شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مزاياي چاپ ديجيتال در مقابل افست سنتي
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 10:58 کد خبر:22513
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- آيا هنوز در اين فكر هستيد كه چاپ ديجيتال براي شما بهتر است و ROIچيست ؟ و يا در چه مدت زمان اجرايي شما بايد كارهايتان را به چاپ افست يا ديجيتال بسپاريد؟

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- آيا هنوز در اين فكر هستيد كه چاپ ديجيتال براي شما بهتر است و ROIچيست ؟ و يا در چه مدت زمان اجرايي شما بايد كارهايتان را به چاپ افست يا ديجيتال بسپاريد؟

 

تحليل هزينه هاي چاپخانه در محيط هايي كه چندنوع چاپ انجام ميدهند (افست ، ديجيتال ، ميلينگ ) و بررسي گزارشات سطح  درامد به طور كلي مهم و ضروري است.

 

دريافتهام  كه اكثر كاربران چاپ هاي ديجيتال از نظر اقتصادي بسيار موفق هستند، اگرچه ، اين موضوع هميشه براي آنها مشهود نيست و دليل آن روش هايي است كه گزارشات مالي آنها  سازماندهي مي شود.

 

 با مديريت اجرايي براي طبقه بندي كسب و كار آنها به داخل طبقه بندي هاي بزرگتر  مي توان تصويري فوري از  افست  ، ديجيتال و غيره ساخت. اين تمرين و فعاليت چندين ساعت طول مي كشد ، اما هنگامي كه آن را به اتمام رسانديم ، درخواهيم يافت كه چاپ ديجيتال به طور ميانگين 20 الي 25 درصد سودآور خواهد بود .اين درحالي است كه چاپ افست 1 الي 3 درصد سودآوري دارد. واكنش ها معمولا تعجب برانگيز هستند. اما درنهايت به اين كه تحليل ها درست و موثق هستند پي مي برند.

 

چاپخانهدارها به طور معمول به تعداد صفحات فكر نميكنند ، اما من اينكار را انجام مي دهم زيرا ميان جهان ديجيتال و افست فعاليت مي كنم و نيازمند واحدهاي مشترك هستم. ما يك برگ كاغذ در اندازه هاي 8.5 در 11 را يك برگ كاغذ يك رويه محاسبه مي كنيم. چاپخانهدارها تقريبا هميشه امكان چاپ مطلب بر روي ديگر طرف كاغذ را دارند اما آن را بعنوان يك صفحهي جدا در نظر ميگيرند.

 

نرخ فروش ميانگين افستهاي سنتي در صنعت چاپ تجاري   6 تا 10 درصد براي هر برگ كاغذ با سود 2 الي 4 درصدي  را در نظر بگيريد. سري هاي  چاپ كوتاه مدت  بايد بيش از 10 سنت براي هر صفحه فروخته شوند و چاپ هاي طولاني مدت، كمتر از 6سنت براي هر صفحه.

 

جنبه ي تجارت ديجيتال دربردارنده ي مجموعه ي مختلفي از ارقام است. 

ميانگين هزينه هاي كلي بر حسب يك صفحه در برخي موارد حدود 2 الي 22 سنت به عنوان يك درصد ميانگين براي فروش عمليات هاي ديجيتالي با اندازه هاي متوسط درنظر گرفته شده است. اما چاپگرهاي بزرگ با توان چاپ تيراژ بالا ، ممكن است اين  ميزان را به 10 تا 14 درصد براي هريك صفحه كاهش دهند. تاثير طول مدت عمليات بر هزينه  در چاپ ديجيتال و چاپ افست هاي سنتي متفاوت است. اگر شما از چاپگرهاي افست استفاده ميكنيد و با آن مقدار گفته شده روياروشده ايد ، ممكن است وسوسه شويد كه از دنياي ديجيتال  فاصله بگيريد. هرچند ، اقتصاد كلي و ميزان سود براي چاپ ديجيتال بسيار سالم هستند.

 

ديجيتال حتي اگر ميزان چاپ كمي انجام دهد خرج خود را در مي آورد،حداقل در مقايسه با افست. علاوه براين ، سود حاصله از ديجيتال  نسبت به افست غالبا مي تواند به سلامت اقتصادي شركت ها كمك كند.

 

تاثيرات زمان عمليات(اجرا )

مطمئنا ، زمان عملياتهاحائز اهميت هستند. ميانگين زمان اجرا براي يك شيتفد در چاپگرهاي تجاري بين 5000 و 10.000 چاپ  است. عمليات ها مي توانند كمتر از 500 چاپ و يا بيشتر از 50000 باشند. همانطور كه پيشتر گفتيم ، نرخ ميانگين فروش طيف 6 تا 10 درصدي  براي هر برگ كاغذ را دارد اما  نرخ فروش عمليات هاي طولاني مدت تا كوتاه مدت طيف 4 تا 40 درصد براي هر صفحه را داراست. در حالي كه زمان عمليات اجرا افست بر نرخ فروش هر صفحه تاثير ميگذارد و سود آن براي اكثر چاپخانهداران كم است.

 

با چاپ ديجيتال، زمان عمليات چاپ تاثيرات زيادي بر قيمتگذاري نخواهد داشت. حتي چاپهاي ديجيتالي كوتاه مدت هزينه هاي اجرايي يكساني را  نسبت به چاپهاي طولاني مدت متقبل ميشوند ؛ هنگامي كه ، زمان آمادهسازي و متريال ناچيز باشد.

 

بعلاوه هركار ديجيتالي كه از طريق پرتال وب سايت ها ارائه شوند ، هزينه هاي پيش از چاپ را كاهش مي دهد.در نتيجه  قيمتگذاري بسيار ثابتتر بوده و به اندازهي افست نسبت به زمان اجرا تغيير نميكند. باوجود اين كه زمان عمليات افست كم ميشود، بيشتر كارها بسمت ديجيتالي شدن پيش ميروند.

 

تقاضا براي ديجيتال رو به رشد است (و اقتصاد كلي رو به بهبود) بخاطر اين تغيير تقاضا براي ديتاهاي متغيير و چاپ شخصي نيز رو به رشد است .

 

چرا چاپ ديجيتال در ركود اقتصادي  در حال رشد است ؟

با وجود ركود چاپ افست در اقتصاد در حال ركود ، چاپ ديجيتال تا حد زياد ي رشد و پيشرفت كرده است. از آنجايي كه بازاريابي درصدد افزايش بازگشت  سرمايه گذاري و صرف هزينه ي كمتر است ،آنها بدنبال بازاريابيهاي شخصي هستند پس به چاپ ديجيتال رو ميآورند. اين موضوع تغييرات را در چاپ ديجيتال سرعت ميبخشد ،هنگاميكه اعاده هاي بيشتري را  از سرمايه گذاري خود بدست ميآورند زيرا ، بيشتر شركت هاي بازاريابي شخصي سازي را در مركز فعاليت خود قرار مي دهند.

 

مطمئنا ، يكي از جمله دلايل رشد چاپ ديجيتال سود (2- تا 24 درصدي ) در مقابل افست كه (1 تا 4 درصدي ) است. اما دلايل ديگر رشد اين نوع چاپ اصلي تر بوده و به تغييرات در محدوده ي صنعت چاپ پيوند خورده است. يك دهه ي پيش ، ميانگين زمان  اجراي چاپ يك برگه دريك  عمليات چاپ تجاري بيش از 10.000 نسخه بود. امروزه ، ميانگين عمليات هاي چاپ كمتر از 10.000اثر وتقريبا 30درصد كمتر از 5 سال گذشته است. در نتيجه ، درصد بالايي از عمليات هاي چاپي كمتر از 1500اثر است. چاپ هزار نسخه ممكن است فقط 10 تا 15 دقيقه طول بكشد و آماده سازي آن 30 دقيقه زمان خواهد برد كه اين منجر به عملياتو هزينهي گرانتر براي هر صفحه ميشود.

 

چه اتفاقي خواهد افتاد هنگاميكه شما چاپ يك هزار نسخهاي را انجام مي دهيد نميتوانيد هر صفحه را 9 سنت بفروشيد و سود ببريد.

با چاپ 500 تا 1000نسخه،  با چاپ افست هزينه ي واقعي عمليات چاپ بين 35 تا 40 سنت براي هر صفحه محاسبه خواهد شد. به همين دليل ، دنياي ديجيتال بسيار جالب توجه خواهد شد. شما عمليات چاپي را انجام مي دهيد كه هزينه ي آن 40 سنت خواهد شد، با انجام چاپ ديجيتال هزينه ي آن را نصف خواهيد كرد.

 

اين نوع از اقتصاد بسياري از كارها را به سمت ديجيتالي شدن سوق مي دهد ، خصوصا زمانيكه چاپ هاي ديجيتال نوين كيفيت افست را داشته باشند. به علاوه ؛ مديران صنايع دريافته اند كه با  چاپ ديجيتال ( بويژه بوسيلهي پرتالهاي وب، ميلينگ و فول فيلمنت) از انعطاف پذيري توليد كار  با كارايي عالي برخوردار ميشوند پيكربندي ها آنها را در نظر مشتريانشان محبوب تر مي سازد. و آنان را به عنوان ارائه دهنده خدمات كامل و بي نقص ميشناسند.

 

مديران صنايع واقعي محصول خود را طبقه بندي و ارزيابي مي كنند و خودشان را درجايگاه ارائهدهندگان خدمات بازاريابي براي مشتريانشان قرار مي دهند نه ارائه دهندهي خدمات چاپ.

دليل ديگر رشد چاپ ديجيتال چاپ داده هاي متغيير است. نه تنها استفاده از چاپ افست كمتر شده است بلكه مديران بازاريابي به دنبال روشهايي براي حداكثر كردن پيامشان هستند پس پيامهاي شخصي و هدفگذاري شده در حال افزايش است.

 

منبع:ايپينا