجا كنيد
بسياري افراد نمي دانند چگونه وقت خود را تقسيم كنند كه به كار، خانواده، تفريح و دوستانشان برسند. از هماهنگ كردن زمان براي رسيدگي به همه آنها دست بكشيد. سعي كنيد همه آنها را يكجا داشته باشيد و موقعيت ها را با هم ادغام كنيد. مثلا زندگي اجتماعي خود را در ميان همكاران پيدا كنيد. سعي كنيد در محل كار خود افرادي را پيدا كنيد كه علاقه مندي هاي مشتركي با شما دارد. به اين ترتيب كار و دوستانتان يكجا شده اند.

۴.وقت تلف كن ها را مديريت كنيد
رسانه هاي اجتماعي، خانواده، دوستان، كارمندان، همكاران و ... مي توانند در موقعيت هاي خاص، وقت گرانبهاي شما را بگيرند. البته اگر شما اين اجازه را به آنها بدهيد. زمان خود را براي كارهاي مهم تر خرج كنيد. فعاليت هايي كه هيچ سودي براي شما ندارند را محدود كنيد.

۵. يادگيرنده فعال باشيد
شايد تصور كنيد مطالعه و يادگيري زمان زيادي از شما بگيرد اما هميشه راه و ابزاري براي مديريت كردن زمان و رسيدگي به اولويت هاي كاري وجود دارد. هميشه به دنبال راهي باشيد كه بتواند يك ساعت از وقت شما را براي يادگيري خالي بگذارد.

۶. شاد باشيد
خود را براي اينكه نتوانسته ايد همه كارها را به خوبي انجام دهيد، سرزنش نكنيد زيرا بايد كارهايي كنيد كه به توجه و تمركز نياز دارند. اين هميشه اتفاق مي افتد. اگر بعضي از كارها را نيمه تمام رها كرديد هيچ مشكلي پيش نمي آيد و دنيا تمام نمي شود. پيشرفت خود را جشن بگيريد و به داشته هاي موفق خود افتخار كنيد. با تمام كردن هر كار به طور كامل، يك پيروزي كوچك كسب مي كنيد و اين پيروزي هاي كوچك شما را به پيروزي بزرگي سوق خواهند داد.


منبع: افكار