شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، سوار بر ابرها از گوشه و كنار زمين؛ در تصوير اسبي ميدود. صداي زني روي تصاويري سياه و سفيد شنيده ميشود. از آنسو آب نيز در زمينهاي خشك به جريان ميافتد. نريشن ادامه مييابد. تنها. . .با زمان پديد آمد تا به جهان شكل دهد. آب را ميبينيم كه بر دل صخرهها و دشت و صحرا ميخورد. همه جا هست تا گياهان را بروياند و به دنبال راهي براي سرشار شدن ميگردد. زن ادامه ميدهد: پوست من ميتونه به نرمي هوا باشه يا به سختي سنگ. روح من خالص است و هيچ مقصدي براي من دست نيافتني نيست. من منبع زندگي هستم؛ آب. اسب درون آب ميافتد و سپس دوباره بر ميخيزد و در جستوجوي آب ميدود.
اين صداي آب است كه در تصوير شنيده ميشود. ايدهپردازان براي بيان كردن ارزش حياتي آب، آب را يك كاراكتر ديدهاند. اثري از هشدار نسبت به منبع آب نيست. هر چه هست نشان دادن زيبايي و قدرت و جاذبه آب است تا از اين طريق بتوان به ارزش و اهميت آن پي برد. ايدهپردازان به هيچ وجه منفينگر نيستند. آنها در ديدگاهشان متوجه نقاط خشك زمين نبودهاند. آنها نگاهشان به آب و جاذبهاش است.
به نرمش و خروشش. به خالص بودنش. به زيبايياش و بيانتهايياش. چرا كه تا ابري هست در آسمان آب هم هست.استراتژي برند در جهت نشان دادن قدرت و بيانتهايي و زيبايي آب است و در واقع يك تيزر در جهت ستايش منبع اصلي زندگي. آب، مايه حيات، تصاوير سياه و سفيد، دوربين سيال، تصاويري با عمق ميدان وضوح زياد با نماهايي از كوه و دشت و صحرا و دشت كه اسبي در آن ميدود. در جستوجوي آب.
و آب همراهياش ميكند و از هر مسيري چه خشك و چه يخ او را ميگذراند. گاهي در يخ فروميرود اما با همان نيروي آب برميخيزد و گاه در دل صحراي خشك آب زير پايش جريان پيدا ميكند. نيروي آب اسب را به پيش ميراند. استراتژي برند نمادپردازانه است. اسب نماد هر عنصر زندهاي كه در جستوجوي آب براي بقاست، زن خود نماد آب است و اين هر دو در كنار هم و به دنبال هم قرار است ارزش آب را بيان كند.
آب كه به زندگي جان ميدهد. آب از ابتداي زمين بوده و هنوز هم هست و تمام نشدني است.زيبايياش به همين است. آماده است كه به همراه زمان زمين را شكل دهد و شكل ميدهد.تيزر به لحاظ تأثيرگذاري بر مخاطب بسيار موفقتر از همه تيزرهاي خشكسالي و آب اثر ميكند. تيزر بيش از آنكه مخاطب را از نبود آب بهراساند از زيبايي و همراهياش همچون معشوقي صحبت ميكند.
در واقع استراتژي نشان دادن اهميت و ارزش آب است و نه نگاهي خودخواهانه به پديدهاي كه اگر تمام شود ما نيز نيستيم. ايدهپردازان آب را هم چون هنر آفرينش ميستايند و مخاطب را دعوت ميكنند به دانستن ارزش آب. تيزر كه محتواي آموزشي دارد ميخواهد بيش از هر چيز به ستايش نيروي اصلي حيات بپردازد بيواهمهاي براي از دست دادن آن.
منبع: فرصت امروز