شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بام كليد خورد / بانك ملي ايران پيشرفته ترين سيستم بانكداري اينترنتي كشور را رونمايي كرد
یکشنبه، 13 دی 1394 - 14:01 کد خبر:20623
پس از گذشت 8سال از راه اندازي سامانه بانكداري اينترنتي بانك ملي ايران (سبا)، بانك ملي ايران با هدف ارائه كامل ترين مجموعه خدمات بانكداري الكترونيك به مشتريان و استفاده از جديدترين تكنولوژي هاي حوزه فناوري اطلاعات و يكپارچه نمودن خدمات قابل ارائه به آنها، سامانه بانكداري اينترنتي جديد خود با عنوان «بام» را راه اندازي كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، اين سامانه براساس «ويژگي هر مشتري يك سامانه» به نحوي طراحي گرديده است كه كاربر علاوه بر دريافت طراحي و پيام هاي ويژه خود مي تواند بر اساس كاربردهاي مورد نيازش چيدمان صفحه پيشخوان خود را با نظر خود انجام دهد. حذف ابزارهاي رمزساز جانبي (token) كه در سامانه سبا به كار مي رفت و افزايش امنيت سامانه از ديگر ويژگي هاي سامانه مي باشد.
در اين سامانه تلاش گرديده با ايجاد برنامك هايي با عناوين بودجه ريزي، دفتر تلفن، يادداشت گذاري بر روي صورتحساب سامانه اي كامل شامل خدماتي فراتر از خدمات بانكداري به مشتري ارئه گردد و به دليل تنوع ابزارهاي الكترونيكي مورد استفاده در سطح جامعه از قبيل تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رايانه هاي شخصي، صفحات اين سامانه به صورت واكنش گرا طراحي گرديده و بدون نياز به تنظيماتي از سوي كاربر با دستگاه مورد استفاده كاربر هماهنگ مي گردد.
 
همچنين با توجه به تنوع بالاي عناوين مختلف تراكنش هاي بانكي اعم از پايا ـ ساتنا و ..، بخش هاي انتقال وجه اين سامانه نيز كاملاً به صورت هوشمند طراحي گرديده است تا بدون نياز به تعيين نوع تراكنش از سوي مشتري با دريافت مبلغ و حساب مقصد، نوع تراكنش تشخيص داده شده و پيام لازم به كاربر نمايش داده شود. لازم به ذكر است به دليل اينكه مراحل امنيتي و كنترل اين سامانه از طريق ارسال پيامك به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوي مشتري انجام مي گيرد، لذا معرفي شماره همراه مربوطه به صورت كتبي به شعبه از الزامات ثبت نام مشتريان ميباشد در عين حال مشترياني كه عضو سامانه هاي پيامكي بانك ملي ايران هستند، بدون نياز به مراجعه به شعبه مي توانند عضويت خود را در سامانه ثبت و فعال نمايند.
 
ساير مشتريان نيز در مرحله اول بايد ضمن مراجعه به يكي از شعب بانك ملي ايران در سراسر كشور اقدام به تكميل فرم مربوطه نموده و سپس مراحل ثبت نام ايترنتي را تكميل نمايند.
از ديگر امكانات و خدمات ارائه شده در اين سامانه مي توان به مواردي نظير خلاصه حساب ها، صورتحساب، محاسبه اقساط تسهيلات، محاسبه سود سپرده‌ها، داشبورد، مديريت مالي شخصي، تاريخچه انتقال پول، مشخصات كاربر، پرداخت قبض، انتقال پول كارت به كارت و حساب به حساب، تعيين مبلغ و تاريخ چك، استعلام وضعيت چك، واحدهاي بانك، دفترچه تلفن، بازخوردها، گزارش تسهيلات و نرخ ارز اشاره كرد.
گفتني است در اين سامانه امكان اضافه شدن برنامك هاي ويژه اختصاصي سازمان ها و يا شركت ها حسب هماهنگي با واحدهاي مربوطه بانك ملي ايران وجود دارد.
 
اطلاعات بيشتر در خصوص سامانه بام بانك ملي ايران از طريق سايت اينترنتي اين بانك به آدرس www.bmi.ir قابل مشاهده است.

منبع: روابط عمومي بانك ملي ايران