شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چرا تبليغات ديجيتالي براي برندها مفيد است؟
جمعه، 20 فروردین 1395 - 20:17 کد خبر:22394
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگر نسبت به تاثير تبليغات ديجيتال بر تلاش‌هاي بازاريابي برندها مطمئن نيستيد، در ادامه اطلاعاتي در اين خصوص به شما داده خواهد شد كه نشان مي‌دهد استفاده از تبليغات ديجيتالي چقدر در تاثيرگذاري كمپين كسب وكار شما مفيد است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگر نسبت به تاثير تبليغات ديجيتال بر تلاش‌هاي بازاريابي برندها مطمئن نيستيد، در ادامه اطلاعاتي در اين خصوص به شما داده خواهد شد كه نشان مي‌دهد استفاده از تبليغات ديجيتالي چقدر در تاثيرگذاري كمپين كسب وكار شما مفيد است.

 

تبليغات ديجيتالي محرك فروش و نرخ بازگشت سود

موسسه نيلسن بيش از 800 مطالعه را طي هفت سال گذشته با مشاركت 300 برند و 80 كمپاني براي بررسي ارتباط ميان تبليغات آنلاين و خريد آفلاين مصرف‌كنندگان به انجام رساند. نيلسن به اين نتيجه رسيد كه به ازاي هر يك دلاري كه برندها صرف تبليغات آنلاين مي‌كنند، سه دلار سود به آنها بازگردانده خواهد شد. تبليغات ديجيتال اثربخشي كانال‌هاي رسانه‌هاي غيرديجيتالي را نيز افزايش مي‌دهد. نتايج تحقيق ديگري نشان داده كه تبليغات آنلاين نه تنها نرخ بازگشت سرمايه (ROI)  را به خودي خود بهبود مي‌بخشد، بلكه سبب مي‌شود كه ديگر رسانه‌هاي كمپين نيز با قدرت كار كنند.

 

با مقايسه تفاوت عملكرد ROI نتايج استفاده از تبليغات ديجيتالي در كمپين مشهودتر است. اضافه كردن تبليغات آنلاين به تركيب رسانه‌هاي يك كمپين داراي اثر مثبت بر نرخ بازگشت سرمايه كمپين براي همه رسانه‌ها خواهد بود. اين اثر شامل تاثير 4 درصدي روي تبليغات راديويي، 51 درصدي براي تبليغات محيطي و 70 درصدي براي تبليغات تلويزيوني است.

 

تبليغات ديجيتالي همراه مشتري در كل مسير خريد

خودروسازان، كاربران پيچيده رسانه‌هاي ديجيتال هستند. مك كينزي نقاط تماس بيش از 9000 خريدار جديد خودرو را تحليل كرد تا درك بهتري از نقاط مشاركت، درك اوليه مشتري و تصميم به خريد به دست آورد. او به اين نتيجه رسيد كه تبليغات ديجيتال نه تنها روش اصلي تحريك در درك اوليه مشتري است، بلكه كانال‌هاي ديجيتال بر مسير خريد مشتري تسلط داشته و در طول مسير خريد سبب تشويق او به خريد مي‌شود. برندها مي‌توانند توانايي خود را روي رسانه‌هاي ديجيتال گذاشته و تمركز بر رسانه‌هاي سنتي را كمتر كنند.

 

تبليغات ديجيتال سبب بازاريابي دهان به دهان مي‌شود

طبق نتايج موسسه نيلسن، 92درصد مصرف‌كنندگان اعتقاد دارند كه پيشنهاد خريد محصول از دوستان و افراد خانواده، بيشتر آنها را ترغيب به خريد محصول مي‌كند و شكي در اين موضوع وجود ندارد كه تبليغات ديجيتال اثر ترغيب‌كنندگي آن را چند برابر خواهد كرد. با به اشتراك‌گذاري يك ايده، احتمال ديده شدن آن توسط افراد ديگر بالا مي‌رود. امروزه وجود ابزارهاي به اشتراك‌گذاري كه در همه جا حاضر هستند، كار را براي برندها راحت‌تر كرده است. براي مثال بيش از 95 درصد كاربران اينترنت در آمريكا از صدها سايت و كانال اجتماعي استفاده مي‌كنند.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه پيشنهاد خريد اثر بيشتري بر تصميم به خريد مصرف‌كننده دارد، به طوري كه 57درصد تصميمات بر مبناي اين پيشنهادات از دوستان و آشنايان است. به اشتراك‌گذاري در رسانه‌هاي اجتماعي امري بين شخصي و ارزشمند است. بالعكس يك پيشنهاد منفي مي‌تواند قصد خريد را تا 11درصد كاهش دهد. ارزش به اشتراك‌گذاري آنلاين مي‌تواند با اندازه‌گيري اين مسئله سنجيده شود كه اگر پيشنهاد شگفت انگيزي از طريق كانال‌هاي آنلاين به مشتري داده شود، او چه ميزان مي‌تواند براي يك محصول بپردازد.

 

خلاقيت ديجيتال سبب تعامل و آگاهي از برند مي‌شود

كيفيت خلاقيت آگهي يكي از مهم‌ترين عناصر در اثربخشي يك آگهي تبليغاتي است. يافته‌هاي يك تحقيق نشان مي‌دهد كه كيفيت خلاقانه يك آگهي بيش از نيمي از فروش را تحت تاثير قرار مي‌دهد. خلاقيت در تبليغات ديجيتال يعني خلاقيت در ابعاد ديداري، شنيداري و حركتي و اين سبب تعامل بيشتر مخاطب با طرح آگهي شده و اين به اثربخشي بيشتر تبليغ و آگاهي بهتر مخاطب مي‌انجامد.

 

تبليغات ديجيتال براي رسيدن به جامعه هدف

در سال 2013 استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي با رتبه قابل توجه نسبت به تلويزيون در صدر قرار گرفت و اين شكاف روز به روز در حال گسترش است. مردم بزرگسال در آمريكا روزانه به طور متوسط چهار ساعت را به ديدن تلويزيون و پنج ساعت را به رسانه‌هاي ديجيتال اختصاص مي‌دهند. همين موضوع نشان از برتري تبليغ در رسانه‌هاي ديجيتال نسبت به تلويزيون دارد و آن را به يكي از ابزارهاي تاثيرگذار براي دستيابي به جامعه هدف تبديل كرده است.

 

تبليغات ديجيتال از آنچه فكر مي‌كنيم تاثيرگذارتر است

ابزارهاي رسانه‌اي مورد استفاده براي سنجش بازگشت سرمايه از نظر ارزش پايين‌تر از رسانه‌هاي ديجيتال هستند. چندي پيش كنسرسيومي در مورد همين موضوع تشكيل شد و اعضاي آن برندهايي شامل پروكتر و گمبل، يونيلور، ‌نستله، كرفت فودز و... بودند و به اين نتيجه رسيدند كه مدل آميخته بازاريابي از نظر ارزشي، كم ارزش‌تر از آگهي‌هاي ديجيتالي است. براي مثال نرخ بازگشت سرمايه اين برندها كه از آگهي‌هاي فيس‌بوك به‌دست آمده 48درصد و همين نرخ كه از آگهي موتورهاي جست‌وجوي گوگل به دست آمده 39درصد است. تبليغات ديجيتالي براي مديران بازاريابي و تبليغات از نظر ايجاد تقاضا و خواسته‌هاي جديد ارزشمند است و سبب تعهد و وفاداري مي‌شود.