شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 7 كليد براي روابط عمومي هدفمند در سال 2016
سه شنبه، 15 دی 1394 - 08:24 کد خبر:20648
امروز من به دليل ديگري بر روي Hale متمركز شده ام: از لحاظ شخصي و حرفه اي، او يك مطالعه موردي در ارتباطات و روابط عمومي فوق العاده است. Hale در واقع داراي مدرك ليسانس در رشته روابط عمومي و كارشناسي ارشد در رشته ارتباطات از BYU يوتا مي باشد. او نمونه اي از روابط عمومي عالي در عمل است،

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  اين هفته من اين شانس را داشتم تا نگاهي (مطالعه) عميق به كتاب يكي از دوستان بزرگوارم، Val Hale كه به تازگي منتشر شده است، داشته باشم. Hale مدير اجراييGovernor’s Office Of Economic Development (GOED) در Utah مي باشد. من سال ها با او در جاهاي مختلف كار كرده ام و از او درباره سرعت و حجم سرمايه گذاري در ايالت يوتا زياد شنيده ام.


امروز من به دليل ديگري بر روي Hale متمركز شده ام: از لحاظ شخصي و حرفه اي، او يك مطالعه موردي در ارتباطات و روابط عمومي فوق العاده است. Hale در واقع داراي مدرك ليسانس در رشته روابط عمومي و كارشناسي ارشد در رشته ارتباطات از BYU يوتا مي باشد. او نمونه اي از روابط عمومي عالي در عمل است، كه ابتدا به عنوان معاون مدير ورزش (Assistant Athletic Director) در BYU شروع كرد، پس از آن در سال 1989 به مدير ورزشي (Athletic Director) BYU ارتقا يافت، سپس ترفيع رتبه به معاون رئيس، پس از آن به معاون رئيس University Relations در UVU يوتا، و سپس به رئيس Utah Valley Chamber، و نهايتا وظيفه فعلي او كه در جولاي 2014 با انتصاب او به عنوان رئيس GOED توسط فرماندار يوتا انتخاب شد.


كليد # 1: كننده كار باش، نه يك تماشاگر. صدها نفر از كار آفرينان هر سال نزديك من هستند، اين اصل روابط عمومي است، من هر نيروي اجرايي را وادار به يادگيري مي كنم. به نظر مي رسد انتظار برخورد با خبرنگاران و توليد و صدور اخبار، نوعي فلج در بسياري از مردم بوجود مي آورد. بسياري از افراد در علم به اين كه داستان هايشان به اندازه هر كس ديگري معني دار مي باشد، برآشفته مي شوند، اما آن ها منفعلانه، در مورد اين كه چرا اخبارشان "به تازگي كشف نشده است"، ترشرويي مي كنند. برخي حتي زماني كه مي بينند ديگران در مطبوعات ظاهر مي شوند، عصباني مي شوند. در اين جا قانون طلايي روابط عمومي مي گويد: درگير شو. بله، تو. بله، اين مسئله كمي ترسناك است. اما مردم و تجارت هايي كه شما مي بينيد، اين اصل اساسي را كشف كرده اند و از آن به خوبي استفاده مي كنند. حتي اگر بارها اشتباه كرديد و حتي اگر هر خبري (آگهي) كه مي سازيد يك اجراي خانگي توليد نكند، شما بايد ياد بگيريد كه چه كار مي توانيد بكنيد، يك برنامه تنظيم نمائيد، و خود را و كسب و كار خود را درگير در اندكي مسائل مربوط به روابط عمومي كنيد. اگر نتوانستيد هر روز اين كار را بكنيد، حداقل هر هفته يكبار آن را انجام دهيد. 10 دقيقه در روز و يك روز در هفته به مدت 30 دقيقه، به شرايط فكر كنيد. اين تعهد (الزام) به تنهايي يك تفاوت مهم در كسب و كار و برند شما در سال 2016 به وجود خواهد آورد.


