شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توصيه‌هايي كاربردي براي مديران روابط عمومي
دوشنبه، 16 آذر 1394 - 14:14 کد خبر:20158
افراد اين توانايي را دارند كه در مواقع لازم براي ايجاد موقعيت و اعتباري مناسب از حركت رو به جلو دست بكشند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، افراد اين توانايي را دارند كه در مواقع لازم براي ايجاد موقعيت و اعتباري مناسب از حركت رو به جلو دست بكشند. جدا از نياز كاركنان به ايجاد انگيزه براي انجام بهتر كارهاي‌شان، آنان از اهميت بسزايي برخوردارند به علت آنكه بيرون از محيط كار با مردم درارتباط هستند و از اين منظر نمايندگان شركت به حساب مي‌آيند به همين خاطر رفتار ناشايست با كاركنان عملا به وجهه شركت ضربه مي‌زند.

مطالعات نشان مي‌دهد كه مردم زمان زيادي از عمر خود را نه فقط با انگيزه مادي (كه در اين صورت سراغ كارهاي خلاف قانون مي‌رفتند) به كار اختصاص مي‌دهند. انگيزه‌هاي ديگري نظير آبرومند بودن شغل، كسب احترام متقابل، موقعيت اجتماعي بهتر و خود‌شكوفايي در اين امر موثر است.راه‌هاي بسياري براي ارتباط كاركنان با هيات‌مديره وجود دارد. خبرنامه يكي از مناسب‌ترين و احتمالا بهترين اين راه‌ها است كه نوعي دلگرمي و ارزش براي كاركنان محسوب مي‌شود.

ايده

خبرنامه مختصر توضيحي از آخرين تحولات شركت است كه به دو صورت دستي و كامپيوتري بر حسب شرايط منتشر مي‌شود. كاركنان بايد براي فعاليت در اين زمينه تشويق شوند. در نگاه اول شايد اين‌گونه به نظر برسد كه اخبار منتشره توسط كاركنان چندان ارتباطي با كار و مديريت شركت نداشته باشد اما درنهايت به همبستگي بيشتر مي‌انجامد كه در شركت‌هاي بزرگ‌تر اين اتفاق به شكلي حرفه‌اي‌تر و گسترده‌تر رخ مي‌دهد.

اين طرح منبعي با‌ارزش براي مديران در جهت شناخت بهتر كاركنان خود است.در آخر بايد گفت كه اخبار منتشره توسط مديريت بايد چيزهايي را شامل شود كه براي كاركنان خوشايند است مانند دريافت سفارشي جديد، موفقيت در يك طرح، راه‌اندازي خط توليد جديد، افزايش حقوق و امثال اين. نكته مهم در اين بخش آن است كه از انتشار اخبار ناخوشايند به‌شدت بايد پرهيز كرد.

آنچه در عمل بايد انجام دهيد

-خبرنامه را به طور منظم هفته‌اي يا ماهي يكبار منتشر كنيد.

-اجازه ندهيد خبرنامه جنبه تبليغاتي به خود گيرد.

-اخبار را براساس يك اولويت‌بندي مناسب منتشر كنيد تا خبرنامه‌اي كارآمد داشته باشيد.

-در خبرنامه فقط از جملات اميدوار‌كننده و روحيه‌بخش استفاده كنيد و بحث پيرامون مشكلات را به زماني ديگر موكول كنيد.

 

منبع: فرصت امروز