شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيت الله آملي لاريجاني تشريح كرد؛ تبليغات منفي ۱۰۰ كانال ماهواره اي فارسي زبان
سه شنبه، 28 مهر 1394 - 01:37 کد خبر:19149
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس قوه قضائيه گفت: غربي ها تمام همتشان را بكار مي‌گيرند كه حيات دنيوي خود را تبليغ و تحميل كنند و از همين رو مي بينيم كه حسب برخي گزارشها، بيش از ۱۰۰ كانال ماهواره‌اي فارسي زبان به راه انداخته‌اند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس قوه قضائيه گفت: غربي ها تمام همتشان را بكار مي‌گيرند كه حيات دنيوي خود را تبليغ و تحميل كنند و از همين رو مي بينيم كه حسب برخي گزارشها، بيش از ۱۰۰ كانال ماهواره‌اي فارسي زبان به راه انداخته‌اند.

به گزارش شارا به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تأكيد بر ضرورت توجه به ابعاد عميق قيام عاشورا در كنار اقامه عزا و گريه بر مصيبت هاي امام حسين (ع) و خاندانش گفت: قيام عاشورا، قيامي معمولي نبود بلكه حادثه اي عظيم و ماندگار است كه بايد به ابعاد معنوي و اهداف واقعي آن توجه شود.

رئيس قوه قضاييه قيام عاشورا و حركت امام حسين (ع) را در امتداد صلح امام حسن (ع) و در يك خط توصيف كرد و افزود: حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در پاسخ برخي نزديكان خود كه از ايشان مي خواستند به سيره امام حسن (ع) با دشمن خود صلح كند فرمودند كه «امام حسن (ع) به امر خدا صلح كرد و من هم به امر خداوند عمل خواهم كرد. در واقع ولي خدا تمام حركات و سكناتش به امر الهي است و صلح امام حسن (ع) و شهادت امام حسين (ع) در امتداد يك خط است.

آيت الله آملي لاريجاني تأكيد كرد: اگر مراسم عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) با تأمل در ابعاد و اهداف غايي قيام عاشورا همراه شود و اين ابعاد و اهداف غايي به صورت مستدل و منطقي بازگو شود آن وقت قيام عاشورا به منبعي براي حيات و فيض معنوي نه تنها براي شيعيان كه براي كل بشريت تبديل خواهد شد.

تبليغات منفي ۱۰۰ كانال ماهواره اي فارسي زبان
آيت الله آملي لاريجاني توجه به زندگي و حيات معنوي و تلاش براي قرب الي الله را نقطه مقابل زندگي مادي و گرايش هاي دنيوي حاكم بر دنياي معاصر به ويژه جهان غرب برشمرد و تأكيد كرد: غربي ها تمام همتشان را بكار مي گيرند كه حيات دنيوي خاص خود را تبليغ و تحميل كنند و از همين رو مي بينيم كه حسب برخي گزارش ها، بيش از ۱۰۰ كانال ماهواره اي فارسي زبان به راه انداخته اند كه نشان از تلاش آنان براي نفوذ فرهنگي در جامعه ماست آنچه ما را در مقابل اين هجوم فرهنگي بيمه مي‌كند توجه به حيات طيبه الهي يعني همان «عبوديت نسبت به حق متعال و ارتقاي معنوي» است كه در قرآن و معارف وحياني مورد تأكيد قرار گرفته است.

رئيس دستگاه قضا عاشورا را احياگر حيات معنوي و حيات حقيقي توصيف كرد و افزود: بحمدالله هرچه كه به عاشورا نزديك تر مي شويم گرما و عشق و علاقه مردم ما به امام حسين (ع) بيشتر زنده مي شود و هر سال نيز بر عظمت برگزاري و اقامه عزاي ابا عبدالله افزوده مي شود.

رئيس قوه قضاييه حادثه عاشورا را موجب حزن و اندوه بي‌‌پايان مومنان و آزادگان دانست و با اشاره به روايتي از امام رضا (ع) گفت: امام معصوم (سلام الله عليه) با تعبير از روز عاشورا به يوم الحسين فرموده‌اند كه‌ «انَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثَتْنَا الكَرْبٍ وَ بَلَاءٍ الا يوم الانقضاء‌ » روز اباعبدالله يعني روز عاشورا پلك‌هاي ما را مجروح ، اشكهاي ما را جاري و عزيز ما را ذليل كرده؛ در سرزميني كه كربلا ناميده مي‌شود وگرفتاري و بلا را تا يوم الانقضاء برايمان به جا گذاشته است.