شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، نقي عظيمي زاده روز يكشنبه در شوراي راهبردي اطلاع رساني رسانه استان كرمان افزود: تاكنون مواردي از جمله فرش، كرمان ديار كريمان و ساير حوزه هاي فرهنگي و هنري در اين جلسات مورد توجه قرار گرفت.
وي اظهار كرد: در استان كرمان ظرفيت هاي ويژه اي براي تعيين برند وجود دارد كه بايد با دقت نظر و ريزبيني اين موارد را شناسايي و بهترين و مهمترين آنها را به عنوان برند ملي تعيين كرد.
وي بيان كرد: تاكنون نيز عناويني به عنوان برند كرمان پيشنهاد شده اما محتواي مورد نياز آن تدوين نشده است.
مديركل روابط عمومي استانداري كرمان خاطرنشان كرد: راه و هدف مشخص است و بايد در اين مسير براساس اهداف تعيين شده گام هاي جدي و تاثيرگذار را برداشت.
وي بر انجام اقدامات عملي براي اطلاع رساني تاكيد كرد و گفت: به منظور اطلاع رساني مناسب بايد به صورت زنجيره اي و شبكه اي فعاليت كرد تا بتوان خدمات خوب و بي نظيري كه در استان به مردم ارائه مي شود را به خوبي اطلاع رساني كنيم.
عظيمي زاده بر تعيين بانك اطلاعاتي از نخبگان استان كرمان در كشور و در سطح دنيا تاكيد كرد و گفت: بايد دست به دست هم داده و اين افراد را شناسايي كنيم و ارتباط مناسبي را با آنها آغاز كنيم.
وي تاكيد كرد: نخبگان زيادي از استان كرمان در حوزه هاي مختلف در سطح كشور و دنيا حضور دارند كه شايد كمتر شناخته شده باشند.
وي به نامه استاندار كرمان به وزير كشور و تعدادي ديگر از وزرا اشاره كرد و گفت: تيرماه سال گذشته قبل از نامگذاري سال به عنوان 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' نامه اي از سوي استاندار كرمان به وزير كشور ارسال شده بود تا كرمان به عنوان استان پايلوت اقتصاد مقاومتي معرفي شود.
مديركل روابط عمومي استانداري كرمان افزود: استاندار كرمان در اين نامه تذكراتي را درباره لزوم رفع بروكراسي اداري و برخورد با فساد اداري ارائه كرده و خواستار اختيارات بيشتر براي تحقق اقتصاد مقاومتي شده بود.
عظيمي زاده گفت: در استان كرمان در حوزه هاي عمران شهري، احياي آثار تاريخي، سلامت، توسعه بهداشتي و درماني، توسعه اقتصادي، توسعه ريلي و هوايي، حفظ محيط زيست، ايجاد شهر نمونه اقتصاد مقاومتي، تدوين اسناد امنيت غذايي در حوزه نان، گوشت سفيد و قرمز، تحقق كرمان مجازي گام هاي بزرگي برداشته شده است.
وي افزود: بالغ بر يكهزار و 700 بازرس مردم نهاد غير محسوس در سال 94 شناسايي و آموزش داده شده اند و اين افراد چشم و گوش مردم خواهند بود.
مسئول روابط عمومي دانشگاه شهيد باهنر كرمان نيز در اين جلسه گفت: در كرمان ظرفيت و پشتوانه علمي، ادبي و فرهنگي گسترده اي وجود دارد كه بايد روي مفاخر فرهنگي، علمي و ادبي كار كنيم و از اين مسير بهره هاي فراوان ببريم.
حامد حسينخاني از كرمان به عنوان استاني فرهنگي و ادبي ياد كرد و افزود: در حوزه هاي سياسي نيز شخصيت هاي بزرگي از استان كرمان به كشور معرفي شده اند.
وي بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي و ادبي براي ارتقاي فرهنگي جامعه تاكيد و بيان كرد: با ارتقاي فرهنگي يك شهر، ضمن كاهش آسيب هاي اجتماعي در حوزه اقتصادي نيز تاثيرات خوبي بر جاي مي گذارد.
رئيس حوزه هنري استان كرمان نيز گفت: بايد از ظرفيت هاي رسانه اي به ويژه رسانه ملي براي معرفي ظرفيت ها و قابليت هاي استان كرمان در سطح ملي استفاده كرد.
محمدحسين ملكي با اشاره به اينكه برخي مفاخر كرمان در كرمان نيستند گفت: به نظرم روحيه نااميدي در كرمان به گونه اي پيش مي رفت كه هر كس فكر مي كرد بايد كاري كند اينجا را تنگ مي ديد و از اين استان سفر مي كرد اما با كارهاي توسعه اي و عمراني به نظر مي رسد كه اين روحيه برگشته است.
مسئول سازمان بسيج رسانه استان كرمان نيز با تاكيد بر اينكه بايد از گنجينه هاي نهفته در كرمان به خوبي استفاده كنيم اظهار كرد: تمدن ديرينه كرمان به عنوان يك گنجينه است كه بايد از ظرفيت هاي آن به نحو احسن استفاده شود.
سيد ابراهيم يزدي عنوان كرد: شوراي راهبردي اطلاع رساني رسانه به دنبال توزيع خبر نيست بلكه به دنبال راهي براي معرفي كرمان بر اساس شاخصه اي است كه بتوان همه ظرفيت هاي استان كرمان را در آن به نمايش گذاشت.
وي گفت: اگر بتوانيم با جمع بندي ديدگاه ها برند خوبي را براي استان كرمان معرفي كنيم، مي توان ديدگاه هاي ملي را درباره استان كرمان تغيير داد و بعد مي توان بر اساس اولويت ها، چهره ها و شاخص هاي استان، فضاي خوب و ذهنيت هاي خوبي درباره كرمان در جامعه ايراني و اسلامي ايجاد كنيم.
مسئول خبرگزاري ايسنا در استان كرمان گفت: در حال حاضر فضاي مجازي از بسياري از رسانه هاي مكتوب و تصويري نيز تاثير بيشتري دارد.
كامياب افزود: در دو سال اخير با كارهاي شاخصي كه در استان كرمان رخ داده و استان به كارگاهي بزرگ تبديل شده، ميزان آگاهي مردم نيز افزايش يافته و همراهي بسيار خوبي در اجراي طرح ها دارند.
وي تاكيد كرد: اين اميد در بين مردم استان كرمان ايجاد شده كه تحول بزرگي در اين استان در حال رخ دادن است و در رسانه ها بايد اين اميد ايجاد شده را تقويت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: در استان كرمان در حوزه هاي فرهنگي، تاريخي و اقتصادي ظرفيت هاي گسترده اي وجود دارد و دراين دوره با همدلي موجود مي توان در اين مقطع تاريخي موضوع برندسازي را به نتيجه رساند.
منبع: ايرنا