شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، «تامين مالي شركتها»، «گفتوگو با مردم»، «موانع رشد برند» و «فروش موفق» عنوان چهار كتاب جديد در حوزههاي مديريت، الگوي استارتآپ، بازرگاني و برندسازي است كه انتشارات «دنياي اقتصاد» هفته گذشته منتشر كرد.
كتاب «تامين مالي شركتها»، شرح و تحليل و نحوه محاسبه و تامين منابع سرمايهاي و شناسايي اشكال بهينه سرمايهگذاري است.
در اين كتاب كه موضوع اصلي آن مديريت مالي است و سه تن از كارشناسان بزرگ اقتصاد مالي آن را تاليف كردهاند، سه موضوع اصلي يعني «سرمايهگذاري»، «ريسك و مديريت ريسك» و «تامين مالي بلندمدت» تحليل و بررسي شده و با طرح مثالهاي متعدد نحوه بهكارگيري دانش اقتصاد مالي را در اداره بنگاهها تشريح شده است. تمرينها و پيوستهايي نيز به كتاب افزوده شده كه موجب افزايش مهارتهاي كاربردي خوانندگان خواهد شد. اين كتاب را مورتن هلبك، اسنور لينست، براك مك للان تاليف و مرضيه طاهري هنجني، سولماز مهاجري ترجمه كردهاند. قيمت اين كتاب 216 صفحهاي 13هزار تومان است.
»گفتوگو با مردم: فرآيند شناخت مشتري بر اساس مدل استارتآپ ناب» كتاب ديگر است به قلم گيف كنستابل و فرنك ريمالوسكي از استادان برجسته اعمال الگوي استارتآپ در بنگاهداري و كاهش هزينههاي توليد. اين كتاب را همايون كاوه و صالح سپهريفر ترجمه كردهاند. كتاب در 136 و قطع پالتويي منتشر شده و قيمت آن 8 هزار تومان است.
كتاب سوم «موانع رشد برند: شناسايي و درك موانع و غلبه بر آنها» تاليف رالف كروگر و آندرياس اشتومف است كه با ترجمه محمدحسين بيرامي منتشر شده است. موضوع اصلي بحث كتاب اين است كه «براي يك شركت يا برندش تنها سه راه وجود دارد: رو به بالا-رشد؛ رو به پايين- افول؛ نه اين و نه آن-ركود و تنها يك راه همه افراد درگير، بهويژه مالكان و سهامداران را راضي ميكند: رفتن به بالا، يعني دستيابي به رشد. اما چگونه شركتها و برندهاي آنها ميتوانند بارها و بارها رشد ايجاد كنند - چه رشد در فروش، بازده يا سود؟ نظريه مربوطه ساده است: با فروش هر چه بيشتر محصولات يا خدمات در بالاترين قيمت ممكن - و با به حداقل رساندن هزينهها. اين نظريه را چگونه عملي ميكنيد؟ يكي از راههايي كه شركتهاي موفق اين كار را انجام ميدهند از طريق سرمايهگذاري در مديريت قوي برند است.
تمركز اين كتاب بر چنين موضوعي است.» قيمت اين كتاب 224 صفحهاي 14 هزار تومان است.
كتاب ديگر «فروش موفق» نوشته برايان تريسي است كه با ترجمه صالح سپهريفر منتشر شده است. به گفته مولف اين كتاب «هدف اصلي هر فروشندهاي، كسب درآمد بيشتر از فروش است كه البته اين امر نيز فقط با فروش بيشتر امكانپذير خواهد بود. اما در دنياي پررقابت امروزي كه اينترنت و ساير رسانههاي ارتباطي بسياري از الگوهاي مرسوم را دگرگون ساختهاند، فروش بيشتر كاري به مراتب دشوارتر از گذشته شده است. در واقع حجم و تنوع گزينههاي پيش روي مشتريان به قدري گسترده است كه نبايد انتظار داشت اصولي كه چند دهه پيش توسط برخي كارشناسان فروش و بازاريابي مطرح شده، جوابگوي نيازهاي امروز بازار باشند.» اين كتاب در 144 صفحه قطع پالتويي منتشر شده و قيمت آن 8 هزار تومان است.
منبع: روزنامه دنياي اقتصاد – شماره 3617