شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي ها در تقويت اميدواري مردم تلاش كنند
شنبه، 25 آذر 1391 - 21:21 کد خبر:2105

روابط عمومي ها در تقويت اميدواري و روح مشاركت پذيري مردم تلاش كنند

مدير روابط عمومي و بين الملل شهرداري اهواز با تبيين جايگاه و كاركرد روابط عمومي ها بيان داشت: روابط عمومي ها با ارتباط دو سويه بين مردم و مسوولان بايد ضمن افزايش اميدواري مردم به آينده ، روح مشاركت پذيري آنان را در اداره امور كشور تقويت كنند.

 

 




 

ˈمهدي مكارمي ˈ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: روابط عمومي شهرداري اهواز در دو سال اخير در همين راستا و بر اساس فرمايش هاي امام راحل و تاكيدهاي مقام معظم رهبري و دغدغه هاي آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اهواز در ديدار اخيرش با مديران و كاركنان شهرداري اهواز ، با استفاده از اصول حرفه اي و طراحي ساختار و آموزش نيروهاي انساني كه با كمك دانشكده خبر اهواز انجام شد توانسته است گام هاي بلند و موثري در برقراري ارتباط دوسويه مردم و مسوولان و خنثي كردن هجمه رسانه اي معاندان نظام اسلامي بردارد.

دارنده جايزه ويژه نهمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر كشور در ادامه به نقش ارتباطات و روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي براي تبيين كارهاي انجام شده در نظام اسلامي و انعكاس فعاليت هاي گسترده عمراني و انتقال پيام هاي مردم به مسوولان به منظور رفع چالش ها و مشكلات فراروي اشاره كرد و گفت: از جايي كه شهرداري اهواز نزديك ترين ارتباط با مردم به جهت كارهاي عمراني و شهري دارد و مردم هميشه با شهرداري ارتباط نزديك داشته و دارند لذا اين سازمان به عنوان پيشاني خدمات نظام اسلامي مطرح است و روابط عمومي آن در اين راستا نيز توانسته گام هاي موثري در جلب رضايت مندي مردم از دولت و نظام اسلامي بردارد.

مكارمي در ادامه انعكاس درست و بهنگام كارهاي انجام شده و پذيرش نقدهاي منصفانه و دلسوزانه در راستاي حل مشكلات شهري كلانشهر اهواز را اساس كار روابط عمومي شهرداري عنوان كرد و يادآور شد با توجه به اينكه شهر اهواز به عنوان دومين كلانشهر كشور بيشترين تعداد حاشيه نشين را دارد شهرداري نيز با نگاهي عدالت محور همسو با مناطق مختلف ، كارهاي زيربنايي و خدماتي گسترده اي در مناطق حاشيه اي انجام داده و چهره عمومي مناطق حاشيه اي را به كلي متحول نموده است.

وي به ترفندهاي رسانه هاي معاند كه همواره مشكلات كوچك شهري اهواز را بزرگ برجسته سازي كرده و و كارهاي بزرگ انجام شده را عمدا سانسور و كتمان مي كنند تصريح كرد: اطلاع رساني شفاف و بيان كارهاي انجام شده از طريق رسانه هاي محلي و كشوري با هدايت روابط عمومي توانسته تا حدود زيادي تبليغات سوء دشمنان و فرصت طلبان را خنثي و چهره نظام اسلامي را در خدمت رساني به احاد مردم به درستي تبيين و شفاف سازي كند.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز با اشاره به اينكه برقراري ارتباط دوسويه مردم و مسوولان سبب ايجاد روحيه اميد در مردم و تقويت عرق ملي و دلبستگي مردم به شهر شده ابراز اميدواري كرد روابط عمومي شهرداري اهواز بتواند با احصاء ديدگاهها ، نظرات و پيشنهادهاي مردم و سنجش ميزان رضايت مندي بتواند سرعت قطار سازندگي در اهواز را افزايش دهد.

وي تاكيدكرد: ارزيابي عملكرد مديران شهرداري به ميزان جلب رضايت مندي مردم بستگي دارد.

مكارمي با بيان اينكه روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز در راستاي افزايش سطح ارتباط با مردم قدرشناس اهواز به زودي پايگاه اطلاع رساني شهرداري را با سه زبان فارسي ، عربي و انگليسي راه اندازي خواهد كرد گفت: اين اقدام در راستاي مشاركت هرچه بيشتر مردم در اداره شهر و اجازه ندادن به سوءاستفاده رسانه هاي معاند همسو با دشمنان ايران و اسلام كه سعي مي كنند با دامن زدن به مسايل قومي ، سياسي و حتي مذهبي از احساسات پاك مردم براي رسيدن به اهداف خباثت آميز استفاده كنند مي باشد.

وي در پايان تاكيد كرد: روابط عمومي شهرداري اهواز با وجود كاهش هزينه هايش در دوسال اخير تلاش خواهد كرد فعاليت هاي خود را كيفي تر كند تا بتوان ارتباط منسجم تر با شهروندان برقرار كند تا به رسيدن هدف بزرگ كه همان ساختن شهري زيبا و باطراوت است نيل شويم.

بنا به اين گزارش در دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي كه روزهاي شنبه و يكشنبه 18و 19 آذر در تالار وحدت تهران برگزار شد جايزه وي‍ژه نهمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر كشور به شهرداري اهواز اهدا شد.

در اين جشنواره كه با شركت 800 نفر از رهبران، انديشمندان، نخبگان، مديران و كارشناسان صاحب نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومي كشورهاي اسلامي با شعار ˈروابط عمومي اسلامي، مسووليت پذيري، كارآمدي و اخلاق مداري برپا شد جايزه ويژه سال روابط عمومي هاي برتر كشور در حضور پروفسور ˈحمدان عدنانˈ رييس اتحاديه روابط عمومي هاي آسيا به ˈمهدي مكارميˈ مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اهواز اهدا شد.

همزمان با دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي در تالار وحدت تهران، برترين هاي سال روابط عمومي ايران نيز معرفي شدند.

در اين جشنواره روابط عمومي و اموربين الملل شهرداري اهواز موفق شد جايزه ويژه اين جشنواره را به دليل تحقق دستاوردهاي آرماني در روابط عمومي از دست پروفسور حمدان عدنان با حضور بزرگان علم ارتباطات ايران همچون دكتر سميعي، دكتر ساروخاني، پروفسور فرهنگي پدر علم ارتباطات رسانه اي ايران دريافت كند.

اين جشنواره كه بزرگترين رويداد حوزه ارتباطات و رسانه هاي كشور بود با همكاري دانشگاههاي تهران، دانشگاه علامه طباطبايي ، دانشگاه سوره و كميته ملي يونسكو و انجمن هاي روابط عمومي ايران و با حضور كارشناسان و متخصصان روابط عمومي از 30كشور اسلامي در تهران برگزار شد از 15 روابط عمومي برتر ايران تجليل به عمل آمد.

اهواز يكي از كلانشهرهاي جنوب غرب كشور است كه حدود يك ميليون و 200هزار نفر جمعيت دارد.