شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، دكتر منصور ساعي، مسئول كميته آموزش و پژوهش انجمن روابط عمومي ايران با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به نقش مهم روابط عمومي درعرصه عمومي و اجتماعي و در عرصه سازماني، ضروري است با تدوين و برگزاري دوره هاي كاربردي مطابق با نيازهاي روز، دانش تخصصي و مهارتهاي حرفه اي عموم علاقه مندان، دانشجويان، پژوهشگران،دست اندركاران حوزه روابط عمومي ها و رسانه ها در كشور را ارتقا ببخشيم.
وي افزود: كارگاه هاي براي دو سطح مديريتي و كارشناسي تدوين شده و دوره هاي مذكور توسط استادان برجسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي تدريس مي شود.
مسئول كميته آموزش و پژوهش انجمن روابط عمومي ايران گفت: در پايان هر كارگاه به افراد شركت كننده يك گواهينامه خاص آن كارگاه اعطا مي شود و به كساني كه در مجموع كارگاه هاي انجمن شركت كنند، گواهينامه «صلاحيت حرفه اي» تقديم مي شود. اين گواهينامه ها به دليل امضا و مهر «انجمن روابط عمومي ايران» و «جهاد دانشگاهي» از اعتبار داخلي و خارجي و قابليت ترجمه برخوردار است.
گفتني است، هر درس يا كارگاه به طور معمول 8 ساعته و در روزهاي پنجشنبه و جمعه آخر هر هفته به شرط به حدنصاب رسيدن حداقل 20 نفر برگزار مي شود. و مكان تشكيل كلاس ها نيز در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي( خيابان انقلاب، خيابان دانشگاه، خيابان وحيد نظري پلاك 47) خواهد بود.
متقاضيان مي توانند براي ثبت نام و دريافت اطلاعات بيشتر در مورد دوره ها به سايت پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي به آدرس(ihss.ac.ir ) يا وب سايت انجمن مراجعه يا با شماره هاي بخش آموزش پژوهشگاه ( 5-66951593 داخلي 206 و 207 يا تلفن همراه 09371154508) تماس حاصل فرمايند.
برگزاري اين دوره ها و كارگاه ها هم براي افراد حقيقي و هم افراد حقوقي(سازمان ها و موسسات) امكانپذير است و حتي مي توان آن را به صورت دوره مقدماتي و پيشرفته ويژه افراد و سازمان نيز برگزار كرد.
در پايان هر كارگاه به افراد شركت كننده يك گواهينامه خاص آن كارگاه اعطا مي شود و به كساني كه در مجموع كارگاه هاي انجمن شركت كنند، گواهينامه «صلاحيت حرفه اي» تقديم مي شود. اين گواهينامه ها به دليل امضا و مهر «انجمن روابط عمومي ايران» و «جهاد دانشگاهي» از اعتبار داخلي و خارجي برخوردار است.
شايان ذكر است كه پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي داراي مجوز برگزاري تمام دوره هاي آموزشي عمومي و تخصصي براي همه رسته هاي شغلي از سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور است.
كارگاه هاي آموزشي تخصصي و حرفه اي ويژه مديران روابط عمومي:
كارگاه هاي آموزشي مديريت روابط عمومي |
||
رديف |
عنوان كارگاه هاي آموزشي |
ساعات آموزشي مورد نياز |
1 |
كارگاه ارتباطات انساني مثبت در روابط عمومي |
8 |
2 |
كارگاه برنامه ريزي استراتژيك در روابط عمومي |
8 |
3 |
كارگاه رسانه شناسي و ارتباطات رسانه اي |
8 |
4 |
كارگاه انتشارات(چاپ و نشر) در روابط عمومي |
8 |
5 |
كارگاه تشريفات در روابط عمومي |
8 |
6 |
كارگاه عكاسي در روابط عمومي |
8 |
7 |
كارگاه روابط عمومي اجتماعي(دردنياي آنلاين و جامعه شبكه اي) |
8 |
8 |
كارگاه كمپين تبليغاتي، سناريو و شعار نويسي |
4 |
9 |
كارگاه بودجه نويسي در روابط عمومي |
4 |
10 |
كارگاه مسئوليت اجتماعي در روابط عمومي |
8 |
11 |
كارگاه روابط عمومي و مذاكره (ديپلماسي ) |
8 |
12 |
كارگاه آموزش آرشيو و بايگاني اطلاعات |
8 |
كارگاه هاي آموزشي تخصصي- حرفه اي روابط عمومي براي كارشناسان و علاقه مندان:
كارگاه هاي آموزشي تخصصي- حرفه اي روابط عمومي براي كارشناسان و علاقه مندان |
|
||
رديف |
عنوان درس آموزشي
|
ساعات آموزشي مورد نياز |
|
1 |
كارگاه ارتباطات انساني مثبت در روابط عمومي |
8 |
|
2 |
كارگاه فنون روابط عمومي حرفه اي سنتي و آنلاين |
8 |
|
3 |
كارگاه رسانه شناسي و ارتباطات رسانه اي |
8 |
|
4 |
كارگاه خبرنويسي در روابط عمومي |
8 |
|
5 |
كارگاه انتشارات(چاپ و نشر) در روابط عمومي |
8 |
|
6 |
كارگاه تشريفات در روابط عمومي |
8 |
|
7 |
كارگاه عكاسي در روابط عمومي |
8 |
|
8 |
كارگاه فنون تدوين و برگزاري همايش ها و نمايشگاه ها و كنفرانس ها( خبري، علمي، تجاري و...) |
8 |
|
9 |
كارگاه سخنوري، گويندگي و اجرا |
8 |
|
10 |
كارگاه برنامه ريزي استراتژيك در روابط عمومي |
8 |
|
11 |
كارگاه تدوين كمپين تبليغي و شعار نويسي |
8 |
|
12 |
كارگاه سردبيري نشريه وپورتال هاي سازماني |
8 |
|
13 |
كارگاه مصاحبه حرفه اي در روابط عمومي |
8 |
|
14 |
كارگاه گزارش نويسي حرفه اي در روابط عمومي |
8 |
|
15 |
كارگاه يادداشت و نقدنويسي و جوابيه نويسي براي مطبوعاتي در روابط عمومي |
8 |
|
16 |
مكاتبات اداري و ويراستاري در روابط عمومي |
8 |
|
17 |
گرافيك و صفحه آرايي در روابط عمومي |
8 |
|
18 |
افكارسنجي و پژوهش در روابط عمومي |
8 |
|
19 |
تحليل شبكه هاي اجتماعي |
8 |
|
20 |
اينفوگرافي(گرافيك اطلاع رسان) |
8 |
|
منبع: انجمن روابط عمومي ايران