شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- طبق نظرسنجي به ترتيب آرا بيمه پارسيان، بيمه آسيا و بيمه رازي رتبه اول تا سوم را كسب كردند و نسبت به ساير روابط عمومي هاي شركتهاي بيمه حايز شاخص هاي مورد نظر بودند.
به گزارش ريسك نيوز،بدون شك روابط عمومي به عنوان يك نهاد ارتباطي متعلق به جامعه ي مدرن است، اين ساختار در بسياري از كشورهاي پيشرفته و صنعتي در جايگاه واقعي خود قرار گرفته ولي در جوامع جهان سومي اين ساختار بيشتر تقليدي و دچار روزمرگي و پراكنده كاري شده است.
آنچه كه مسلم است روابط عمومي ها به دليل جايگاه راهبردي زيربنايي خود مي توانند سازمان هاي مختلف را در همگامي با پيشرفت و تحولات جهاني ياري دهند، چراكه روابط عمومي يك واحد پويا و ارگانيك سازماني است كه هيچ گاه در آن سكون و تعطيلي وجود ندارد.
واحد روابط عمومي در سازمان ها چهار نقش اساسي آينده نگري ،نقش بحران ستيزي ،نقش اعتبارسازي براي سازمان و نقش فرهنگ سازي را ايفا مي كنند اما انچه كه در ايفاي بهينه اين نقش در روند حركتي روابط عمومي نقش بسزايي دارد نحوه ارتباط با رسانه ها از سوي اين واحد سازماني است.
چه بسا بوده اند روابط عمومي هايي كه در ايفاي نقش خود درسازمان تلاش بسياري داشته اند اما به دليل عدم ارتباط بهينه با رسانه ها كه در واقع نقش اطلاع رساني اخبار سازمان ها را ايفا مي كنند ، با شكست مواجه شده اند چرا كه رسانه ها در واقع حلقه اتصال روابط عمومي جهت انتقال اخبار و انتشار داده ها با جامعه هستند.
در اين راستا خانه خبرنگاران بيمه در فضاي مجازي اقدام به انجام يك نظر سنجي از خبرنگاران صنعت بيمه در خصوص نحوه عملكرد روابط عمومي هاي شركتهاي بيمه كرده است.
اين نظر سنجي در شاخص هاي نحوه تعامل با رسانه ، ميزان در دسترس بودن مدير روابط عمومي براي خبرنگاران معين شده ،پاسخگو بودن روابط عمومي (ارسال تكذيبيه ،ارسال اطلاعات ، امكان دسترسي براي خبرنگاران براي پرسشگري از مديران شركت) انجام شده است.
بنابر اين گزارش طبق نظرسنجي به ترتيب آرا بيمه پارسيان، بيمه آسيا و بيمه رازي رتبه اول تا سوم را كسب كردند و نسبت به ساير روابط عمومي هاي شركتهاي بيمه حايز شاخص هاي مورد نظر بودند.