شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه حاميان فلسطين مي توانند به طور موثر ارتباط برقرار كنند؟
سه شنبه، 18 اسفند 1394 - 08:18 کد خبر:21975
اعراب نمي دانند كه نحوه ارائه اطلاعات مي تواند از خود اطلاعات ارائه شده اهميت بيشتري داشته باشد. من عمرم را صرف آگاه كردن اعراب بي‌تفاوت نسبت به استراتژي ارتباطات هوشمند و استراتژيك نمودم.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- براي يك فرد عادي، اين مسئله زياد اهميت ندارد. اما از نظر كلي و در انتها، مي تواند تفاوت قابل توجهي در جنگ بين رژيم غاصب اسرائيل و فلسطين ايجاد نموده و در پايه ريزي يك دولت فلسطيني كمك شاياني نمايد.


اعراب نمي دانند كه نحوه ارائه اطلاعات مي تواند از خود اطلاعات ارائه شده اهميت بيشتري داشته باشد. من عمرم را صرف آگاه كردن اعراب بي‌تفاوت (اعرابي كه بي‌تفاوتي را همچون ديوار يا حصاري به دور خود كشيده اند) نسبت به استراتژي ارتباطات هوشمند و استراتژيك نمودم.

آنها درك نمي كنند.
به عنوان مثال، همين امروز تصميم گرفتم كه مطالب منتشر شده PR News Wire را مرور نمايم. اين آژانس نشر حرفه اي هر روز هزاران مطلب منتشر مي كند، اما شما مي توانيد آن ها را تنها با استفاده از كلمات كليدي جستجو كنيد.
من ابتدا با استفاده از كلمه "اسرائيل" به جستجو پرداختم
همين امروز - تا نيمه شب امشب - 22 مطلب مطبوعاتي در PR News Wire منتشر شد كه حاوي كلمه "اسرائيل" بود. اين مطالب مطبوعاتي منتشر شده از سياست گرفته، تا تبليغات دولت و تا مطالب تجاري منتشر شده با پايه و اساس اسرائيلي، را در بر مي گرفت.


روز گذشته نيز بيش از 29 مطلب مطبوعاتي با همان كلمه كليدي "اسرائيل"، در PR News Wire منتشر شد و حتي روزهاي قبل از آن اين تعداد بسيار بيشتر نيز بود. در واقع، من مطمئنم كه ماه ها و حتي سال ها، همه روزه چندين دو جين مطلب مطبوعاتي در حوزه هاي سياست، تجارت و يا اجتماع، كه حاوي كلمه "اسرائيل" است، توسط اين آژانس منتشر شده و مي شود.


به عبارت ديگر، سردبيران در روزنامه ها، راديو و تلويزيون و رسانه هاي خبري آنلاين در سراسر جهان، اين مطالب مطبوعاتي منتشر شده را به شكلي حرفه اي و با تأكيد بر اين كه آن مطالب "مهم" هستند، دريافت مي نمايند.


آيا مي توانيد حدس بزنيد كه كلمه بعدي كه جستجو كردم چه بود؟ بله، البته. من كلمه "فلسطين" را تايپ كردم تا ببينم به من چه چيزي نشان خواهد داد.


در تاريخ 3 فوريه، تنها يك مطلب مطبوعاتي حاوي اين كلمه وجود داشت كه توسط Institute for Research گذاشته شده بود: Middle East Policy كه به ترويج اطلاعات و جزئياتي در مورد كنفرانس آينده در تاريخ 18 مارس 2016 در مورد تاثير و نفوذ اسرائيل مي پرداخت، ماهيت آمريكايي دارد.


و قبل از آن تاريخ، براي مدتي هيچ مطلبي كه حاوي اين كلمه باشد منتشر نشده بود. در واقع، آخرين مطلب منتشر شده قبل از آن كه حاوي كلمه "فلسطين" بود، در تاريخ 30 ژانويه سال 2016، يعني سه روز قبل، توسط سازمان ملل متحد گذاشته شده بود.


و سه روز قبل از آن، سه مطلب مطبوعاتي منتشر شده بود كه حاوي كلمه "فلسطين" بود. در تاريخ 23 ژانويه و 16 ژانويه نيز دو برابر اين تعداد مطلب منتشر شد.


اين مسئله به خوبي توضيح مي دهد كه چرا اسرائيل از مورد انتقاد قرار گرفتن در مورد رفتار بد خود و شيوه هاي نامناسب حقوق بشر در برابر غير يهوديان در اراضي اشغالي كرانه غربي، بيش از حد نگران به نظر نمي رسد.


اين مطالب مطبوعاتي اغلب شامل عكس هايي نيز مي باشند، كه احتمالا يكي از ضروري ترين جنبه هاي محتواهاي مطبوعاتي است. اكثر انسان ها تمايل دارند كه به تصاوير بنگرند، به جاي آن كه به تعداد زيادي كلمات خاكستري نگاه كنند.


متاسفانه، بسياري از اعراب حتي اصول يك مطلب مطبوعاتي را نمي دانند. آن ها نمي دانند كه چگونه مطلبي بنويسند كه در انتقال پيام و اهداف شان موثر باشد. اگر آن ها نمي دانند كه چگونه يك مطلب مطبوعاتي موثر بنويسند، پس چرا من فكر مي كنم آن ها اهميت PR News Wire، به لحاظ دستيابي به اهداف واقع بينانه اما ناقص را مي دانند؟


بله. آن را دوباره بخوانيد و به حافظه بسپاريد.
مبارزه و فعاليت بدون ارتباطات استراتژيك، هيچ نتيجه اي نخواهد داشت، به خصوص در برابر دشمن خون آشامي كه براي آن ارتباطات استراتژيك تبديل به يك صنعت مهم شده است.


اعراب كي مي خواهند ياد بگيرند؟ احتمالا هرگز.
چه زماني ما يك كشور فلسطين خواهيم داشت؟ هنگامي كه اعراب در نهايت ياد بگيرند.


من كتابي در مورد تمام اين مسائل نوشته ام. اما چرا شما بايد آن را بخريد اگر روابط عمومي استراتژيك در زندگي شما بي معني است؟

كتاب "قدرت روابط عمومي" - 398 صفحه توضيح در مورد اين كه چگونه حاميان فلسطين مي توانند به طور موثر ارتباط برقرار كنند.