شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- معاون رگولاتوري گفت: با ساماندهي خدمات پيامكي و امكان غيرفعال سازي پيامك هاي ناخواسته، پيامكهاي بانكي جزو پيامكيهاي كنشي محسوب ميشود و نبايد قطع شود.
به گزارش فارس، با توجه به افزايش خدمات ارزش افزوده پيامكي در حوزههاي مختلف و نارضايتي اعلام شده از سوي مردم، وزارت ارتباطات اخيرا خدمات پيامكي ارزش افزوده را ساماندهي كرد.
وزارت ارتباطات اعلام كرد: «به اين ترتيب روش فعالسازي و غير فعالسازي خدمات پيامكي از سوي تمامي اپراتورهاي تلفن همراه يكسان شد و مشتركان با استفاده از سامانه پيامكي 800 يا شمارهگيري #800* ميتوانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روي سيمكارت خود و روش غير فعالسازي آن آگاه شوند. مشتركان همچنين مي توانند درصورت عدم تمايل به دريافت پيامكهاي تبليغاتي، بازي و سرگرمي، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار ميتوانند اين خدمات را غيرفعال كنند.»
اكنون مشتركان تلفن همراه مي پرسند كه آيا با درخواست سرويس هاي پيامكي، پيامكي هاي بانكي نيز حذف خواهند شد؟
صادق عباسي شاهكوه معاون سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در گفت وگو با فارس در اين باره توضيح داد كه پيامكي هاي بانكي جزو پيامكهاي كنشي محسوب مي شود و طبق درخواست رگولاتوري از اپراتورها اين پيامكها نبايند قطع شوند.