شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاكيد مديرعامل بانك تجارت بر مشاركت بيشتر واحدهاي روابط عمومي در فرآيندهاي تصميم سازي و تصميم گيري
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 15:37 کد خبر:19636
مديرعامل بانك تجارت در ديدار با رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي بر لزوم مشاركت بيشتر واحدهاي روابط عمومي در فرآيندهاي تصميم سازي و تصميم گيري در سازمانها تاكيد كرد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، محمدابراهيم مقدم در اين ديدار با اشاره به لزوم ارتقاء و به روز رساني ساختار و كاركردهاي متداول واحدهاي روابط عمومي در كشور گفت : هميشه بر اين اصل مهم تاكيد مي شود كه روابط عمومي بايد چشم و گوش سازمان بوده و بايد آنچه را كه از محيط دريافت مي كند به اطلاع تصميم گيران سازمان برساند ، اما بسيار مهم است كه در دنياي پيچيده امروز كه حجم اخبار و تماس هاي ورودي به سازمانها بسيار زياد است ،  واحدهاي روابط عمومي نقش تحليل و پردازش اطلاعات را نيز بايد ايفاء كرده و درباره آنچه سازمان از كانالهاي ارتباطي مختلف بايد بگويد برنامه ريزي و تصميم سازي كنند .
مديرعامل بانك تجارت با اشاره به لزوم ايفاي نقش مشاوره اي توسط واحدهاي روابط عمومي در بنگاههاي مالي گفت : يك روابط عمومي تنها در صورتي مي تواند مشاور مناسبي براي مديران سازمان باشد كه تاثيرپذيري و تاثيرگذاري مناسبي بر محيط كسب و كار بنگاه داشته باشد و اين امر مستلزم به حداقل رساندن موانع سخن گفتن با مشتريان و دريافت نظرات آنان است.
مقدم نقش واحدهاي روابط عمومي در ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي شركتها را بسيار مهم دانست و تاكيد كرد : يك روابط عمومي موثر ، با شناخت درست از حساسيت هاي جامعه ، به فعاليتهاي غيرانتفاعي سازمان شكل وجهت مناسب داده و مي كوشد تا اقدامات سازمان در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي ، بازتاب مناسبي از باورها و ارزشهاي انساني كاركنان سازمان نيز باشد .  
بارت دي وريس رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي در اين ديدار با اشاره به سطح مطلوب حرفه اي گرايي در روابط عمومي بانك تجارت گفت : طي بازديدي كه از اداره روابط عمومي بانك تجارت داشتم ، اين اداره را يك مجموعه هماهنگ و هم افزا ديدم كه مي كوشد روزآمد و اثرگذار باشد و به تمام نيازهاي مخاطبانش پاسخ مناسب دهد . وي همچنين با اشاره به افزايش اثرگذاري ارتباطات ديجيتال گفت : براي يك موسسه مالي نظير بانك بسيار مهم است كه ارتباط انساني با مشتريانش را از طريق ابزارها و روشهاي سنتي نيز حفظ كند، اما به هرحال بايد پذيرفت كه امروزه استفاده از رسانه هاي اجتماعي يك انتخاب عملگرايانه و ناگزير است .
دكتر انريك ارديكس از اساتيد برجسته ي علوم روابط عمومي نيز در اين ديدار با اشاره به توسعه ابزارهاي ارتباطي با مخاطبان در عصر حاضر گفت : بسيار مهم است كه متناسب با تنوع ابزارها ، روشهاي ارتباط نيز توسعه يافته و براي هر كانال ارتباطي ، متناسب با مختصات آن رسانه و مخاطبان آن ، محتواي مناسب توليد شود .  وي با اشاره به اينكه استفاده از ابزارهاي جديد ارتباطي نظير شبكه هاي اجتماعي نيز بايد به گونه اي باشد كه سطح اعتماد مشتريان را حفظ كند و مخاطب هيچ ترديدي در صحت و رسميت اطلاعاتي كه از هر يك از كانالهاي ارتباطي سازمان دريافت مي كند ، نداشته باشد .   
گفتني است بازديد مديران انجمن بين المللي روابط عمومي از ايران از روابط عمومي بانك تجارت و ديدار با مديرعامل اين بانك همزمان با برگزاري يازدهمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي در تهران انجام شد .

 

منبع: بنكر