شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مايكروسافت از يك كمپين به نام «Make What’s Next» رونمايي كرد. اين اقدام در راستاي تلاش شركت براي تشويق دختران به وارد شدن به حوزههاي فناوري همزمان با فرارسيدن روز جهاني زن صورت گرفت.
در يك آگهي تبليغاتي دختران جوان درباره دليل عشق و علاقه خود به علوم پايه حرف ميزنند اما نميتوانند در كنار مخترعان مرد از چند مخترع زن نيز نام ببرند.در ادامه شاهد پخش مونتاژي از اختراعات زنان هستيم. آژانس تبليغاتي «M:United» اين آگهي را ساخت.
نام بردن از يك مخترع زن شايد براي بسياري از مردم كار سختي باشد. موتور جستوجوگر گوگل نيز در پاسخ به عبارت «مخترع معروف» فقط اسم مردان را ذكر ميكند. به گزارشام بياي نيوز، به گفته كاتلين هال، معاون شركت در حوزه تبليغات جهاني مايكروسافت، كه 27درصد از نيروي كار آن در آمريكا را زنان تشكيل ميدهند، شركت با انجام اين كار ميخواهد دختران را متوجه اين موضوع كند كه اختراعات شگفت انگيز زنان ميتواند انگيزه دنبال كردن رد پاي آنها را در دختران به وجود آورد. هدف نهايي معرفي يك سري منابع به دختران براي كمك به آنها است. دختران ميتوانند هر چه ميخواهند اختراع و روياي خود را محقق كنند.
http://forsatnet.ir