شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط عمومي ها در فضاي پسا تحريم
شنبه، 25 مهر 1394 - 17:07 کد خبر:19105
مدير عامل فولاد مباركه گفت : روابط عمومي به معني واقعي پل ارتباطي سازمان و مردم و ارايه دهنده دستاوردها و عملكرد شركت است و از كاركنان، مخاطبان، مشتريان و ذينعان و بطور كلي جامعه پيرامون كه بعضاً در گستره جهاني قرار مي گيرد، تشكيل شده اند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، بهرام سبحاني در گردهمايي مديران روابط عمومي سازمانهاي صنعت ‌معدن و تجارت سراسر كشور در تعريف وظايف روابط عمومي ودر خصوص اهميت عملكرد روابط عموميها و نگاه فولاد مباركه به وظايف روابط عمومي گفت: خوشبختانه از همان ابتداي تشكيل زير ساخت اداري در فولاد مباركه در تعريف وظايف روابط عمومي، «ارتباط مردمي» براي اين مديريت در نظر گرفته شده است.
وي ابراز اميدواري كرد در فضاي جديدي كه پس از نهايي شدن مذاكرات صورت گرفته است، روابط عمومي ها بتوانند با برنامه ريزي بهتر در راستاي بهبود فضاي كسب و كار و تخصيص سهم بيشتري از توليد ناخالص ملي در وزارت صنعت، معدن و تجارت ايفاي نقش نمايند و كشور را به سوي تعالي و سربلندي بيشتر رهنمون شوند.
مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهميت برگزاري اين همايش كه با موضوع نقش مديران ارتباطات در حمايت از صادرات غير نفتي، توليد ملي و اشتغال با رويكرد اقتصاد مقاومتي در شركت فولاد مباركه اصفهان برگزار شد گفت: يكي از مسائل جدي كه امروز با آن مواجه هستيم اين است كه قاره جديدي به نام قاره ششم بوجود آمده است و اين قاره هم چيزي نيست مگر فضاي مجازي و رسانه.
دكتر علي محمد گودرزي افزود : قدرت نرم در قالب فضاي رسانه شكل گرفته و هر روز هم به قدرت آن اضافه مي شود . امروز كساني كه در حال پيگيري و سياست گذاريهاي اقتصادي و سياسي هستند، قدرت اول را در گفتمان رسانه مي دانند و در واقع هر كشوري كه تعاملات و گفتمان سازي قويتري در حوزه رسانه داشته باشد، مي تواند در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي پيشرو و موفق تر باشد .
وي تصريح كرد : تحقيقات نشان مي دهد بيست كشور اول در حوزه توسعه اقتصادي از بالاترين امكان سرمايه گذاري در زمينه اطلاع رساني برخوردار بوده اند و قدرتمند ترين رسانه ها را در اختيار داشته اند و در واقع جنگ تمام عياري براي جهاني شدن، بازارگشايي و توسعه صنعتي در حوزه رسانه به راه افتاده است فلذا رسانه نقش اول را در صنعتي شدن كشورها برعهده دارد.
گودرزي  با بيان اينكه وزير صنعت معدن و تجارت نيز بر اهميت برگزاري و دستيابي به اهداف اين گردهمايي تأكيد ويژه اي دارد ، خاطر نشان كرد: در اين راستا مهندس نعمت زاده، همگرايي و انسجام هرچه بيشتر مديران سازمان در حوزه اطلاع رساني وهمچنين لزوم مهندسي مجدد و تغيير و تحول در حوزه ساختاري و به كارگيري نيروي انساني توانمندتر و متخصص و پاسخگويي بهتر را مورد تأكيد قرار داد.
مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين گردهمايي تصريح كرد: بنا به سفارش وزير صنعت، معدن و تجارت بايد اين گردهمائيها هر سه ماه يكبار در سطح مديران و هرشش ماه يكبار نيز در استانها برگزار و عملكردها مورد بررسي قرار گيرد به همين منظور در اقدام اول نسبت به رتبه بندي اقدامات روابط عمومي سازمانها اقدام كرده ايم كه در اين راستا روابط عمومي هاي استان اصفهان عملكرد خوبي داشته است و يكي از بهترين جايگاهها را به خود اختصاص داده اند.
وي از ترويج فرهنگ و دانش نوين موجود در حوزه ارتباطات به عنوان يكي ديگر از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت و مورد تأكيد در اين گردهمايي ياد كرد و ادامه داد: امروزه دانش ارتباطات بسيار گسترده شده است در گذشته اقدامات روابط عمومي ها محدود و مختصر بود و مديران سازمانها چندان اعتنايي به فعاليت هاي روابط عمومي ها نمي كردند اما اكنون درهيئت مديره شركتها و سازمانهاي بزرگ يك عضو اصلي اين هيئت مديره ها را مديريت ارتباطات قرار داده اند و اين امر نشان مي دهد كه ما  بايد بطور كامل نگاه خود را به اهميت ارتباطات در سازمانها عوض كنيم.

 

منبع: شاتا