شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استفاده از روابط عمومي رسانه اجتماعي براي توسعه ارتباط و اطلاع رساني در سال جديد
پنجشنبه، 5 فروردین 1395 - 08:39 کد خبر:22206
حضور روابط عمومي ها در شبكه هاي اجتماعي اگرچه امروز در ايران با محدوديت هايي همراه است اما در دراز مدت يكي از موارد گريز ناپذير مي باشد. در واقع اين حضور باعث شده است كه بسياري از متخصصان روابط عمومي از ظهور حوزه جديدي در روابط عمومي را به نام روابط عمومي رسانه اجتماعي خبر دهند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- حضور روابط عمومي ها در شبكه هاي اجتماعي اگرچه امروز در ايران با محدوديت هايي همراه است اما در دراز مدت يكي از موارد گريز ناپذير مي باشد. در واقع اين حضور باعث شده است كه بسياري از متخصصان روابط عمومي از ظهور حوزه جديدي در روابط عمومي را به نام روابط عمومي رسانه اجتماعي خبر دهند.


روابط عمومي ها آموخته اند كه از كمپين هاي روابط عمومي اينترنتي استفاده كنند و اينك با ظهور روابط عمومي رسانه اجتماعي بايد نگاه جديدي به اين مقوله داشته باشند. بسياري از متخصصان روابط عمومي، روابط عمومي رسانه اجتماعي را جزئي از روابط عمومي اينترنتي قلمداد مي كنند كه ساخت مشخصي براي آن وجود دارد اما حقيقت اينجاست كه اين روابط عمومي در بسياري از موارد تفاوت هاي عمده اي با روابط عمومي اينترنتي دارد چراكه بيشتر بر رسانه اجتماعي و به طور مشخص شبكه هاي اجتماعي متمركز است.


روابط عمومي رسانه هاي اجتماعي كاملاً ماندني و در اين دورهء زماني كاملاً ماندگار هستند. اما اندازه گيري اثرات آن بر روي كسب و كارهاي آنلاين بسيار دشوار مي باشد.


همانطور كه حتماً داراي استراتژي هاي روابط عمومي اينترنتي هستيد، مطمئناً نياز به استراتژي هاي روابط عمومي رسانه هاي اجتماعي نيز داريد؛ همانطور كه بسياري از شركت هاي تجاري يد طولايي در تبليغات آنلاين در رسانه هاي اجتماعي دارند.


آنچه شما بايد با جمع آوري اطلاعات از تعاملات رسانه هاي اجتماعي تان كه بسيار مهم مي باشد انجام دهيد، چيست!؟ رسانه هاي اجتماعي كه شامل فيس بوك، تويتر، يوتيوب و لينكدلين، مي باشند. بنابراين بايد به اين موضوع فكر كنيد كه چگونه مي توانيد ميزان موفقيت يا كارآمدي تان در عرصهء روابط عمومي رسانه هاي اجتماعي را اندازه گيري نماييد؟


 

تدوين استراتژي نظارت رسانه اجتماعي با استفاده از كلمات كليدي

يكي از مهمترين چيزهايي كه استراتژي نظارت رسانه اجتماعي شما را حمايت مي كند استفاده كردن از كلمات كليدي صحيح به منظور دريافت تصويري شفاف از احساسات اجتماعي در مورد نام تجاري، محصول و خدمات شماست.


به نظر مي رسد كه اين امر به سادگي رديابي اشاره ها به نام شركت شما يا محصولتان باشد، اما حقيقت اين است كه برند شما بيشتر از يك هشتگ است. اين بسيار ساده است كه بينش مشتريان حياتي خودتان را با خطا براي پيگيري كلمات كليدي صحيح از دست بدهيد، و با اين كار به سادگي در دام حجم وسيعي از اطلاعات بي فايده مي افتيد كه بسياري از موارد و كلمات را دنبال مي كنند كه در واقع اشاره اي به شما ندارند.


