شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اكوسيستم محتواي ارزشمند
یکشنبه، 22 تیر 1399 - 10:01 کد خبر:19215
به عنوان يك مشتري، بيشتر تمايل دارم تا منبعي را به خاطر بسپارم كه از طريق بهبود زندگي من بر من تاثير گذاشته است، و در صورتي كه خواستار راه حلي براي مشكلي مشابه باشم، دوباره به همين مرجع مراجعه خواهم كرد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- براي زندگي افرادي كه مي‌خواهيد توجه آنها را جلب كنيد ارزش‌ بيشتري قائل شويد، و محتوايي موثق و جالب را توليد كنيد كه از كيفيت بالايي برخوردار است و مي‌تواند آيتم‌هاي آموزشي را به استراتژي و سكوي روابط عمومي و بازاريابي شما اضافه نمايد.

از طريق ايجاد اكوسيستمي مبتني بر محتواي ارزشمند، تجارت شما ديگر به عنوان مبلغ و ترغيب كننده به خريد محصولات و خدمات شناخته نمي‌شود، بلكه به جاي آن، توجه را به تجارت خود جلب مي‌نماييد و يك استراتژي بسيار موثر را ايجاد يا به عبارت ديگر ارجاعات به برند را بالا مي‌بريد.

 

اين كار يعني توليد محتوايي كه كاتاليزور و آغازگر بحث و گفتگو خواهد بود. اكوسيستم نه تنها به پايگاه مشتري هدف اشاره دارد، بلكه به حاميان، و همچنين شبكه ظرفيت حرفه‌اي و فردي و همچنين مخاطب عام نيز اشاره مي‌كند، مخاطبي كه ساخت و شكل دهي باور او مورد نظر شما مي‌باشد.

زمان تدوين استراتژي محتوايي، تجارت در حد زيادي پيرامون حفظ مالكيت معنوي اين استراتژي نگران است و از اشتراك رموز و تكنيك‌هاي اين استراتژي در صورتي پرهيز خواهد كرد كه اين استراتژي بتواند سبب تقويت رقبا شود، اما در عصر كنوني و وجود دسترسي به اطلاعات، كمتر اتفاق مي‌افتد كه مالكيت معنوي چيزي منحصراً به شما تعلق يابد.

 

از طريق به اشتراك گذاشتن تجارب، مطالب، توصيه و انگيزه با طرفين علاقه‌مند، قادر خواهيد بود تا بدون احساس اين كه پيرامون فروش بعدي نگران باشيد به ايجاد آگاهي در مورد برند خود بپردازيد، و گفتگوهايي كه ايجاد شده‌اند در خارج از مرزهاي شبكه اجتماعي فيسبوك، نزديكي و قرابتي را براي برند ايجاد مي‌كنند كه براي بلند مدت باقي خواهند ماند.

آنچه گفته شد به معناي اين نيست كه شركت‌ها بايد رويكردهاي سنتي به روابط عمومي، تبليغات و بازاريابي را كنار بگذارند، اما رويكردهاي قديمي و پيشين در تركيب با دركي روشن از اطلاعاتي كه مخاطب هدف در پي دستيابي به آن است و ارائه دروازه‌اي كه از طريق آن نيازهاي مخاطبين مي‌توانند برآورده شوند، سبب افزايش اين احتمال مي‌شود كه در زمان ظهور فرصتي براي يك تبادل تجاري، مشتري به سوي شما خواهد آمد و شما را انتخاب خواهد كرد.

 

به عنوان يك مشتري، بيشتر تمايل دارم تا منبعي را به خاطر بسپارم كه از طريق بهبود زندگي من بر من تاثير گذاشته است، و در صورتي كه خواستار راه حلي براي مشكلي مشابه باشم، دوباره به همين مرجع مراجعه خواهم كرد.

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)