شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- درگاه بانكداري اينترنتي داراي هدف دوگانه است. اوّل، فراهم آوردن امكان دسترسي همگاني به عمليات بانك تا آنجا كه به نظارت بر آنچه كه مشتريان با پول خود انجام ميدهند مربوط باشد، و دوم، هدف قرار دادن مشتريان با پيشنهادهاي معيّني جهت فروش متقاطع و نيز ارتقاء معاملات شان است. همچنين اين را با تجربۀ بانكداري موبايلي آنها تلفيق كردهايم و آموختههاي خود از مركز تلفن را در سولوشنهاي فعّال براي مشتريان قرار ميدهيم.
مقصود اوّليه از اين صفحه هنوز اساساً عملي است؛ يعني پردازش معاملات و حفظ پول بانك. امّا صفحۀ برجسته و چشمگيري با پيشنهادهاي فروش هدفمند و مرتبط براي ارزشمندترين بازديدكنندگان وبسايت خود، يعني، مشتريان فعلي، عرضه كردهايم.
وقتي مشتريان به اين سايت وارد ميشوند، مايلند بانك محصولاتي را براي آنها توصيه كند. اين جايي نيست كه جديدترين ارتقاء سطح يا كارزارها براي ريز و درشت به سبك رويكرد طبقهبندي شدۀ سنّتي درج گردد. اگر دانشجو هستم، پيشنهادي براي كارت اعتباري ويزاي پلاتينيوم را نميخواهم زيرا ميدانم هرگز واجد شرايط دريافت آن نخواهم بود. اگر شاغل حدود پنجاه سالۀ نزديك به سنّ بازنشستگي باشم، به پيشنهاد وام دانشجويي يا وام اتومبيل كششي ندارم. بنابراين در اينجا است كه علم و تخصص قدم به ميدان ميگذارد.
فايدۀ اين نوع فروش در سايت ايمن بانكداري اينترنتي چيست؟ دو دليل اصلي وجود دارد؛ اوّل، نتايج آسان فروش متقاطع و ارتقاء معاملات را كه جذب عايدات ميكند نصيب خود ميسازيد، و تقريباً هيچ مساله اي در بارۀ انطباق شرايط نداريد زيرا اينها روابط با مشتريان موجود هستند. به اين ترتيب، انجام كار براي بانك و نيز مشتري بسيار سريع و آسان است.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)