كليد # 2: روابط هدفمند را ترويج دهيد. چه كساني افراد هدفمند در دايره نفوذ شما هستند؟ در تجارت همانند زندگي، اغلب ساده ترين راه براي ادامه مسير، نشان دادن حداقل مقاومت مي باشد. ما وقت خود را با كساني مي گذرانيم كه با آن ها راحت تر هستيم. آن ها درست شبيه ما هستند. پس چرا حوزه راحتي و آسايش خود را در سال 2016 ادامه و گسترش ندهيم؟ آن را نقطه اي بسازيد براي جستجوي افرادي كه مي توانند افق ديد شما را در جهان روابط عمومي گسترش دهند. شما نه تنها بايد اين افراد را ملاقات كنيد، بلكه بايد روابط عميق تر و هدفمندتري از آن چه كه در حال حاضر داريد، با آن ها داشته باشيد. به آن ها نشان دهيد كه چه كمكي مي توانيد به افرادي كه در جستجوي آن ها هستيد ارائه نمائيد. آنچه آن ها نياز دارند را بپرسيد و دريابيد. راه هايي را پيدا كنيد كه مي توانيد كمك هاي حقيقي و درست خود را به آن ها ارائه نمائيد، چه انجام اين كمك ها به شما سود برساند چه نرساند. همچنين جسورانه در مورد ورودي آن ها، بينش هاي آن ها، و حتي كمك آن ها درخواست كنيد. گزارشگران. تهيه كنندگان. ويراستاران. براي بسياري از كارآفرينان كه در روابط عمومي موفق هستند، بزرگ ترين كليد تنها بستگي دارد به اين: آن ها روابط خود با رهبران روابط عمومي و اعضاي رسانه ها را ترويج داده اند و آن ها اين روابط را در راه هاي هدفمندي پرورش داده اند. دوستي ها بين هر دو طرف، واقعي و هدفمند مي باشد. و بهترين كارآفرينان از اصولي كه ياد گرفته اند و ارتباطاتي (connections) كه با مهارت خود به دست مي آورند، استفاده مي كنند.


كليد # 3: در زندگي ديگران تغيير ايجاد كنيد. آيا داستان هايي كه شما در وبلاگ خود، ستون خود و لينكداين (LinkedIn) خود مي گوييد (اگر هنوز اين ها را نداريد بهتر است عجله كنيد)، با ذهنيت خوانندگان و مشتريان بالقوه شما طراحي شده اند؟ مقدار زيادي از آن چه كه كارآفرينان توليد مي كنند در پيرامون شخصيت و منافع خودشان طراحي شده است. "جهان لازم است داستان ما را بداند"، يا حتي "اين در مورد من نيست، بلكه در مورد تيم من است"، فرياد بسياري از مديران مي باشند. "براي منافع و افتخارشان، لازم است از اين داستان ها آگاه شوند (يعني لازم است اين داستان ها را بدانند)". من گاهي اوقات به اين پست ها مراجعه مي كنم چون "اداي احترام از صميم قلب هستند". بله، آن ها حقيقي هستند، بله، آن ها مي توانند الهام بخش باشند، و بله، آن ها جايگاه خود را دارند. اما اين جايگاه داراي محدوديت هايي است. بخش عمده متريال شما بايد بر روي ايجاد تفاوت معني دار (هدفمند) براي ديگران متمركز شود. مشكلات حاد در زندگي مشتريان شما چه هستند؟ اين مهم ترين چيزي است كه آن ها مي خواهند در مورد آن بخوانند. اگر شما نمي دانيد كه مسائل (و مشكلات) آن ها چيست، از آن ها بپرسيد. اين يكي ديگر از دلايل حياتي بودن تعامل در نشر مي باشد. بهترين داستان هاي شما مطمئنا از پرسش ها و اظهارات خوانندگان شما بيرون خواهند آمد. توجه داشته باشيد. ارتباطات موثر يك خيابان دو طرفه است.


كليد # 4: فعال باشيد و فعال باقي بمانيد! در كتاب Hale، او در مورد اهميت فعاليت بدني و ورزش در يك زندگي هدفمند صحبت مي كند. حق با اوست. اصل فعاليت مداوم در روابط عمومي نيز به كار مي رود. پيام شما در نطفه خواهد مرد، اگر شما آن را تنها براي مخاطبان خود به شكل انفجار پراكنده اي از فعاليت ها، ارائه نمائيد. (با اين حال، شما همچنين مي توانيد اصل فعاليت روابط عمومي دورا دور را به كار بريد-يك مصاحبه مطبوعاتي در روز يا ايميل هاي متعدد در هفته با عناوين هيجان انگيز مي تواند گامي باشد دور از ساير مسيرها.) اما عهد و پيمان بايد ثبات داشته باشد، مداوم باشد، و به طور مستمر به مخاطبان شما را از ارتباطاتي با ارزش و خدمات واقعي ارائه نمايد. فرصت هايي را كه پيدا مي كنيد از دست ندهيد و صحبت هاي (سخنان) خود، نوشته هاي خود و خدمات خود را ارائه نمائيد. اين فعاليت، شما و پيام هاي شما را در گذر زمان حفظ خواهد كرد، روابط شما را قوي خواهد نمود، و همچنين توانايي هاي ارتباطي شما را ارتقا خواهد داد.


