شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط عمومي در مهندسي فرهنگي و اجتماعي
پنجشنبه، 2 آذر 1391 - 01:13 کد خبر:2028
كتاب «بررسي نقش روابط عمومي در مهندسي فرهنگي و اجتماعي» با گردآوري هوشمند سفيدي توسط انتشارات موسسه فرهنگي هنري مهر تابان تهران منتشر شد.


 

به گزارش شارا، بررسي رابطه سرمايه اجتماعي و روابط عمومي و به عكس و مجموعه مباحثي كه در اين اين ارتباط قابل طرح و بحث بوده‌اند، به عنوان موضوع چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي انتخاب شدند و اين كتاب هم شامل مقالاتي است كه در اين حوزه ارائه شدند.

در گزارش icco اعلام شده كه در سال 2009، بيشترين تقاضا براي خدمات روابط عمومي، در زمينه ارتباطات شركت و بحران بوده است، يعني دفاتر مشاوره در اين دو حوزه در سراسر جهان بيشترين درآمد و حق‌الزحمه را به خود اختصاص داده‌اند. اين گزارش نتيجه مي‌گيرد كه اين امر نشان‌دهنده نياز مستمر شركت‌ها و ساير سازمان‌ها به بررسي و رسيدگي به موضوعات اصلي و زيربناي، به ويژه موضوعات مربوط به وجهه و اعتبار، ناشي از ركود اقتصاد جهاني است.

در تحقيق ديگري، گزارش ساليانه بحران كه توسط انيستيتوي مديريت بحران منتشر شد، اعلام شده كه در سال 2009، نسبت به سال قبل، 7 دسته بحران، درصد به مراتب بيشتري از كمك بحران را شامل مي‌شوند:

سوء تدبير و مديريت غلط، جرائم اداري، دادخواهي‌هاي گروهي، خسارات مالي و مبارزه مصرف‌كننده و ... نقايص و جمع‌آوري كالاهاي معيوب افزايش چشمگيري داشتند، آن‌چنان‌كه حوادث، آسيب‌ديدگي‌ها و مرگ‌ها در محل كار، نيز افزايش يافتند. گزارش به درستي نشان مي‌دهد كه: افزايش ناگهاني اين موارد، اكثرا در ارتباط با بحران اقتصادي بوده كه خود بر بسياري از سازمان‌ها تاثير گذاشته است.

 

«نظريه‌ها و تاكتيك‌هايي براي ايجاد رفتارهاي درست در روابط عمومي» نوشته داريا بارتولين، «نقش روابط عمومي در تحقق پيوست فرهنگي» نوشته حسن بنيانيان، «برنامه‌ريزي در زمينه تغيير فرهنگي و مهندسي رضايت‌مندي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي» نوشته جاناتان ويلسون، «روابط عمومي و مكانيسم‌هايي براي ايجاد رفتارهاي درست در يك محيط اقتصادي» نوشته كريستف جينيستي، «مديريت اعتماد و روابط عمومي در صنعت بيمه» نوشته پل بي. هورسل و «روابط عمومي و گرايش‌هاي جديد براي تاثيرگذاري و تغيير رفتار» نوشته سوولستن هولم تعدادي از مقالات چاپ شده در اين كتاب هستند.

عنوان و نام نويسنده ديگر مقالات چاپ شده در اين كتاب نيز به ترتيب زير است:

«مهندسي فرهنگي و روابط عمومي پايدار» نوشته مرتضي طلايي، «مباني تدوين پيوست اجتماعي با تاكيد بر روابط عمومي» نوشته محسن ابراهيم‌پور، «مساله‌شناسي و مساله‌يابي پيمايش‌هاي ارتباطي و اجتماعي در ترويج فرهنگ بيمه» نوشته محمدرضا رسولي، «ارتباطات در خدمت توسعه فرهنگ بيمه» نوشته علي‌اصغر كيا، «فناوري‌هاي تبليغاتي و ارتباطي در توسعه فرهنگ بيمه» نوشته اميدعلي مسعودي، «رسانه؛ كليد ارتباطات برون‌سازماني با افكار عمومي» نوشته احمد يحيايي ايله‌اي، «برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي براي ارتقاي فرهنگ بيمه» نوشته حميد شكري خانقاه و «تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي ترويج و گسترش فرهنگ بيمه» نوشته ايويكا زيگيگ.

اين كتاب با 196 صفحه، شمارگان 3 هزار نسخه و قيمت 6 هزار تومان منتشر شده است.