اين تقسيم بندي هاي كلمات كليدي براي نظارت رسانه اجتماعي هم هنر و هم علمي است كه نيازمند دانشي عميق از كلمات مورد استفاده مخاطبان شما است. اينكه بدانيد وقتي مخاطب در باب سازمان شما صحبت مي كند از چه دايره واژگاني بهره مي برد و بدين وسيله شما بهتر مي توانيد اشاره ها را در طيفي از نرم افزارهاي رسانه اجتماعي دنبال كنيد.


به طور كلي، يكي از نخستين گام ها تصميم گيري براي اين است كه كدام موارد را شما در نظر مي گيريد و كدام موارد را از فهرست كلمات كليدي كه آن دنبال مي كنيد، حذف مي كنيد. اگر به اندازه كافي خوش شانس باشيد كه بتوانيد براي يك برند با نام منحصر به فرد كار كنيد، احتمال دارد بتوانيد هر چيزي را كه درباره شما گفته مي شود را بشنويد. شما ممكن است بخواهيد براي اختصارات رايج و غلط هاي املايي نيز در مورد نام تجاري خود بدانيد.


از سوي ديگر، اگر نام هاي برند و محصول شما نسبتا كلي و عام باشند، آنگاه ممكن است شما نياز باشد كه نگاهي به گفتگوهاي استثنايي بي ربط هم داشته باشيد تا بتوانيد بر كل گفتمان اشراف پيدا كنيد.

پنج نكته‌ زير به شما در اين راه كمك خواهد كرد:

محتواها را متناسب با اهداف كسب‌و‌كارتان تنظيم كنيد.
مطالب شما بايد مكمل اهداف كسب‌و‌كارتان باشد. به عنوان مثال اگر شما يك شركت محلي تجهيزات سرمايشي و گرمايشي هستيد و به صاحبان منازل مسكوني خدمات ارائه مي دهيد، مي خواهيد مردم را تشويق كنيد تا سيستم هاي حرارتي را خود چك و به روز كنند، لذا پست‌هايي كه مي گذاريد بايد در مورد داشتن يك موتور تنظيم كننده خوب در سيستم‌هاي حرارتي، علائم خطرِ عدم تراز بودن هيترهاي حرارتي و مطالبي از اين دست باشد. پست‌هايي كه با هدف هاي كلي كسب‌و‌كار شما سازگار باشد
.

در كل محتواي منتشر شده‌ شما بايد يكي از ۴ هدف زير را دنبال كند:
افزايش ترافيك سايت
افزايش فالوور
كسب درآمد
تعامل مفيد با كسب‌و‌كارهاي ديگر
.


خط‌مشي يك برند بزرگ را دنبال كنيد.
برندهاي بزرگ در اين راه چند مورد به ظاهر كوچك را به خوبي رعايت مي‌كنند.
براي شروع جاهايي را پيدا مي كنند كه مشتريانشان راجع به آن حرف مي زنند و بعد در آنها دقيق مي شوند. سپس محتواهايي را خلق مي‌كنند كه مردم راجع به آن صحبت مي‌كنند و تمايل دارند بيشتر در موردشان بدانند و در آخر اين برندها از رسانه‌هاي اجتماعي بهره مي‌گيرند تا بازخورد مشتريانشان را بسنجند و آنچه راجع تجارتشان مي گويند را بفهمند.
آيتم‌هاي تشويقي براي مشتريانتان بگذاريد تا مراجعه‌ي حضوري به فروشگاه را كم كنند و شما را در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال كنند و از آن طريق نيز درخواست‌ هايشان را مطرح كنند
.
 

در مورد پست مطالبتان تيزهوشانه عمل كنيد.
در توئيتر پست ۵ تا ۱۰ مرتبه‌ايِ مطلب در طول روز خوب است در حالي كه در فيس‌بوك ۱ تا ۴ بار كافي است. از اينكه بايد پست‌هايتان را چندين مرتبه ارسال كنيد اصلاً نترسيد. اگر مطلب شما پيام مهمي دارد كه مي‌خواهيد به دست مخاطبان زيادي برسد، افزايش تعداد پست مطلبتان اصلاً مانعي ندارد.
هم‌چنين زماني كه مي‌خواهيد در شبكه‌هاي اجتماعي مطلب بگذاريد نيز بسيار مهم است. مثلاً اينكه بدانيد چه زماني مخاطبانتان آنلاين هستند
.


