شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب مديريت علمي روابط عمومي
سه شنبه، 21 آذر 1391 - 06:51 کد خبر:2082
كتاب مديريت علمي روابط عمومي شايد به جرأت بتوان گفت از اولين تأليفاتي است كه به صورت همه جانبه به زواياي مختلف روابط عمومي توجه داشته است.

طرح معرفي كتاب مديريت علمي روابط عمومي


 مديريت روابط عمومي از جمله فنوني است كه ارتباط مستقيمي با موفقيت و عدم موفقيت سازمانها دارد. نگاه به اين عرصه در طول دوره هاي مختلف داراي فراز و نشيب هاي بسياري بوده است. اما به هر حال اين نگاه ها هر كدام بخشي نگر و يكسويه را در پي داشته اند. كتاب مديريت علمي روابط عمومي شايد به جرأت بتوان گفت از اولين تأليفاتي است كه به صورت همه جانبه به زواياي مختلف روابط عمومي توجه داشته است. تمام آنچه كه يك مدير و يا دست اندركار اين عرصه بايد بداند با رويكردي علمي و مستدل بيان شده است. در كنار اينها زبان ساده و شيواي كتاب در كنار انواع نمودارها و جداول لازم به جذابيت، اثر بخشي و گيرايي كتاب افزوده است.
اين كتاب داراي 5 بخش و دوازده فصل است كه در دسته بندي مناسب و مرتبط به موضوعات اساسي عرصه روابط عمومي مي پردازد.
در بخش اول با ارائه مدلي قابل اجراء براي اين مهم به مباحثي همچون تعريف مديريت، روابط عمومي، ساختار و شرح وظايف و در ادامه به ارائه مدل پرداخته است.
در بخش دوم به سير تاريخي اطلاعات و چگونگي دريافت و ارسال اطلاعات و در نهايت تجزيه و تحليل اطلاعات پرداخته است.
در بخش سوم به اهميت برنامه ريزي و همچنين برنامه ريزي استراتژيك اشاره كرده است.
بخش چهارم نيز به راهكارهاي اجرايي و اقدامات اين حوزه در فصول مديريت تشريفات، مديريت رسانه اي و سرانجام مديريت بحران پرداخته است.
بخش پنجم و يا پاياني اين كتاب جامع به ارزيابي كمي و كيفي برنامه و فنون خاص ارزيابي همچون نظرسنجي و تحليل محتوا و ضرورت اين مهم به طور علمي و عملي نگاهي نو داشته اند.
ويژگي بارز اين كتاب نسبت به برخي آثار مشابه آن است كه هر دو مؤلف اين كتاب كساني هستند كه سالها در اين حوزه از پائين ترين تا بالاترين سطوح بصورت مستقيم در مباحث روابط عمومي درگير بوده اند و با علوم روز اين عرصه آشنايي كامل دارند.