شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- با حضور رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي؛نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي صنعت بيمه كشور به ميزباني بيمه "ما" برگزار شد
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بيمه "ما"، نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي شركت هاي بيمه به ميزباني بيمه "ما" و با حضور دكتر سيد مالك حسيني مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي، دكتر مصطفي زندي مديركل روابط عمومي و اموربين الملل بيمه مركزي و مديران روابط عمومي شركتهاي بيمه اي كشور برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، مهندس مجيد صفدري مدير عامل بيمه "ما" ضمن عرض خير مقدم به مديران روابط عمومي شركتهاي بيمهگفت: روابط عمومي كار مقدسي استاما متاسفانه تاكنون اعتماد مردم در صنعت بيمه جلب نشده است و در بخش مشتريمداري ضعيف عمل كردهايم. براي موفقيت در صنعت بيمه بايد در ذهن، روح و قلب مشتريان نفوذ كرد و مهمترين نقش را در اين ميان روابط عمومي هاي صنعت بيمه ايفاد ميكنند.
وي در ادامه افزود: متاسفانه به نقش مهم روابط عمومي در صنعت بيمه تا كنون توجه جدي نشده است. روابط عمومي به نوعي پايگاه ايجاد مزيت رقابتي محسوب مي شود و در زمينه اطلاعات و ارتباطات مي تواند مزيت رقابتي ايجاد كند، بنابراين تا جائي كه ميتوانيم بايد از لحاظ دانش به روز خود را در روابط عمومي تقويت كنيم.
صفدري همچنين گفت: ارتباطات بازاريابي يا پروموشن (promotion) 17 شاخصه اصلي دارد كه اصلي ترين شاخصه آن روابط عمومي است. روابط عمومي بازوي بازاريابي يا فروش است و نقش بسيار حساسي در گسترش فرهنگ بيمه دارد.
مدير عامل بيمه "ما" در پايان تاكيد كرد: روابط عموميها مي توانند با آگاه ساختن اقشار مختلف جامعه با ويژگيهاي بيمه نقشي موثر در تامين آينده مردم داشته باشند. لذا وظيفه مهم روابط عموميها ست كه با ايجاد خبرسازي و اطلاع رساني درست و دقيق فرهنگ بيمه را در ميان مردم نهادينه سازي كنند.
همچنين در بخش ديگري از اين نشست دكتر سيد مالك حسيني مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي به بيان مطالب مهمي درباره نقش روابط عموميهاي صنعت بيمه در دوران پسابرجام پرداخت.
وي گفت: يكي از مهمترين تاكيدات دولت در دوران پسابرجام، اين است كه مردم تغييرات مثبت پسابرجام را در زندگي خود لمس كنند و روابط عموميها با تدوين برنامهاي دقيق و مشترك در خصوص اطلاع رساني صحيح مي توانند نقش بسيار موثري در اين زمينه داشته باشند.
حسيني در ادامه اضافه كرد: مردم بايد از تغييرات صنعت بيمه در دوران پساتحريم و نقش واقعي آن در زندگي خود مطلع شوند. متاسفانه تا كنون آگاهي رساني درستي از تحولاتي كه صنعت بيمه در دوران پساتحريم خواهد يافت نشده است كه اين موضوع مي تواند در شوراي هماهنگي روابط عموميهاي صنعت بيمه به بحث و بررسي گذاشته شود.
مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي همچنين گفت : بيمه صنعتي اجتماعي است و تاثيري كه بيمه بر رضايتمندي مردم دارد از حوزه بانك هم بيشتر است. بنابراين اگر بيمه بتواند خلاهايش را در دوران پسابرجام مرتفع سازد مي تواند به رشد و پيشرفت چشمگيري دست يابد و حوزه اقتصاد نيز به تبع از اين تاثيرات بهره خواهد برد.
وي در پايان ضمن تاكيد به آنكه در اين دوران مهمترين اصل اطلاع رساني شفاف و دقيق براي مردم است افزود: به خصوص در بخش بيمههاي زندگي ابهامات فراواني براي مردم وجود دارد و همچنين در تمامي حوزههاي اقتصاد بخش مديريت انتظارات جامعه بسيار اهميت دارد. بنابراين روابط عموميها بايد بتوانند با آگاهي رساني درست، از ايجاد انتظارات غير واقعي براي مردم جلوگيري كنند. اين مسئله يك دستور كار مشترك براي تمام روابط عموميهاي شركتهاي بيمه است.
اهداي لوح تقدير ويژه از سوي مجيد صفدري مدير عامل بيمه "ما" به رسول ساجدي مدير پيشين روابط عمومي بيمه ايران، آرام رشيدي و مهدي شمسايي مديران پيشين روابط عمومي بيمه "ما" از ديگر برنامههاي مهم اين نشست بود.
گفتني است در پايان اين نشست، زندي مدير كل روابط عمومي و امور بينالملل بيمه مركزي به بيان جزئيات اجراي طرح آموزشي "ب مثل بيمه" در مدارس سراسر كشور توسط شركتهاي بيمه پرداخت و مديران روابط عمومي صنعت بيمه نيز در خصوص راهكارهاي اجراي موفق و چالشهاي اين طرح به بحث و بررسي پرداختند.