زمان‌بندي متعهدانه
اگر شما تنها مطلب بنويسيد و آن را پست كنيد تنها نيمي از كار را انجام داده‌ايد، پس به نيمي از موفقيت مدنظرتان هم خواهيد رسيد. هنگام به اشتراك گذاري مطلبتان داشتن يك برنامه‌ي زماني متعهدانه بسيار مهم است. بدين مفهوم كه مطلبتان را در زمان مشخصي ارسال كنيد و به كامنت هاي دريافتي در همان چند دقيقه اول پاسخ دهيد
.


با مشتريانتان صحبت كنيد.
يك كسب‌و‌كار خوب زماني نتيجه مي‌دهد كه ۸۰ الي ۹۰ درصد از زمان آن به صحبت با مشتريان و ۱۰ الي ۲۰ درصد آن راجع تجارت و اين‌كه چگونه مي‌توانيد به مشتريانتان كمك كنيد گذرانده شود.
بر اين موضوع متمركز شويد كه مشتريانتان چه چيزي مي‌خواهند تا بتوانيد در مورد آن مطلب منتشر كنيد.
به سوالاتي كه مي‌پرسند دقت كنيد؛ مطمئن باشيد كه گوش دادن به مخاطبانتان بيشتر از هر تجربه‌ي ديگري به درد شما مي‌خورد.
در بين صحبت با آنها گفتن چند لطيفه يا چند تجربه‌ي كوتاه در رابطه با موضوع، خالي از لطف نيست. مردم هميشه عاشق اين هستند كه بدانند فهميده شده‌اند
.

 

طراحي كمپين رسانه اجتماعي

ارتباطگراني كه كمپين هاي موفق رسانه اجتماعي را طراحي مي كنند الزاما با خوش شانسي روبرو نمي شوند. خوب، ممكن است آنها كمي بيشتر از ديگران خوش شانس باشند. اما ارتباطگراني كه هوشمندانه كمپين هايي را طراحي مي كنند كه در شبكه هاي اجتماعي طنين انداز مي شوند تحقيقات زياد و برنامه ريزي استراتژيك خوبي را پيش از ارائه، انجام داده اند.


الكساندر كريش، مدير ارشد شيوه هاي ديجيتال در فين پارتنرز و سخنگوي منتخب كنفرانس رسانه هاي اجتماعي پي آر نيوز در نيويورك، چهار عنصر كليدي را با ما در ميان گذاشتند كه به ارتباطگران يا روابط عمومي ها كمك مي كند كه بتوانند كمپين رسانه اجتماعي خود را به خوبي طراحي كنند.


1. بموقع بودن: در جهان رسانه هاي اجتماعي، بسيار سخت مي توان پيش بيني كرد كه دقيقا يك برند چه زماني ممكن است تصميم بگيرد كه روز خودش را اعلام كند، يا اينكه چه زماني يك شخصيت مشهور ممكن است كاري انجام دهد كه طرفداران بسياري پيدا كند و در تيتر رسانه ها بنشيند. گفته مي شود كه طراحي رويداد پيرامون زمان ها و تاريخ هايي كه ممكن است شما آن را با مخاطبان خودتان مرتبط مي دانيد به شما پاسخ مي دهد و تعامل را فعالانه ممكن مي سازد.


2. دسترسي: بهترين تلاش خود را براي ساخت كمپين پيرامون تلاش هايي كه مرتبط با مخاطبان انجام مي شود و درخواست هاي فراواني براي آن وجود دارد انجام دهيد.


3. مخاطب: يك كمپين تنها زماني موفق خواهد شد كه چيزهاي خوبي دريافت كند و اينكه تنها در صورتي مي توان اين كار را انجام داد كه جمعيت شناسي مخاطبان و روندهاي گفتگو پيش از ارائه كمپين ارزيابي و مطالعه شده باشند تا بتوانيد تعيين كنيد كه آيا پتانسيل براي ارزش افزوده وجود دارد يا نه.


4. طول عمر كمپين: خوب است كه فكر كنيد كه كمپين شما يك طول عمر دارد و فراتر از فعاليت هاي فوري مي رود. وقتي برنامه شما و استراتژي كمپين ساخته مي شود، به راه هايي فكر كنيد كه ارائه خود را خاطره انگيز كنيد. همچنين به گسترش ايده هاي مرتبط از طريق تاكتيك هاي پايدار اقدام نماييد.


با بهره گيري از اين عناصر كليدي مي توانيد كمپين خود را به گونه اي سازماندهي كنيد كه مخاطبان شما از برقراري ارتباط با شما لذت ببرند و محتواي شما را بارها به اشتراك بگذارند. در كنار اين موارد سياست هاي محتوايي نيز مي تواند به شما كمك كند.

 

پنج اشتباه مراكز خدمات حرفه‌اي در زمينه رسانه اجتماعي

تحقيق استفاده خدمات حرفه‌اي از رسانه اجتماعي كه توسط موسسه روابط عمومي بيانچي انجام شده است نشان دهنده پنج اشتباه اصلي اين موسسات در عرصه رسانه اجتماعي مي‌باشد:

1. انجام پوشش كم روي رسانه‌هاي اجتماعي رايگان: در حالي كه مقالاتي با زبان شخص ثالث در خروجي‌ها و مطالب رسانه‌هاي اجتماعي، موثرترين منبع اطلاعاتي تاثيرگذار روي مردم مي‌باشد، به صورت ميانگين، كمتر از ده درصد مطالبي كه شركت‌هاي خدمات اجتماعي روي رسانه اجتماعي ارسال مي‌كنند، پست‌ها و مطالبي هستند كه پوشش اجتماعي را به اشتراك مي‌گذارند.


2. عدم بهره‌گيري كافي از لينكدين: اگرچه لينكدين به عنوان مهمترين شبكه اجتماعي براي فعالان تجاري شناخته مي‌شود- شبكه‌اي كه از وبلاگ‌ها، فيسبوك، توئيتر، يوتيوب و گوگل پلاس مهمتر است، و شركت‌هاي خدمات حرفه‌اي روي اين شبكه، دنبال كنندگان بيشتري در مقايسه با ساير شبكه‌ها دارند، كمتر از يك چهارم از ميانگين پست‌هاي رسانه اجتماعي شركت‌هاي خدمات حرفه‌اي روي لينكدين ارسال و اطلاع‌رساني مي‌شوند.


3. ناديده گيرفتن استقبال از پست‌هاي تعاملي: اگرچه بيشتر شركت‌هاي خدمات حرفه‌اي، هدف نخست و بلافصل شان از حضور در رسانه اجتماعي را جذب مخاطبين ذكر مي‌كنند، اما كمي بيشتر از شش درصد از پست‌هاي شركت‌هاي خدمات حرفه‌اي، ارسال شده روي فيسبوك، لينكدين و توييتر كه مورد بررسي قرار گرفته‌اند، پست‌هاي تعاملي بوده‌اند، پست‌هايي كه مي‌توانند سبب جذب شوند.


4. عدم استفاده از پست‌ها و مطالب حاوي تصاوير: در حالي كه تحقيقات نشان مي‌دهد مردم بدين دليل از محتواي تصويري استقبال مي‌كنند كه در مقايسه با متن، چهار برابر بيشتر در حافظه مي‌مانند، اخيراً دو سوم از پست‌هاي ارسالي شركت‌هاي خدمات حرفه‌اي روي توئيتر فاقد تصوير مي‌باشد.


