شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هياهوي تبليغاتي بزرگ روابط عمومي
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 10:39 کد خبر:21471
در اينجا چگونگي بهره بردن پنج استارت‌آپ از موفقيت سرمايه گذاري جمعي خود به منظور ايجاد هياهوي تبليغاتي روابط عمومي با خروجي هاي بزرگ رسانه اي، عنوان شده است:

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در اينجا چگونگي بهره بردن پنج استارت‌آپ از موفقيت سرمايه گذاري جمعي خود به منظور ايجاد هياهوي تبليغاتي روابط عمومي با خروجي هاي بزرگ رسانه اي، عنوان شده است:

1. ساعت LIV Swiss Watches
LIV Swiss Watches، يك برند ساعت بوتيك استايل مستقل است. اين شركت با موفقيت از كمپين Kickstarter در سال 2014 به منظور راه اندازي كل برند و اولين مجموعه خود، استفاده نمود.
Esti Chazanow، از بنيان‌گذاران و مدير برند LIV، مي گويد: "ما تعداد 500 ساعت را در طي زمان كمپين پيش فروش كرديم". "كمپين ما در عرض 11 ساعت اول به طور كامل تامين مالي شد و ما چيزي حدود 200000 دلار در كل بيعانه دريافت كرديم. ما با پشتوانه ترين پروژه ساعت سوئيسي در Kickstarter تا به امروز هستيم!"

2. Airing
Airing يك دستگاه ميكرو CPAP (دستگاه توليد فشار مثبت راه هوايي) بي سيم، بدون شيلنگ، براي افراد مبتلا به آپنه خواب (ايست موقت تنفس در هنگام خواب) است. اين شركت يك كمپين Indiegogo در ماه ژوئن سال 2015 راه اندازي نمود و بيش از 1.1 ميليون دلار براي توسعه نمونه اوليه خود از 11750 حامي خود جمع آوري نمود. 1000 درصد به علاوه اشتراك منجر به مصاحبه هاي مطبوعاتي مثبت در Boston Globe، CBS MarketWatch و Huffington Post شد.

3. Foot Flops
Foot Flops، يك كمپين Kickstarter در سپتامبر 2015 با هدف به دست آوردن 40000 دلار، راه اندازي كرد. برخي مطبوعات محلي بلافاصله آمدند. با اين حال، پس از آن كه Foot Flops از ميزان هدف خود در فقط چند روز پيشي گرفت، موسسه روابط عمومي شركت به نام Sublime Public Relations از اين حقانيت به منظور پياده سازي روابط عمومي ملي در Esquire و The New York Times استفاده نمود. از آنجا كه اين كمپين تمام نشده بود، Foot Flops، در ادامه آن حدود 180000 دلار از 2792 حامي خود جمع آوري نمود و در رده بالاي كمپين Kickstarter در ماه اكتبر قرار گرفت.

4. NanoHold
NanoHold، به شما اجازه مي دهد تا گوشي هاي هوشمند خود را تقريبا بر روي هر سطحي بچسبانيد. بنيانگذاران اين شركت كمپين هايي را هم بر روي Kickstarter و هم بر روي Indiegogo راه اندازي نمودند، براي آن كه بدانند آيا مي توانند 600 واحد در هر سايت به ميزان 5 دلار براي هر شخص به فروش برسانند، اين امر مي توانست به اندازه كافي به اين ايده اعتبار بخشد. در عوض، انتظارات آنها از بيش از 500 درصد در هر دو سايت نيز فراتر رفت، يعني فروش بيش از 6000 واحد و جمع آوري حدود 3000 دلار. اين مسئله به پوشش تلويزيوني محلي آن، و همچنين پوشش ملي در CNET و CBS MarketWatch، منجر شد.

5. Zikto Walk
شما ممكن است تصور نمائيد در حال حاضر ردياب هاي تناسب اندام بسياري وجود دارد، اما Zikto Walk همراه با يك پيچيدگي آمده است. علاوه بر اصول اوليه رديابي از جمله گام ها، ميزان كالري سوزانده شده و زمان خواب، اين دستگاه همچنين وضعيت راه رفتن شما را تجزيه و تحليل نموده و در زمان مورد نياز به شما مي گويد كه بايد به چه حالت باشيد. وضعيت صحيح مي تواند به كساني كه از درد اسكوليوز يا درد مزمن كمر رنج مي برند كمك كند، و همچنين به ايجاد و حفظ اعتماد به نفس كمك مي كند. Zikto در 24 ساعت اول كمپين Kickstarter خود حدود 50000 دلار جمع آوري نمود و توجه رسانه هايي مثل VentureBeat، The Wall Street Journal و TechinAsia را به خود جلب نمود.

