شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج نكته براي محافظت از شهرت يك موسسه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 - 13:16 کد خبر:1900
اگر شما اذعان به بحران كنيد و علل آن را توضيح دهيد بلافاصله با واكنش خوب رسانه ها و شبكه هاي مختلف اجتماعي و همچنين مشتريان مواجه خواهيد شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| وقتي شهرت يك موسسه در معرض خطر قرار مي گيرد بايد خيلي سريع و فوري اما حساب شده در برابر آن واكنش نشان داد. البته در چنين مواقعي اگر آمادگي قبلي وجود داشته باشد قطعا عكس العمل به چنين بحران هاي بزرگ منطقي تر و موثرتر خواهد بود.


1. اذعان به بحران
بدترين حالت در مواقع بروز بحران، كتمان كردن حقايق و تكذيب بحران است. اگر شما اذعان به بحران كنيد و علل و دلايل آن را توضيح دهيد بلافاصله با عكس العمل و واكنش خوب رسانه ها و شبكه هاي مختلف اجتماعي و همچنين مشتريان مواجه خواهيد شد و اين امر مي تواند از طوفان گسترش و پخش شايعات و واكنش هاي منفي بعدي جلوگيري نمايد.


2. گوش دادن
زماني كه مشتريان به شدت از كيفيت بد محصول و خدمات شما شكايت دارند نبايد به سادگي از كنار آن عبور كرد. به نظرات و صداي مشتريان خود گوش دهيد و به خواسته هاي آن ها احترام بگذاريد.


3. بهبود ارتباطات تجاري با مشتري
تعبيه و اختصاص خطوط و كانال هايي براي ارتباط با مشتريان با موسسه شما كار چندان سختي نيست. در مواقع بحران، مشتريان علاقمند هستند با شما در تماس باشند. بهتر است از روابط عمومي استفاده كنيد و با راه اندازي يك خط و يا با استفاده از شبكه ها و رسانه هاي اجتماعي يك مركز تماس آسان با مشتريان ايجاد كنيد.


4. آموزش و راه اندازي سيستم هاي هشدار
موسسه شما بايد نرم افزارهاي مختلف رسانه اي را براي رصد اخبار رسانه ها و سايت ها به خدمت بگيريد. دريافت آن چه مردم درباره نام تجاري شما مي گويند و پاسخ مناسب به آن ها مي تواند اعتبار و شهرت موسسه شما را افزايش دهد.


5. عذرخواهي و جبران
به يك معذرت خواهي خشك و خالي اكتفا نكنيد. عذرخواهي و جبران خسارت و ضايعات وارد شده مي تواند بر اعتبار و شهرت موسسه شما بيفزايد.