5. تبليغاتي بودن پست‌هاي شركت‌هاي خدمات اجتماعي: اگرچه كارشناسان رسانه اجتماعي تاكيد دارند كه حداقل 75 درصد از پست‌هاي ارسالي بايد شامل چيزي باشد كه از نظر مخاطبِ شركت ارزشمند و حائز اهميت است، اما بيشتر پست‌هاي شركت‌هاي خدمات اجتماعي 79 الي 88 درصد، با توجه به نوع سكوي ارسالي، صرفاً روي خود شركت متمركز هستند.


ارزيابي اثر بخشي روابط عمومي شبكه هاي اجتماعي

در اينجا چند روش براي ارزيابي و چگونگي انجام مراحل روابط عمومي اينترنتي يا روابط عمومي رسانه هاي اجتماعي مورد بحث قرار مي گيرد:


1. آگاهي از برند
ساخت آگاهانه برند يكي از مهم ترين جنبه هاي اين موضوع است كه چرا بايد با رسانه هاي اجتماعي درگير و در ارتباط باشيد. در نهايت شما مي توانيد ميزان آگاهي خود را از طريق تعداد طرفداران برندتان و همچنين تعداد جستجوهاي انجام شده براي برند تان و تعداد بازديدهاي انجام شده از طريق رديابي لينك ها، تعداد كلمات كليدي و عبارات كليدي جستجو شده در ارتباط با كسب و كارتان اندازه گيري نماييد. در نتيجه نياز به اين موضوع داريد كه توانايي كنترل اين روند و بررسي آن را داشته باشيد.


2. مذاكرات صادقانه
بحث و تبادل نظر به صورت آنلاين كه شما انجام مي دهيد، مي تواند تركيبي از بحث هاي كاملاً صادقانه، بدون فيلتر و همراه با احترام باشد. اين امر بدان معني است كه بازخوردهاي خنثي، نظرات مثبت و يا بازخوردهاي منفي دريافت خواهيد كرد.


اغلب اين موضوع به ميزان سهم شما در تبادل نظرات و مخاطب قرار دادن افراد بستگي داشته و نشان دهنده تعداد دفعاتي است كه برند شما در مكالمات استفاده شده است. در واقع بايد از برنامه هاي نظارتي براي بررسي پيشنهادات و انتقادات همانند بررسي رقباي تان استفاده كنيد.


3. حوزهء تاثيرات و اعتبار
سيگنال هاي نفوذ و اعتبار شما مي تواند با تعداد لينك هاي ورودي به وبسايتشما يافت شود. نمونه وبسايت هاي ميكرو بلاگينگ مانند تويتر و شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك مي باشد. لينكداين، يوتيوب و يا فور اسكوئر كه در آن افراد اقدام به ارسال نظرات (كامنت) و يا لايك كردن محصولات و خدمات و يا برند شما مي پردازند.


پس از آن مطالب با دوستان و ديگر افراد به اشتراك گذاشته مي شود و همينطور مكالمات دنباله دار مي شود. اندازه گيري ميزان تعاملات در رسانه هاي اجتماعي مثل ميزان توييت ها و لايك ها به شما اطلاعاتي در مورد اين مسئله كه چرا برند شما را دوست دارند و يا تمايل به آن ندارند را ارائه مي كند.


4. نشانه هاي تعامل
تعامل ميان افراد وبسايت شما و همچنين برند بسيار پر اهميت مي باشد تا از اين طريق ببينيد كه افراد چگونه علاقمند به آنچه شما ارائه مي دهيد و يا پيام هاي شما شده اند. اين امر به معني ميزان راي داده شده به برند شما، تعداد دفعات ذكر شده نام شما به عنوان برند خوب يا بد، تعداد تويت ها، عكس ها و ويدئو ها، تعداد بازديدها و تعداد صفحات جديد فيس بوك ولايك هاي آنها مي باشد.


5. ميزان محبوبيت
به معني واقعي تعداد افرادي است كه از طريق ايميل شما اشتراك ايجاد كرده و يا مشترك RSS شما هستند. همچنين تعداد پيروان شما در تويتر، اعضاي گروه شما درلينكداين، تعداد افرادي كه صفحهء فيس بوك شما را لايك كرده اند و ديگر سايت هاي رسانه هاي اجتماعي و نيز بررسي مكان هاي ديگر شامل رديابي محتواي جوامعي مانند فليكر و يوتيوب مي باشد.


6. استفاده از ابزارهاي مانيتورينگ
اگر ديدن فعاليت هاي مستمر و زياد در لايك هاي فيس بوك و يا تويت هاي تويتر را ارزيابي، اندازه گيري و نظارت و بررسي نكنيد، اصلاً پيگيري اطلاعات مربوط به رسانه هاي اجتماعي معني و مفهومي پيدا نخواهد كرد.
گوگل آناليز و Measure Map دو ابزاري است كه براي تجزيه و تحليل داده ها، بررسي و رديابي استفاده مي شود، به طوري كه دقيقاً درخواهيد يافت كه چگونه افراد واكنش نشان مي دهند و آنچه بايد در تبليغات اينترنتي خود تغييرات ايجاد نمايند را به شما نشان خواهد داد.


7. گوش دادن و يادگيري
به بازخوردها كه از سايت هاي رسانه هاي اجتماعي دريافت مي كنيد توجه كنيد، البته فقط به بازخوردهاي مثبت توجه نكنيد بلكه نظرات خنثي و منفي مي تواند به شما چيزهايي بياموزد و احتمالاً در صورت لزوم تغييراتي ايجاد نمايد.


در مورد رديابي داده ها و استفاده از آن براي ايجاد تنظيمات لازم در تبليغات و يا تنظيمات متدهاي روابط عمومي اينترنتي فعال باشيد.


پيشنهادهاي ما
1. به شما براي كاهش هزينه هاي ارتباطي نياز دارم
اگر هزينه هاي داخلي شما (هزينه هاي فني، منابع انساني و مديريتي) شما بسيار بالا مي باشند، يا اينكه احساس مي كنيد كه به يك سازمان ارتباطي ديجيتال مبلغي هنگفت را پرداخت مي كنيد- پس به دنبال شريكي باشيد كه همگام با شما كار مي‌كند تا هزينه‌هاي ارتباطي را كاهش دهد، و در عين حال تجارب مشتريان شما را نيز بهبود و ارتقا مي‌دهد.


2. سيستم‌هاي داخلي من قادر نيستند آنچه را كه من به آنها نياز دارم فرآهم آورند.
تكنولوژي شما را سردرگم يا ناتوان نكند و يا شما را مجبور ننمايد تا از سيستم‌هاي داخلي خود براي مقاصدي بيش از آنچه استفاده كنيد كه براي آنها ايجاد شده‌اند (نظير استفاده از سامانه ايميل اوت‌لوك براي ارسال ايميل‌هاي بازاريابي انبوه!). شريكي را پيدا كنيد كه از راه حل مناسب برخوردار مي‌باشد و مي‌تواند بار را از دوش سيستم‌هاي داخلي شما بردارد.


3. نمي توانم مهارت‌هاي داخلي‌اي را پيدا كرده يا حفظ نمايم كه به طراحي و اجراي ارتباطات مي‌پردازند
جذب و حفظ استعدادهاي ديجيتال وقتي كه براي مركزيت تجارت شما بكار گرفته نمي‌شوند دشوار است. در حالي كه سازمان‌هاي بسياري تمايل به انجام هركار مفيدي را در سازمان خود دارند، واقعيت اين است كه شريك فني كاري با كيفيت بالاتر را انجام مي‌دهد، مدت زمان برنامه‌ريزي كمتر و بهتري را به ارمغان مي‌آورد و مديريت منابع انساني با وجود او ديگر مشكل نخواهد بود.


4. آدرس ايميل يا مجوز لازم براي ارتباط ارتباط الكترونيك را ندارم
اين يك بهانه معمول براي عدم شروع و يا عدم بهبود استراتژي ارتباطي ديجيتال است. مجبور نيستيد به تنهايي از سد اين مانع بگذريد. شريك ارتباطي ديجيتالي را پيدا كنيد كه به شما هم در دستيابي به مخاطبين كمك مي‌كند و هم مجوزهاي مورد نياز را برايتان فراهم مي‌آورد.


5. بايد امنيت مدارك/اطلاعات/فرآيندهايم را افزايش دهم
برخي از سازمان‌ها در توليد مدارك خوب عمل مي‌كنند، اما قادر نيستند به خوبي و به شكلي مناسب از آنها محافظ نمايند. اين به معناي عدم برآورده شدن انتظارات مشتريان از نظر امنيت قوانين و بهترين فعاليت صنعتي مي‌باشد. شريك ارتباطي شما بايد قادر باشد تا هم پيام‌هاي بازرايابي/تعاملي مستقيم را ارسال نمايد و هم اينكه بتواند امنيت لازمه را براي مدارك محرمانه فراهم آورد.


6. از كمپين‌هايم نتايج مورد نياز را حاصل نمي‌كنم
هر ارتباطي كه برقرار مي‌كنيد بايد از نتايج قابل قبولي برخوردار باشد، اگر به هدف خود دست پيدا نمي‌كنيد- هدف تان خواه كليك مشتريان روي گزينه‌هاي مورد نظر شما باشد، يا جذب آنها، و يا فروش يا نظرخواهي؛ در پي شريكي باشيد كه با شما براي دستيابي به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت تان همكاري مي‌كند.


7. مي‌خواهم از اطلاعاتم براي ارائه تجارب اختصاصي استفاده نمايم
مشتريان انتظار سطحي از خصوصي سازي را دارند، نه تنها براي نشان دادن اين كه ارائه دهنده پذيرنده را بخوبي مي‌شناسد، بلكه مهمتر از آن، آنها انتظار اطلاعاتي را در ارتباط دارند كه با آنها مرتبط مي‌باشد. استفاده از داده‌ها براي اختصاصي‌سازي، پيشنهاد روشي بسيار خوب براي جذب و مشاركت بيشتر است. شريكي را پيدا كنيد كه تقسيم‌بندي پايگاه اطلاعاتي و قوانين دشوار تجاري را به بهترين شكل ارائه مي‌دهد.


8. براي مديريت چندين سرمايه‌گذار از نظر استانداردها/هزينه‌ها/فرآهند در تلاش و نبرد هستم.
آيا گاهي از اوقات آرزو مي‌كنيد كه اي كاش فقط يك سرمايه‌گذار داشتيد كه قادر بود تا تمام ارتباطات ديجيتال را كنترل نمايد؟ آيا در حال حذف نياز به مديريت، ميانجي گري و سنجش چندين سرمايه‌گذار هستيد؟ چنين شريكي وجود ندارد، بنابراين مي‌توانيد تمامي ارتباطات ديجيتال خود را تحت لواي يك سقف تحكيم و يكپارچه سازي نماييد.


9. به دسترسي به ايده هاي جديد و نوآوري در فضاي ارتباطي نياز دارم
اگر ارتباط ديجيتال، هسته تجارت شما را نمي‌سازد، پس در تماس بودن با پيشرفت‌هاي جديد و نوآوري برايتان كاري دشوار خواهد بود. در پي شريكي باشيد كه با ارتباط ديجيتال زندگي مي‌كند و آن را تنفس مي‌كند- كسي كه براي شما ايده‌هاي جديد، تفكر انتقادي و پيشنهادات راهبردي را به ارمغان مي آورد.
«آيا از ارتباطات ديجيتال كنوني خود راضي هستيد؟» به خاطر داشته باشيد كه شريك ارتباطات ديجيتال نبايد فقط ايميل بفرستد، وجود او بايد براي شما نتيجه‌بخش باشد.... كالينز نتيجه گرفت: درست انتخاب كنيد».

 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)