استراتژي هاي موثر
تقريبا تمامي اين استارت‌آپ ها، هر دو نوع مطبوعات محلي و ملي را در طي كمپين هاي خود هدف قرار دادند. در برخي موارد، اين مسئله كوچك بود، و مطبوعات محلي به فرصت هاي مطبوعاتي بزرگ تر منجر شد. اين يكي از تاكتيك هايي است كه Ryan Holiday، نويسنده كتاب پرفروش به نام Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator، در كتاب خود به شرح آن پرداخته است. مطبوعات محلي مي توانند هدفي ساده تر باشند، چرا كه آنها مي خواهند قهرمان زادگاه خود باشند. هنگامي كه شما به مطبوعات محلي مي رسيد، مي توانيد از آن براي دستيابي به مطبوعات در سطحي بالاتر استفاده نمائيد، و اين كار را تا زماني ادامه دهيد كه مراحل تبليغ فروش شما به خوبي از طريق نشريات ملي شناخته شوند.


در حالي كه من شركت ها را از تبليغات فروش در خروجي هاي رسانه اي بزرگ قبل از جمع آوري بودجه دلسرد نمي كنم، اما رسيدن به اين مهم به طور قابل ملاحظه اي پس از جمع آوري بيش از 500000 دلار، و به خصوص پس از جمع آوري يك ميليون دلار آسان تر مي باشد. در اين سطح، روزنامه نگاري كه به مسئله تبليغ فروش ورود مي كند، مي داند كه او در مقابل شركتي قرار گرفته است كه اعتبار واقعي مصرف كننده را دارد و بايد كاري كند (تاكنون تنها 150 كمپين Kickstarter، توانسته اند بيش از 1 ميليون دلار پول جمع آوري نمايند).
 

هنگامي كه شما رسانه ها را براي پوشش تبليغي استارت‌آپ (راه اندازي) خود مورد استفاده قرار مي دهيد، اين نكات را در نظر داشته باشيد:

1. با روزنامه نگار درست در زمان درست تماس حاصل نمائيد. روزنامه نگار را قبل از شروع تبليغ فروش بشناسيد. اطمينان حاصل كنيد كه او به تازگي مقاله اي مشابه آن چه براي تبليغ فروش شما مي نويسد ننوشته باشد.

2. آن را روشن و مختصر بيان نمائيد. يك روزنامه نگار ممكن است بيش از 50 تبليغ فروش در طول روز دريافت كند. تبليغات ايميلي خود را به دو بخش بشكنيد: تبليغ فروش كوتاه، و جزئيات تكميلي. مشخص كنيد كه روزنامه نگار تنها نياز به خواندن بخش دوم دارد، اگر بخش اول مورد علاقه است.

3. آن را آسان ارائه نمائيد. نقل قول ها، داده ها، لينك ها، نام ها، عناوين، و غيره، را در ايميل مقدماتي خود ارائه نمائيد. بيشتر روزنامه نگاران تنها به دنبال به دست آوردن اطلاعات ضروري هستند، و شانس شما براي داشتن همه اطلاعات در يك مقاله كم تر است. به روزنامه نگار در انجام كارش كمك نمائيد كه با اين كار هر دو شما برنده خواهيد شد.

4. پس از يك هفته، و فقط يك بار پيگيري نمائيد. مگر اين كه خود او از شما بخواهد، به ستوه آوردن يك روزنامه نگار، يك راه مطمئن براي ناديده گرفته شدن شما توسط او خواهد بود. اگر شما پاسخي مثبت در عرض چند روز دريافت نكرديد، فقط يك بار پيگيري كنيد، و اگر شما بعد از اين پيگيري باز هم يك جوابي دريافت نكرديد، تلاش خود را در جاي ديگر متمركز نمائيد.

 

روزنامه نگار ممكن است تصميم بگيرد كه مقاله اي كه نام شركت شما در آن آمده است را ننويسد، يا ممكن است در انتظار پاسخي از پنج منبع ديگر باشد و يا اين كه در تعطيلات باشد. حتي احتمال اندكي وجود دارد كه او شما را فراموش كرده باشد يا ايميل شما را از دست داده باشد، بنابراين فقط يك بار پيگيري نمائيد، و پس از آن فراموشش كنيد.
 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا