شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گسترش فرهنگ انتظار بر بستر فناوري هاي نوين ارتباطي
دوشنبه، 11 دی 1391 - 08:35 کد خبر:2247
ترويج و نشر فرهنگ انتظار و مهدويت با بهره گيري از رسانه ها و ابزارهاي نوين ارتباطي كه توسط متخصصان و كارگزاران روابط عمومي و اصحاب رسانه محقق مي شود...

شارا، سيدمهدي كامراني مدير روابط عمومي مهديه تهران- با نگاهي به فرامين و دستورات الهي كه از طريق وحي بر محمد امين (ص) ابلاغ و با نهايت استقامت و صبوري بر مردمان عصر حضرت محمد (ص) عرضه داشته شد و اينك پس از قرن ها همچنان در اختيار ابناي بشر است و سرمنشاء خيرات و بركات بسياري نيز هست، در مي يابيم كه پروردگار منان به واسطه فيض و رحمتي كه همواره نسبت به بندگان خويش داشته و دارد تا جزيي ترين لايه هاي زندگي بشر را مورد نظر داشته تا سعادت و غايت نهايي هدف خلقت كه همانا تكامل و قرب الي ا... است محقق شود. در ميسر حق و عدالتي كه بر مدار محبت و برادري و عشق و عدالت، توسط حضرت محمد (ص) بنيانگذاري شد، از سلاله پاكش 12 معصوم و امام تداوم بخش حركت الهي آخرين رسول خدا (ص) بوده و هستند تا علاوه بر آن كه بعنوان الگوهايي عملي در رفتار و مرام و سلوك تا هميشه تاريخ براي انسان ها مورد نظر باشند، با صيانت از تعاليم انسان ساز وحي و سيره نبوي، انتقال دهنده فرهنگ اصيل اسلام ناب محمدي (ص) به آيندگان باشند.

از آن ميان حضرت مهدي موعود (عج) از نظرها غايب شد تا در روز موعود، پايان بخش دردها و آلام آدميان باشند. موضوعي كه منجر به پديدار شدن فرهنگ انتظار شده است. انتظاري كه قرار گرفتن در زمره منتظران واقعي حضرت قائم (عج) چارچوب ها و ويژگي هاي خاصي را براي بندگان خدا سبب ساز شده و به نوعي انسان سازي در اين فرهنگ، تبلور عيني از مختصات مسلمان واقعي را ترسيم گر شده است. ترويج و نشر فرهنگ انتظار و مهدويت با بهره گيري از رسانه ها و ابزارهاي نوين ارتباطي كه توسط متخصصان و كارگزاران روابط عمومي و اصحاب رسانه محقق مي شود، در كنار بهره گيري از رسانه هاي سنتي نظير منبر، منجر به خلق رسانه هاي متنوع با يك مضمون و محتوايي مقدس شده است كه محتواي مشترك را مورد نظر قرار داده اما وسعت و دربرگيري گسترده مخاطبان شان يكسان نيست. استفاده از ظرفيت هاي روابط عمومي كشورهاي مسلمان در زمينه سازي ظهور مهدي موعود (عج) مهمترين ثمرات و بركات كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي است تا با وحدت و همدلي بيشتر در راستاي تحقق اين امر مهم گام بردارند. به ويژه آن كه در احاديث و روايات از عوامل تسريع دهنده ظهور مهدي موعود (عج)، اتحاد ميان ملت هاي مسلمان است كه برپايي كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي هاي مسلمان مي تواند در نايل آمدن به اين موضوع بسيار مفيد و موثر واقع شود.

اميد آن كه تمامي فعالان و تلاشگران عرصه روابط عمومي با درك عميق از آموزه هاي اسلام عزيز و با بكارگيري تخصص هاي علمي و ابزار و فنوني كه در اختيار دارند، در نشر و گسترش فرهنگ اسلامي بيش از پيش به ايفاي نقش و رسالت هاي مهم و ارزنده خود بپردازند.