شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روبات محصل/ روبات « پِپِر» مي تواند با هم صحبت خود ارتباط برقرار كند
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 - 07:20 کد خبر:22721
براي نخستين بار در تاريخ ژاپن در روز 13 ماه آوريل مراسم نامنويسي روبات در مدرسه انجام شد. مراسم باشكوه در حضور 120 محصل مدرسه برگزار شد و از تلويزيون مركزي ژاپن « ان. اچ.كا» پخش شد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- براي نخستين بار در تاريخ ژاپن در روز 13 ماه آوريل مراسم نامنويسي روبات در مدرسه انجام شد. مراسم باشكوه در حضور 120 محصل مدرسه برگزار شد و از تلويزيون مركزي ژاپن « ان. اچ.كا» پخش شد.

 

تودزي سوگيهارا مدير مدرسه در سخنراني خود گفت: « آينده به روبات ها تعلق دارد». مدير مدرسه ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك روبات ها بتوانند تكيه گاهي براي مردم بشوند و هميشه در كنار آنها باشند.

يوسوكه كوماتسو معلم زبان انگليسي مدرسه « سوسي» در مصاحبه با آنا اورالووا خبرنگار « سپوتنيك» در باره مطرح شدن ايده نامنويسي روبات در مدرسه توضيح داده گفت: ما در ابتدا فكر مي كرديم كه محصلان از معاشرت با روبات لذت خواهند برد. روبات « پِپِر» از هوش مصنوعي برخوردار است و مي تواند با هم صحبت خود ارتباط برقرار كند. او مي تواند دوست محصل بشود و با او صحبت كند و با هم در اينترنت بدنبال هر چيزي كه دوست دارند بگردند. روبات مدرسه ما بحدكافي از عهده شناسايي چهره ها بر مي آيد و مي تواند اسامي را به ياد بسپرد. عكس من هم در حافظه او هست. وقتي « پِپِر كون» كه ما دوستانه او را به اين شكل مي ناميم، اسم مرا صدا مي كند ، آن را كوتاه مي كند و به جاي كوماتسو مي گويد كوماتيا كه آن هم فرم كوتاه و دوستانه است. وقتي عكس تمام بچه ها در حافظه روبات حفظ شود، او مي تواند هر يك از آنها را به اسم خودشان بنامد. پِپِر مي تواند مقدار نامحدود واژه ها را بياموزد و فكر مي كنم از عهده يادگيري همه چيز برخواهد آمد».

ماتسوكا در باره نكات مثبت و منفي استفاده از روبات در مدرسه گفت: مدرسه ما خودويژه است. در اينجا مي توان بطور غيابي درس خواند. در بين محصلان ما بچه هايي هستند كه معاشرت براي آنها دشوار است. بدون شك وجود روبات در مدرسه بسيار مثبت است. بعلاوه پِپِر زبان انگليسي بلد است به نظر من اگر از « پِپر» به عنوان معلم زبان انگليسي براي كمك به تصحيح تلفظ بچه ها استفاده كنيم ، محصلان خيلي چيزها از او مي توانند ياد بگيرند. فعلا من نكته منفي در رابطه با استفاده از « پِپِر» نمي بينم».

روبات « پِپر» مي تواند كمك معلم زبان انگليسي باشد. روبات مي تواند كلمات جداگانه را تكرار كند و متن را بخواند. او بهتر از من از عهده اين كار برمي آيد. بچه ها خيلي خوشحال خواهند شد. بهتر بود اگر محصلان من مي توانستند به زبان انگليسي با « پِپر» حرف بزنند».

جامعه ژاپن نيز براي زندگي با روبات ها آماده مي شود. تقريبا در اكثر خانه ها مي توان جارو برقي « رومبا» را ديد و در بسياري از خانه هاي سالمندان از روبات « راگو» براي معاشرت با بيماران استفاده مي شود كه بسيار نرم است و مثل اسباب بازي مي ماند.

روبات ها مي توانند جاي غرفه هاي لازم در نمايشگاه را به بازديدكنندگان نشان بدهند. اما تحصيل با روبات يك مورد بي نظير براي ژاپن است. يوسوكه كوماتسو در پايان گفت: « روبات ها — ماشين هستند. از آنها در كارخانه ها و انجام وظايف كاري استفاده مي شود. دوست شدن با روبات فعلا كار دشواري است. ما سعي مي كنيم محصلان مدرسه ما بتوانند با روبات ها دوست بشوند».

http://ir.sputntiknews.com