شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نمايشگاه ميلان براي ايجاد فرصت كسب‌وكاري جديد چه مي‌كند؟
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:58 کد خبر:21630
خانم جوستينا ليگُوبي (Giustina Li gobbi)، از مديران نمايشگاه ميلان، ميزان آمادگي شركت‌ها براي حضور در اين نمايشگاه را بر اهداف شركت نمايشگاهي ميلان تاثيرگذار مي‌داند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، خانم جوستينا ليگُوبي (Giustina Li gobbi)، از مديران نمايشگاه ميلان، ميزان آمادگي شركت‌ها براي حضور در اين نمايشگاه را بر اهداف شركت نمايشگاهي ميلان تاثيرگذار مي‌داند. وي چنين عنوان مي‌كند: «ما با برگزاري يك نمايشگاه، در پي اين نيستيم كه فضايي را به شركت‌ها اجاره دهيم و از اين طريق فقط براي خودمان درآمدزايي ايجاد كنيم. بلكه هدف اصلي ما از برپايي اين مراسم‌ها، تسهيل برقراري ارتباط ميان فروشنده و خريدار است، در واقع مي‌خواهيم فضايي را ايجاد كنيم تا در بالا بردن فروش و درآمد شركت‌كنندگان تاثير مستقيم داشته باشيم.»  اما براي دستيابي به اين هدف، آشنايي با بازار و آمادگي براي حضور و بهره‌گيري از فرصت ايجاد شده، ضروري‌تر از هر زمان ديگري است.

به اين منظور شركت نمايشگاهي ميلان در كنار برگزاري نمايشگاه ها، با كمك وزارت توسعه كسب‌و‌كار ايتاليا، به ارائه خدمات مشاوره براي شركت‌ها اقدام مي‌كند. خانم ليگُوبي چنين توضيح مي‌دهد: «ما از يكسو مشاوران و متخصصان خبره و آشنا به بازارهاي مختلف را به كشورهاي مختلف مي‌فرستيم تا با شركت‌هاي فعال در ساير كشورها ملاقات كنندبراي مثال به آنها توضيح مي‌دهيم كدام محصولات در بازار ايتاليا درخواست بالايي دارند يا روند فروش در بازارهاي مختلف چيست. از سوي ديگر به شناسايي مشتريان مناسب و بالقوه نيز مي‌پردازيم و به آنها درباره محصولاتي كه در نمايشگاه معرفي و ارائه خواهند شد، اطلاعات مي‌دهيم. به اين ترتيب سعي در تسهيل و تسريع هر چه بيشتر برقراري رابطه ميان مشتري و خريدار مي‌كنيم.»چنانچه ذكر شد، ثبت‌نام و جمع‌آوري اطلاعات از بازديدكنندگان براي بسياري از نمايشگاه‌ها حائز اهميت ويژه‌اي است. خانم لي گوبي نحوه استفاده از اطلاعات گردآوري شده از بازديدكنندگان نمايشگاه ميلان را اين‌گونه توصيف مي‌كند: «در جمع‌آوري اطلاعات از بازديدكنندگان لازم است به نكات مختلفي توجه كنيم، اينكه از چه بخشي هستند، علت بازديدشان از نمايشگاه چه بوده، سابقه بازديد از نمايشگاه‌ را دارند يا خير و موارد بسيار ديگري. پس از آن، از اين آمارها براي تحليل بازار استفاده مي‌كنيم. تجربه‌مان نشان مي‌دهد، بررسي اين داده‌ها مي‌تواند شناخت بسيار خوبي از شرايط و روند بازار مورد نظر به دست دهد. طبيعي است كه نتيجه اين تحليل‌ها را در اختيار شركت‌ها قرار مي‌دهيم تا بتوانند براي تصميمات بعدي خود از آنها استفاده كنند. ما حتي تا ماه‌ها پس از نمايشگاه نيز ارتباط‌مان را با شركت‌كنندگان حفظ مي‌كنيم تا مطلع شويم، آيا در نتيجه ملاقات انجام شده در نمايشگاه، بازديدكنندگان اقدام به خريد كرده‌اند يا خير

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد – شماره 3703