كليد # 5: به كارتان عشق بورزيد. وقتي كسي كاري را كه انجام مي دهد واقعا دوست دارد، انرژي مسري است. آيا در حال حاضر كار خود را دوست داريد؟ اگر نه، من در اينجا و هم‌اكنون از شما مي خواهم كه به كشف دوباره يا بازسازي جنبه هايي از كارتان كه مي تواند شما را هيجان زده نمايد، بپردازيد. اگر شما به سادگي نمي توانيد اين كار را بكنيد، زمان يادگيري و يا پيدا كردن كار ديگري برايتان فرا رسيده است. افرادي كه براي جستجوي راه هاي ميانبر در كار خود تقلا مي كنند، وقت خود را صرف تحريك شايعات بي اساس مي كنند، و يا به صورت منفلانه شديدا به شكايت در مورد شركت و مشتريان خود مي پردازند، نه تنها پيشرفت نمي كنند، بلكه آن ها به طور جدي باعث آسيب به كسب و كار خود خواهند شد. اگر شما اين چنين هستيد، همين حالا آن را متوقف كنيد. اگر كساني كه براي شما كار مي كنند اين چنين هستند، از آن ها بخواهيد يا فورا جنبه هايي از كار را كه مي توانند انرژي خود را در آن سرمايه گذاري كنند پيدا نمايند، و يا كارشان را ترك كنند. حضور چنين افرادي مانند سرطان است، و درست مانند شور و شوق مثبت، انرژي منفي آن ها گسترش خواهد يافت. اين مسئله ممكن است پيش پا افتاده به نظر برسد، اما حقيقت دارد: حرفه اي (شغلي) را پيدا كنيد يا ايجاد كنيد كه دوست داشته باشيد و در غير اين صورت شما هرگز در زندگيتان يك روز كار نخواهيد كرد. آن روز و سال (روزي كه كار مورد علاقه خود را داشته باشيد) براي شما در سال 2016 رخ مي دهد.


كليد # 6: يك يادگيرنده مادام العمر باشيد (يعني تا آخرين لحظه عمرتان ياد بگيريد، مصداق ضرب المثل ز گهواره تا گور دانش بجوي). آيا هيچ يك از ما اين قابليت را دارد كه همه چيز را بداند و چيزي براي يادگيري او وجود نداشته باشد؟ در روابط عمومي و ارتباطات ، به ويژه، چنين روزي هرگز اتفاق نمي افتد (و با تشكر از بهشت. اگر لازم نبود به طور مستمر روش هاي جديدي از ارتباطات پيدا و به كار گرفته شوند، شركت من چه بايد مي كرد؟) امروز صبح، همچنان كه در حال نوشتن هستم، در حال گوش دادن به يك كلاس كارشناسي ارشد درباره سخنراني عمومي هستم. اگر چه من در حال حاضر تقريبا هر هفته از سال سخنراني دارم، اطلاعات ارائه شده تا حد زيادي من را قانع نمود و شايد بخشي جديد براي ستون ديگري در هفته آينده ارائه نمايم. مهارت هاي روابط عمومي و ارتباطات شما كه مي تواند در فصل آينده مورد استفاده تان قرار گيرد چيست؟ نوشتن؟ داستان گويي؟ بلاگ هاي ويدئويي؟ به تقويت اين مهارت ها هم در خود و هم در كاركناني كه در خدمت شما هستند بپردازيد، به همان اندازه اي كه به ساير كارهايي كه براي افزايش كسب و كارتان در سال 2016 انجام مي دهيد، مي پردازيد. همچنان كه Warren Buffett در سخنراني اخير خود در يك اجتماع دانشجويي گفت، كسب و كارهايي كه به خوبي ارتباط برقرار مي كنند، حداقل 50 درصد بيشتر از آن هايي كه به خوبي ارتباط بر قرار نمي كنند، سود كسب مي نمايند. نياز نيست يادگيري شما به ارتباطات و تجارت محدود شود. تاريخ، سياست، امور جهان و ادبيات نيز بسيار قانع كننده هستند و شما را به يك رابط و رهبر جالب تر و خوش صحبت تر در فصل آينده تبديل مي كند.


كليد # 7: به دنبال هدايت معنوي باشيد. Hale قاطعانه در مورد نياز هر فرد براي پيدا كردن قدرت و الهام از يك منبع معنوي و روحاني، در هر نوع از اعتقادات شخصي كه باشد، صحبت مي كند. گذراندن وقت در مديتيشن (انديشه و عبادت)، در مطالعه، در گفتگوي عميق با رهبران روحاني و الهام بخش و همچنين در عبادت و نماز، فعاليت هاي درماني مي باشند كه براي تمام بخش هاي يك كسب و كار و زندگي هدفمند، توانايي و قدرت به ارمغان مي آورد. توصيه من به همه كارآفرينان اين است كه زندگي معنوي خود را در سال 2016 غني كنند. و اگر شما هنوز اين كار را انجام نداده ايد، پيشنهاد مي كنم 7 كليد مهم و ارزشمند براي زندگي هدفمند خودتان تعيين نمائيد. هيچ روزي بهتر از امروز براي شروع وجود ندارد. با تشكر ويژه از Vale Hale براي مثال مادام العمرش (قابل استفاده براي تمام عمر) از اين اصول، از يك حرفه اي كه رهبري استادانه و ارتباطات را در هر مرحله از اين راه با مثال توضيح مي دهد.

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا